Det har før været nævnt at de trykte medier, hvis du kun har en webshop, udelukkende er til branding af ens produkter, ikke til et egentligt salg. Et fiktivt eks.: Jeg forhandler rideudstyr fra en webshop, og gør flittigt brug af online markedsføring, og får ok kunder af det. Nu vil jeg indrykke en annonce i et ride- eller hesteblad, altså et blad der kun beskæftiger sig med den branche jeg sælger til. Alle er altså potientielle købere... Hvad ville være smartest at indrykke, en lille 1/8 sides annonce, udelukkende indeholdende et domænenavn på en flot baggrund, eller en ½ sides annonce med de nyeste produkter og priser samt en webadr.. Hvilke af disse to annoncer vil skabe mest salg? 1/8 s. annoncen: Folk husker domænet. ½ s. annoncen: Her husker folk de par gode tilbud der var på, men husker de også webadr.? Har I nogle erfaringer på dette punkt? Eller har I generelt erfaringer med hvilken str. annonce der giver flest besøgende/kunder? Stiger besøgstallet i takt med annoncestr.? NU, hedder det seng... |
Trykte medier
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Så længe du sørger for at sætte det sådan op, at folk virkelig ligger mærke til din webadresse !.. Det med de gode tilbud og alt det skal de sQ nok ligge mærke til jo !.. Så hvis man bare får skrevet sin webadresse ordentligt og stort nede i bunden, så tror jeg den vil være bedst.. Tror ikke den anden ville sælge så meget.. De ville nok bare tænke ens butik som endnu en i rækken, og så bare shoppe det samme sted som de plejer alligevel.. Men ja.. Er jo bare mit bud.. Har ikke rigtig nogen erfaringer med det i den sammenhæng, hehe.. |
I mit magasin, Thyholm Nu, som er i A4 format bruges annoncer på mindre end 1/6 side oftest til genkendelse/påmindelse. Det er mest velegnet til firmaer, som i forvejen er kendt af læserne, som så lige bliver mindet om at: "nåja, jeg mangler da forresten en ny ridepisk med pink læderhåndtag - jeg tjekker lige, om de stadig har den fede udgave til 4499,- i StaldDimitri.dk". De større annoncer bruges mest til enten konkrete tilbud eller til annoncering af arrangementer. Der er også enkelte annoncører, der bruger annoncestørrelserne omvendt af det ovenstående, og med succes. En genkendelsesannonce på 1/3 side med foto og punchline er virkelig markant og signalerer overskud og imødekommenhed. Og 1/9 side med konkrete tilbud har faktuelt givet øget omsætning. Hvis du skal have noget ud af offline markedsføring af en onlineshop, er jeg sikker på, at du skal sørge for at ramme målgruppen meget præcist - akkurat som du selv foreslår. mhv Hans |
Tak for svarene, det giver mig lidt at tænke over... Ridepisk med pink læderhåndtag? StaldDimitri.dk? - Det lyder som noget swingerclub Anyways, jeg ser gerne flere indlæg med erfaringer... |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Et tillægsspm. Hans, hvis vi går ud fra at min shop er fuldkommen ukendt, vil det så være smartest med en større annonce med konkrete tilbud, eller som du skriver "En genkendelsesannonce på 1/3 side med foto og punchline er virkelig markant og signalerer overskud og imødekommenhed." Hvilken vil være bedst i opstarten... Eller skal de varieres fra måned til måned? |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Altså: For det første ville jeg vælge et meget specifikt medie - ellers tror jeg det bliver for dyrt i forhold til effekten. Hvis mediet f.eks. er et månedsmagasin, ville jeg lave en ensartet annonce med et nyt tilbud i hver måned. Jeg ville kun annoncere netop dette tilbud i netop dette magasin (og så selvfølgelig på shoppen), fordi jeg ville ønske at kunne måle en effekt af min annoncering. I starten i helsides annoncer - senere måske i mindre - igen med effektmåling, så jeg kunne vurdere om 1/1 side giver større overskud end ½. Jeg ville også forsøge at få noget redaktionel omtale i det samme magasin - f.eks. en anmeldelse af et produkt (man kunne fremsende vareprøver) eller en god "kød og blod"-historie. Når min shop så var branded som førende indenfor sit område, ville jeg muligvis annoncere bredere med flere små annoncer - samt fortsat brage igennem med hele sider, hvis det viser sig rentabelt. Men i øvrigt er eksemplet jo tænkt. Jeg ville under alle omstændigheder vurdere, om der var ting, der gjorde sig særligt gældende i min branche - f.eks. konkurrenternes adfærd. mvh Hans |
Tjah - for den rene er alting jo rent. Jeg tænkte blot på en Barbie-interesseret snot-forkælet 13-årig tøs med alt for rige forældre, der gerne ville købe aflad, fordi de føler, de svigter deres stakkels pige ved at arbejde alt for meget og bruge resten af tiden på at skrive debatindlæg på tilfældige web-fora. mvh Hans |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)