Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste PPC ?..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey.. nogen der har nogen erfaringer med PPC af nogen form ?..

Kender personligt kun til Googles, men andre der har bedre erfaringer med andre?..
Skal ud og have noget til min side, inden så længe.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

 

Nu er det godtnok Demib''s område (nok den Amino der scorer mest på det), men jeg vover alligevel skindet.

 

Der er MASSER af dem derude, men de mest kendte er den du selv nævner Google Adwords og så det der før hed Overture men nu er et Yahoo firma http://searchmarketing.yahoo.com/ men mon ikke Mircosoft også snart bliver svær at komme uden om på deres MSN Search.

 

Da du nu skal ud og høste dine første erfaringer med det vil jeg helt klart råde dig til at holde dig til dem, eller faktisk holde dig til Google Adwords. Grunden er at det er en ny verden du skal udforske og det kan blive svært for dig at styre (og dermed enten dyrt eller ineffektivt - måske begge dele)hvis du skal have med flere PPC engines at gøre på én gang.

 

Google har rigeligt med besøgende til at holde dig beskæftiget det næste stykke tid, for det er hård arbejde at køre en effektiv PPC kampagne.

 

Det første du skal sikre dig er at du har et ordentligt statistik værktøj. Det kan være Googles eget Analytics. Fordelen (og bagdelen) er at det er tæt integreret med Google og deres Adwords så du nemt kan se hvad du tjener på dine kampagner.

 

Du skal dog lige gøre op med dig selv om du er modstander af "Big brother is watching you" tankegangen. Man kunne jo godt fristes til at tro at Google vil udnytte al den viden de har fra deres søgemaskine og nu også data fra en stor del af verdens websites til at skaffe sig endnu større indtægter end de får nu på bekostning af os andre.

Nå, det var lige en side bemærkning.

 

Der findes et hav af statistik systemer derude og de gode koster som regel kassen. Kan bl.a. nævne Webtrends som er et godt product. Jeg ved at Mikkel vil fremhæve IndexTools, men jeg har aldrig selv brugt det.

 

Du skal i dit statistik værktøj have defineret hvad det er du tjener penge på. Det er ikke sikkert at det direkte er et køb, det kan være at du viser reklamer som giver dig 1kr. pr. visning, så er det også noget du tjener penge på. Hvis det ikke er et køb skal du beslutte for dig selv hvor meget en given handling er værd for dig.

 

Når du har det på plads skal du igang med at definere dine kampagner. Du skal finde ud af hvad det er for nogle ord du vil findes på (og måske ikke vil findes på) - hertil kan googles forskellige tools hjælpe dig.

PPC annoncer på Google vises udfra en matematisk formel på baggrund af hvor vigtig annoncen er i forhold til det søgte og hvor meget du vil give for et klik. Det betyder at du måske i starten skal vælge at byde lidt mere for dine annoncer end du havde forestillet dig. Dette kan være en måde at få vist din annonce mange gange hurtigt (Googles egen argumentation som et eller andet sted også dækker over at de gerne vil have folk til at byde så højt som muligt). Når din annonce har kørt et stykke tid kan du begynde at beregne ROI på dine forskellige søgeord. Udfra det kan du vurdere om et givent ord skal have et højere budget eller du skal skære lidt ned.

 

Som alt andet i denne verden kan man snakke stolpe op og ned om dette, men jeg håber at denne lille intro har hjulpet dig lidt.

 

Mvh. Claus Pedersen

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

 

Fik link med til Yahoo/Overture men snød lige Microsoft - det er da næsten synd.


 

Har ikke nogen erfaring med det, men MSN Search er også forholdvis godt besøgt så det skal også nok give nogle besøgende hvis du vælger at gå den vej.

 

CP

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)