Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor til Investeringsselskab (Aps)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på udkig efter en revisor, som kan yde mig rådgivning vedrørende det investeringsselskab (Aps), som jeg overvejer at starte.

Jeg har bl.a. brug for at vide mere om:

- beskatning af aktier (danske og udenlandske), investeringsbeviser (danske, udenlandske, akkumulerende)

- beskatning af den indskudte kapital. Hvis jeg indskyder 0,5 mio., kan jeg så trække dem ud igen på et senere tidpunkt, uden de skal beskattes?

osv.

Jeg bor på Østerbro i København. Kender nogen en god revisor, som kan hjælpe mig med ovenstående?

På forhånd mange tak for hjælpen

Jesper :O)

Fra KBH
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

 

Du kan evt prøve at kontakte Morten Kertesz, ved Revisorfirmaet Lemo, om han kan hjælpe dig. Han har elefon nummer 42 22 49 32.

Han virker meget reel og fornuftig.

Bare et forslag.

 

Lasse.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Mange tak for din respons.

Har du brugt Morten Kertesz i andre sammenhænge, eller kender du andre, som har brugt ham?

Jesper

Fra KBH
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Jeg har ikke selv brugt ham endnu, da jeg ikke er kommet helt igang med mit eget endnu, men jeg kender nogle der har brugt ham, (en kammerat, som så selv har anbefalet ham videre til en af hans kammerater) og som har været ganske tilfredse. Især den hurtige tilbagesvarelse på spørgsmål og problemstillinger.

Så syntes da det var værd at undersøge om han kunne hjælpe dig. Men bare et forslag.

 

Lasse.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Du skal være velkommen til at kontakte os.

Vi har et par investeringsselskaber som kunder i forvejen.

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige diskuteret samme med min revisor - og konklusionen var at det ikke kunne betale sig at have værdipapirinvestering / handel igennem et ApS (sammenholdt med opsparing i "fri hånd" eller over (selvadministreret) pension).

Kun i særtilfælde, hvor aktier holdes mere end 3 år er der en meget kneben fordel idet den gamle 3-års regel stadig findes for selskaber.

Desuden vær opmærksom på at lovgivningen står foran en væsentlig revision gældende enten fra 2009 eller 2010 - bl.a. forsvinder kildeartsprincippet.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo helt an på, hvilke former for investeringer vi taler om, omfanget og hvordan midlerne tilvejebringes.

Hvis en virksomhed tjener nogle penge og ønsker at anbringe dem i værdipapirer er det klart en fordel at investere via et selskab, jf. at der ikke kan investeres i aktier og investeringsbeviser i virksomhedsordningen. Dvs. der ville der først skulle svares personlig skat, hvor man i et selskab kan nøjes med en foreløbig skat på 25%.

På samme måde beskattes aktieavancer i et selskab kun med 25% (foreløbigt) og der vil være 75% tilbage at investere for.

Et andet argument for at investere via et selskab er at man, hvis man holder aktierne i 3 år kan minimere den samlede skat, til den udbytteskat som fremkommer når man hæver midlerne i selskabet. Ved kun at udlodde udbytte op til bundgrænsen, kan denne beskatning komme ned på 28%.

Holder man derimod ikke aktierne 3 år taler vi om en samlet beskatning som stort set svarer til beskatningen af investeringer der foretages i personligt regi.

Taler vi om tab kan man sige at man er dårligere stillet, idet man som person trods alt har mulighed for at anvende tab til ikke blot modregning i andre børsnoterede aktier, men også i udbytter. Taler vi om investering i unoterede aktier er der direkte tabsfradrag, og det vil formentlig også blive tilfældet når/hvis Skatteministeren får vedtaget et lovforslag, som tidligere har været fremsat (L86) herom (det er formentlig det du tænker på med "afskaffelse af kildeartsprincippet").

Set i lyset af at det er de færreste aktier i disse tider som man har i mere end 3 år kan jeg godt følge dig og din revisor og det afhænger også meget af omfanget af investeringerne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Hvad ligger der i kildeartsprincippet? Hvilke andre ændringer er under overvejelse. Hvorfor kan det stort set ikke betale sig at investere via et Aps?

Jesper

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skattekonsulenterne

Tak for input. Jeg har knap 1 mio. i frie midler, som jeg gerne vil investere i aktier i 2009. Jeg er på udkig efter, om jeg vil have fordel af at investere private eller via et Aps? Kan man sige noget generelt om, hvilke parametre som skal være opfyldt, før det er en fordel at investerere via Aps?

Jesper

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg vil ligge mig op af Bent fra skattekonsulenterne i denne debat, da jeg har selv har set hvordan sådan et selskab kan gøre det godt og hvordan den ejer som havde dette selskab fik bygget en meget fornuftig kapital op gennem årene. Han valgte ikke at sælge sine aktier før de var 3 år gamle og dermed gjorde avancerne skattefrie.

Udbytter modtaget i et selskab hvoraf der er pålignet en udbytteskat bliver godt gjort direkte i din virksomhedes eventuelle overskud, så fremt du har valgt at sælge nogen af dine aktier før de 3 år. Jeg tror så samtidig at tidspunktet er ved at være godt hvis man likviderne og tålmodighed til at vente på den forventede fortjeneste.

"Lasse tak for anbefalingen, det er altid rart med andres anbefaling."

Morten Kertész

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)