Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af sjove og E-mail adresser

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Men Sune, synes du ikke at det er bondefangeri bevidst at ringe til folk med @tele2adsl.dk, @wannadoo.dk, @get2net.dk og den slags og prakke dem en e-mail til 1000 kroner på? Når man bevidst går efter disse mennesker, er det jo et eller andet sted også at erkende at man umuligt kan sælge sit produkt til folk med erfaring indenfor området - og derfor er nødt til at sælge til dem der ikke ved bedre. Kan man så se sig selv i spejlet når dagen er omme?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil jeg helst ikke gøre mig til dommer for, men jeg vil da tilslutte mig at det ville være langt mere optimalt for en hver erhvervsdrivende at have sit eget domænenavn. Det virker mest professionelt og er samtidig det sikreste.

Om prisen er uretfærdig kan vel diskuteres - hvis kvaliteten er derefter og folk mener at deres mail har så stor en værdi for dem, er 85 kr. i måneden vel ikke at bondefange kunderne? Og hvorfor prissætte noget til X kr., hvis markedet kan bære Y kr.?
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, helt ærligt! - prakke på, bondefanger, plattenslager osv. osv.!!!

I er jo kun harme fordi I kender priserne, men hvad ved en VVS mand om det?
Lige så lidt som I ved, når han skriver en fed regning efter at hans elev har skiftet en pakning.
Og hvis I tror han har dårlig samvittighed - så glem det.

Næsten ligemeget hvor den stakkels mand kunne finde på at henvende sig, ville han få en VVS112-dot-NU side med lidt tekst og billeder til 10-20 tusind.

Keywords m.v. ville måske mangle - ligesom kunde tilgangen - og han ville squ ikke engang kunne huske www.adressen.
En annonce i lokalsprøjten havde givet mere.

Her får han den perfekte løsning - til hans behov -, han kan huske det, fremsiger det med et smil, og kunderne glemmer det ikke!

For kr. 85,-/mdr. Det er biiilligt!
Homepagen til 5-10-20 tusind, se dét er bondefangeri - i mange tilfælde.

Og der er INTET galt i at tjene penge!
ALLE sælger til den højst opnåelige pris.

Se bare medicinalvare branchen, der kan I tale om dårlig smag i munden!
Og så er der alle dem der bruger millioner på at udtage patenter,
er det for at sikre at flest muligt kommer til at nyde gavn af opfindelsen?
Nix, det er alene for at malke markedet mest muligt.

Hilsen
FlemMming

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :



var skype_curid=0,skype_active=false,skype_showseed=0,skype_ctm=0;
function HideSkype() {
if(!skype_active)
HideSkypeFull();
else
setTimeout("HideSkype()",2000);
}
function HideSkype2() {
skype_showseed=0;
if(!skype_active)
HideSkypeFull();
else {
skype_active=false;
setTimeout("HideSkype()",6000);
}
}
function HideSkypeFull() {
skype_active=false;
document.all.skype_menu.style.visibility="hidden";
document.all.skype_tb_hideframe.style.display = "none";
}
function CheckSkype() {
skype_active=true;
}
function ShowSkype(obj,id,sadd,skypeout,name,title,stat) {
skype_active=true;
if(document.all.skype_menu.style.visibility!="hidden" && skype_curid==id)<
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/25/2006 1:23:27 AM Forfatter: flyhigh
synes du ikke at det er bondefangeri bevidst at ringe til folk med @tele2adsl.dk, @wannadoo.dk, @get2net.dk og den slags og prakke dem en e-mail til 1000 kroner på?


Igen; deler ikke din harme  Er det ikke det alt salg går ud på ? At "prakke" dem noget på!
Nu er de metoder du beskriver jo heller ikke noget Karsten, har sagt han gør!

I mine øjne er det ikke en skid anderledes, end når jeg går i byen og betaler 30 kr for et shot alkohol vel vidende at ejeren tjener 25-27kr hver gang jeg køber et. Det er heller ikke anderledes, end når folk betaler i dyre domme for autodedakte webdesignere - for dybest set, har de fleste ikke noget at have deres priser i. Det er simpelthen et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.


Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, det har han ikke. Men jeg kan jo se at det er hvad I foreslår ham. Personligt ville jeg ikke have det godt med at drive en virksomhed, hvor jeg i en erkendelse af at mit produkt var lidt fjollet og mine priser alt alt for høje, bevidst gik efter at snørre mennesker der ikke vidste bedre. Så er det sagt. For det er at snørre mennesker, når man bevidst retter sine telefonhenvendelser imod mennesker som man ved ikke har nogen som helst anelse om at e-mails faktisk er gratis og har været det i flere år. Det er subjektivt og kan ikke diskuteres. Det her er bare min holdning og jeg driver ihvertfald ikke min egen virksomhed sådan.

Jeg forstår ikke harmen over "key2more" og lignende selskaber, hvis I mener at denne fremgangsmåde er i orden. Så længe K2M ikke lyver om hvor mange der ret faktisk ser deres annoncer, så er det - jvf. overstående - altså i orden at de narrer folk der intet ved om annoncering på nettet, til at betale for annoncering der er værdiløs? Det er altså ikke i orden at lyve - men det er i orden ikke at nævne "sandheden"? Jeg forstår jer ikke.

Du drager en underlig parrallel til shots på et diskotek. Har du nogensinde tænkt over hvor store omkostninger et diskotek har? For eksempel har de kun åbent 2-3 af ugens dage og deres huslejeomkostninger er ofte enorme. Desuden har de gigantiske startomkostninger til PA-udstyr, DJ-udstyr og jeg ved ikke hvad. Når du betaler så meget for et shot, så er det fordi du skal dække deres omkostninger. Betaler du derimod 1000,- kroner for en mail hos Mailmanden, så stikker han 999½ krone ned i foret. Derfor er det ikke en særligt god sammenligning.

Du snakker desuden om udbud og efterspørgsel - den grundlæggende markedsmekanisme. Det interessante er bare, at der ikke eksisterer et marked for Mailmandens ydelse, hvorfor det ikke giver mening at snakke om udbud og efterspørgsel i denne sammenhæng. Jeg tror faktisk ikke engang der er en efterspørgsel i den forstand - hvilket vel også er grunden til at i foreslår ham at målrette sine salgsfremmende bestræbelser på de mennesker der ikke ved bedre?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Er meget enig med dig i, at man ikke skal drive virksomhed ved bevidst at snyde folk. Det er helt forkert og det lønner sig (nok) aldrig i længden. Men er ikke enig i at en målrettet indsats mod små erhvervsdrivende, er det samme som at snyde folk! Du mener, at dette produkt ikke virker overhovedet, jeg er af en anden mening. Synes dog, der er langt til K2M, hvor man ikke får det de lovede i telefonen ud over en meget stor regning, der ikke var aftalt. Se det er bondefangeri! I øvrigt kan jeg ikke se hvad "sandheden" om mailmandens produkter skulle være  Som jeg ser det, så har Karsten ingen interesse i at sælge de adresser til folk, der ikke har brug for dem. De siger dem bare op efter 1 år, og så står han med en ubrugelig mailadresse, fordi ingen vil købe den bagefter.

Synes faktisk den med diskotekerne er en god sammenligning. Mailmanden har da også udgifter til computer, hosting, husleje, revisor, markedsføring osv...

Udbud og efterspørgsel er for mig at se aldeles relevant i denne sammenhæng. Faktum er, at der ingen udbud er og en smule efterspørgsel, derfor vil prisen være høj!

Men igen - det er jo ikke sikkert efterspørgslen vil acceptere en pris på 1000,- men det vil tiden jo vise

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak til alle, for deres synd på sagen.

Min indlæg tog godt nok en anden drejning en jeg havde forventet , da jeg jo egentlig bare spurgte om ideer til markedsføre at produktet.

 

Men misforstå mig nu ikke, jeg ER glad for alle de kommentar/indlæg der er kommet både for og imod mailmanden.

 




 

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Så længe der er folk der vil betale for et produkt, mener de vel at de for en tilsvarende værdi ud af sit køb. Det kan man ikke kritisere, med mit kendskab til mail synes jeg også prisen er meget høj, men synes også det er vildt at give 300 kr. for et Excel ark som man ser i en anden tråd. Her er udgifterne endnu lavere og produktet er langt fra så kompliceret og kan meget let skaffes gratis. Det er efter min mening længere ude end det her, dem der ser et potentiale i sådan en adresse skal da bare blive enig med sig selv om de vil betale prisen.

Send mig evt. en mail om hvad du gerne vil med din markedsføring og sådan, så kigger vi på det.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)