Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til: "syerske" Hvem ved hvad det tekninsk ord er for disse 2 seam's er

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Besøg min side her:  streetwear

 

.

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RigoRigo.

Uden på nogen måde at være ekspert eller syerske, så kan et bud  være "fransk søm" (French seam). (det er en søm, hvor alle rå kanter er skjult på både for- og bagside).

Hvis du ikke hører fra en ekspert, så prøv evt. at søge i Google på disse udtryk - så finder du forskellige websites med syforklaringer, især på engelsk. Prøv det samme i Google billeder.

Håber, du finder en løsning.

Mange hilsener

Anne

 

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror ikke det er navet på det.   Jeg har googlet som en tosse, men finder ikke rigtig noget.   Håber der dukker en expert op :-)

 

Besøg min side her:  streetwear

 

.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

sommerfugl:

så kan et bud  være "fransk søm" (French seam). (det er en søm, hvor alle rå kanter er skjult på både for- og bagside).

Stoffet ser ud til at være isoli (sweat shirt stof), så det er ikke en fransk søm - den bruges kun i tynde, lette stoffer. Alle kanter vendes ind og der sys en søm, der 'låser' sømrummet fast, så der ikke er rå kanter (som Anne skriver). Franske søm bruges mest til silke, organza og andre lette stoffer, bl.a. til lingeri. Umiddelbart vil jeg mene, at den ene er en 'flat felled seam', som også bruges i cowboytøj. Den anden type søm vil jeg ikke gøre mig klog på.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Ærgerligt, at det er så svært. Der findes forskellige håndarbejdsforums på nettet, hvor du måske kan spørge. Jeg ved ikke, om man kan henvende sig til Tekstilhåndværkerskolen i Aalborg www.tekstil-hs.dk og få svar - eller lignende skoler? De må være eksperter.

Held og lykke med din videre søgen.

Hilsen

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Kender i nogen  håndarbejdsforums eller tøjdesigner forum, danske som udlanske ?

Mvh

Rigo

 

Besøg min side her:  streetwear

 

.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligner noget flatlock med dobbelt stikkestingssøm.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)