Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klamphuggerne

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det kun et københavnerfænomen med disse klamphuggere til håndværkere, eller findes de også i Provinsen. Det som jeg syntes er helt utroligt er at det er så bevidst. Alle kan være uheldige og desværre lave en fejl på et byggeri men det skinner jo helt igennem at de bedrager bevidst. Trist at vi har sådan nogle i samfundet men godt at vi får det frem på TV

I det daglige driver jeg et murerfirma og vi har bestemt også prøvet at udføre en fejl som en kunde ikke har været tilfreds med. Men mit udgangspunkt er altid at kunden skal være tilfreds når vi forlader dem, så hvis klagen er berettiget så laver vi det om med det samme

Til et andet spørgsmål til dette forum;

Jeg er arkitekt og murermester og har et samarbejde med en tømrermester. Vi har hver vores firma nu med hver vores ansatte. Sammen har vi et firma til salg og opførelse af diverse byggerier og det har egentligt kørt godt nok indtil nu, dog er vi lidt ramt af tilbagegang og nu overvejer vi om vi skal sammenlægge begge vores respektive firma under det samlede firma. Især for at undgå al den dobbelt administration som vi har for nuværende.

Det syntes vi er svært, da vi afgiver den suverænitet som vi hver især har. Samtidig bor vi således at det vil være nødvendigt med lager på hver sin adresse dvs. at tømrersvendene møder ved tømrermesteren og murersvendene hos murermesteren. Udover dette har jeg (murer) min kone ansat som udføre alt administrativ og tømrerens kone er udarbejdende i eget firma, men får dog familiemæssigt honorar i tømrerfirmaet for at økonomien kan hænge sammen.

Dilemmaet ved at sammenlægge firmaerne er at vi hver mister vores suverænitet såvel firmamæssigt som privat.

Men vi er begge progressive og pionerer og ser flere muligheder og fordele ved at sammenlægge firmaerne. Derfor overvejer vi at få en mentor tilkoblet til os til sparring i sammenlægningen samt øvrig strategi nu og i fremtiden.

Er der nogen herinde der kan komme med et kvalificeret input eller kan henvise til nogle andre

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)