Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil der køre uden brændstof!!

Side 9 ud af 15 (142 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Christor har faktisk ret. Vi er alt for grove ved knægten!

Jesper, da jeg var i din alder, kunne jeg også have troet fuldt og fast på en ide som din, og det er godt at du er selvsikker og er ligeglad med, hvad os gamle idioter inde på Amino siger!

Det, vi bare prøver at sige, tror jeg, er, at du kan simpelthen ikke få mere energi ud af noget, end det, du putter ind. Med mindre din bil kan ophæve tyngdekræften og kun skal køre i lufttomt rum, så kan det altså ikke lade sig gøre.

Men jeg ved, at du er ligeglad og laver det alligevel, men du har jo også sagt, at du laver det i mini-udgave først, så jeg er sikker på, at du finder ud af det!

Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

deMib:

Kan kun give dig ret i alt du har skrevet, og er enig i at det der er beskrevet i traaden er meget langt fra  virkelighed og sund fornuft, ingen tvivl om det. Syntes dog stadig at der er en overdrevet brug af nedladende kommentare uanset hvor langt ude denne traad er.

Mener dog stadig at der er stor forskel paa at fortaelle en person at det han har gang i ikke er muligt, og give skarp kritik, og saa komme med indlaeg der spoerger om personen har gaaet paa samme skole som Harry Potter. Det er efter min mening unoedvendigt. Og syntes personligt ikke det er cool.

Mener at folk burde fortaelle personen hvordan verden haenger sammen, og om realistiske forventninger, samt have en lille smule forstaaelse for at der rent faktisk er tale om et barn. Dette kan sagtens goeres paa en anden maade en det er blevet i denne traad.

Er godt klar over det ikke er saadan den vireklige verden virker, men ingen grund til at bide hoved af folk bare fordi alle andre goer det. Og syntes ikke man skal tilsidesaette alm hoeflighed bare fordi dette er en debat.

 

Mangler du noget fra London ???

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg efterhånden fulgt med i dette indlæg i et stykke tid, og irriteres egentligt en smule.

"Jesper ????", som er 15 år, har fået en genial idé, som er uforståelig for alle os andre tumper, der tror vi ved ved noget om noget som helst. Han fatter ikke, hvorfor vi andre idioter overhovedet tillader os at kalde os selv for selvstændige, når vi tilsyneladende ikke har fattet en brik af det hele.

Hvis du slår det op i ordbogen, er denne opførsel synonym med betegnelsen "teenager".

Jeg er selv 15 år og forsøger på seriøs vis at komme i gang med mine egne idéer, som jeg arbejder hårdt for at få udviklet og ført ud i livet. Det er ikke lykkedes endnu, men jeg har ikke mistet troen! Jeg bruger meget af min tid på at arbejde med mine idéer, og har hurtigt måttet sande, at det ikke er så let, som det umiddelbart lyder.

Det er en af de store udfordringer som ung iværksætter, at man skal have overbevist omverdenen om, at bare fordi man er 15 år, kan man altså godt være ligeså seriøs og dygtig som folk, der er langt ældre.

Derfor er jeg er træt af, at mine jævnaldrende, som jeg uundgåeligt vil blive sammenlignet med, opfører sig så tåbeligt.

Det er møgirriterende at se på!

Her ved de sidste indlæg kan jeg se at man begynder at få en slags overbærende medlidenhed med "barnet", som jo selvfølgelig kun er 15 år og derfor pr. automatik er lidt af et uvidende, naivt bekendtskab, som man kun kan smile lidt overbærende ad. Ligesom alle andre 15 årige, der jo heller ikke er i stand til at tage vare på sig selv.

Øv.

Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg blev konfirmeret taenkte jeg NU er jeg voksen. Da jeg saa blev 16 taenkte jeg NU er jeg voksen, igen da jeg fyldte 18, 20, 21 og 25 taenkte jeg hver gang NU er jeg voksen og kiggede tilbage pa mig selv i de andre tidligere aldre og taenkte, mmmh taenk at jeg troede jeg var voksen. NU er jeg 28 og foeler mig MEGET voksen, men er sikker paa at jeg om 10 aar vil kigge tilbage og taenke mmmh jeg var ikke voksen, men det er jeg NU...

Mangler du noget fra London ???

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Torrild, jeg forstår din irretation - men bare rolig, i mine øjne er både du og mange andre 15-årrige mindst lige så spændende, fede og seriøse som I hele tiden har været i mine øjne. Jeg er fortsat ligeså vilde med jer! :)

Jeg startede selv meget ung som iværksætter og kender selv den optur det giver. Så bare hold fast i dit projekt og lad dig ikke skræmme af tumpede voksne, der ikke tror at 15-årrige kan sætte noget i gang :)

Jeg vil dog fortsat tillade mig, at stille kritiske spørgsmål til alle dem, der mener at naturlovene ikke - iøvrigt uden en plausibel teori for, hvilken logik der så skulle gælde

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Christor:
at der rent faktisk er tale om et barn

Jeg tror, de fleste 15-årige vil være kede af, at man kalder dem et barn. Nok har vi måske drillet Jesper lidt for meget, men i princippet ville det være lige så forkert at drille en person, der er granvoksen. Hvis man først begynder at tage særlige hensyn til ham, fordi han er 15, så siger man jo med andre ord, at man anser ham for at være svag, og at man ikke vil tage ham lige så seriøst som en voksen.

Jesper er jo tydeligvis ligeglad med kritikken, og derved er han langt mindre ømskindet end de fleste voksne. Havde han opført sig som en person uden selvværd og selvtillid, så havde folk nok heller ikke gået til ham på den måde!

Torrild:
Her ved de sidste indlæg kan jeg se at man begynder at få en slags overbærende medlidenhed med "barnet", som jo selvfølgelig kun er 15 år og derfor pr. automatik er lidt af et uvidende, naivt bekendtskab, som man kun kan smile lidt overbærende ad. Ligesom alle andre 15 årige, der jo heller ikke er i stand til at tage vare på sig selv.

Se selv, Christor!

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke tilføjer energi og den bare bliver ved med at køre har du jo opfundet evighedsmaskinen. Tror du er fuld af p..Zip it!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bare, bare 15 år..

Når man skriver om en ung mand, men i virkelighed tror han er et pattebarn, der ikke kan tage vare på sig selv, så må i nok tro om igen.

15 år er ingen undskyldning for at putte indlæg i amino og når man gør det, må man også finde sig  i at få skrald eller ros tilbage, uden at man behøver at ynke personen.

Det er den virkelige verden vi lever i og han er rigtig modig, at komme med sine vilde postulater og han må så gøre sit til for at overbevise os andre om det modsatte.

mvh  Geeked

 

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel: Tak for dit indlæg. Jeg mener også, (hvilket måske ikke fremgår så tydeligt af mit indlæg? ironi er svær på tryk...) at der skal stilles spørgsmål ved alt, i det mindste indtil emnet nogenlunde er afdækket, så det er forståeligt for "menigheden". Hvis jeg fortalte om, at jeg havde bygget en raket , der kan flyve til Uranus med vand som brændstof, er jeg rimeligt sikker på at nogle kritiske spørgsmål fra forskellige sider vil blive stillet Smile

Dér skal man så som trådstarter kunne argumentere for sin sag, besvare spørgsmål pænt, og derudover ikke (ihvertfald ikke udadtil) mene, at enhver der sætter spørgsmålstegn ved éns koncept, er en kvajpande...

Derudover er det en usædvanligt god idé at have styr på, når man nu har bygget sin raket, at der rent faktisk eksisterer et begreb, som for de indviede kaldes tyngdekraften.. Det giver ellers et temmeligt dårligt indtryk og uforståeligt nok skepsis fra de hengivne læsere....

Mit indlæg før var egentligt bare et surt opstød over, at mine jævnaldrende opfører sig som femårige når de møder modstand, og dermed stiller os andre, der faktisk gør et godt stykke arbejde (syntes jeg selv Smile ) i et dårligt lys.

Med venlig hilsen

Jakob Torrild Hansen

Jakob

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Torrild:
mine jævnaldrende opfører sig som femårige når de møder modstand

Jeg synes nu altså Jesper tager kritikken forbilledligt og med et smil! Han har ikke på noget tidspunkt givet igen af samme skuffe. Han svarer bare stille og roligt på alle vores spørgsmål, hvor frække de så må være.

Hvis alle voksne tog kritik på samme måde som Jesper, så ville verden være et bedre sted!

Side 9 ud af 15 (142 indlæg)