Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændige og realkredit

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Jeg ved godt at dette er meget lang tid siden, men tråden er nu vældig interessant.

Det lyder godt nok vildt med den behandling du har fået.

Jeg håber at de har lært lidt de sidste 3 år - for jeg skal igennem forløbet fra næste uge af, hvor første møde om huskøb er. 
Og min selvstændige økonomi er ikke engang tæt på at være ligeså godt som dit udgangspunkt i 2006. 

Du skrev at du ville løfte sløret for hvem der hjalp - er det noget du stadig har lyst til?

Mvh Casper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det blev BRF kredit - og de har siden første dag fået alle afdrag præcist til tiden. Så jeg tror også at de er glade. Til august er det 3 år siden vi flyttede ind.

Jeg tror desværre ikke du skal regne med, at de har lært så meget og pludselig godt kan gennemskue en selvstændigs økonomi. Men held og lykke med projektet - og giv ikke op.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som et supplement kan det nævnes at min bedre halvdel og jeg går og leder efter en landejendom her i det østjyske, hvor hun kan få plads til hendes heste og vi kan have noget dejlig natur omkring, og jeg stadigvæk kan have kort køretid ind til Århus.

Vi har primært snakket realkreditlån via min bank, da de kender mig samt min virksomhed og dennes økonomi.

De er så en del af Totalkredit, som gerne vil låne os penge, på trods af at jeg er selvstændig og i samme situation som Mikkel var i for et par år siden.

Men med de rette budgetter og en "plan b" kommer man så vidt jeg har erfaret langt i bankverdenen.

Men det hjælper så nok også at have en opsparing i baghånden, så banken / realkredit ikke skal bære 100% af risikoen, om man kan sige det sådan.

Mit råd er at snakke med den bank du normalt har med at gøre, og ellers regne på tingene hos de forskellige kreditforeninger - De er også til at presse lidt på bidragssats og sådan for tiden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)