Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af website

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, har tænkt mig engang at lave en webshop, men har ingen erfaring med at lave web sites, så kunne godt tænke mig at starte med at lave mit eget site, sådan jeg kunne få noget føling med at styre det og sådan. et af mine problemer er, jeg ved ikke hvike programmer jeg skal bruge, og er der nogle der er gratis, er der nogle guides til at starte en hjemmeside?

 

Vh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør starte med at kigge på www.html.dk

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Det er en stor opgave, du vil i gang med. Ofte lærer man at lave hjemmeside og programmere ved, at man tager en uddannelse med programmering eller ved at man synes, at det simpelhen er så spændende, at man ikke kan lade være.

Derfor: hvis du virkelig har lysten og vedholdenheden til at lære det, så synes jeg at du skal gå i gang. Du kan evt. starte med at lave et ren html-side eller måske også anvende lidt php, hvis du vil have noget dynamik ind. www.html.dk og http://www.w3schools.com/PHP/DEfaULT.asP er gode steder at starte. Herefter prøv dig lidt frem og søg på google, når du løber ind i problemer. Hvis du har nogle konkrete tekniske spørgsmål, så er www.eksperten.dk et godt sted at spørge.

Held og lykke med det.

Mvh Morten.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak begge to, er allerede igang med lektion 3 på html.dk Big Smile

 

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian, jeg synes at vi lige bør advare dig om at der ikke kommer en webshop ud af HTML, men først når du når til dynemiske programmeringssprog.

Derfor, hvis du ikke har den nørdede tålmodighed, så kan du købe dig et CMS med webshop, der også er søgeoptimeret og det hele.

Link: http://www.seo-cms.dk/

Fra Hørsholm
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian. jeg har selv brugt denne webshop som hedder Quick Cart. Den er meget bruger venlig for første gangs bruger. Den er på engelsk og polsk, men mand kan installere nye sprog til den. Mand kan osse installere skins til den. Jeg har dk sprog til den hvis du skulle bruge det.

http://opensolution.org/index,pl.html?sLang=en

God fornøjelse.

L@rsen

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Det er en lang og tung vej at lære html og programmering.

Hvis du går ind på www.one.com kan du fra dag til dag oprette en hjemmesside

 

mvh Gunnar

 

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil slutte mig til dem, der siger, at hvis du vil lave en webshop inden for en overskuelig fremtid, så er du bedst tjent med at bruge en pakkeløsning, da det vil tage lang tid at blive god nok til selv at lave noget, der bare kommer i nærheden.

Jeg er selv programmør, men hvis jeg skulle lave en webshop idag, ville jeg alligevel bruge en færdig løsning. At lave det selv tager simpelthen for lang tid. Som selvstændig har man en naturlig trang til at ville lave alting selv, men man skal passe på med at ville opfinde den dybe tallerken på alle områder. Hvis du kan købe dig til det og bruge din egen tid til noget bedre, så gør endelig det!

Du vil alligevel skulle tilpasse din webshop, og i forbindelse hermed kan du udvikle dine tekniske evner. Mange CMS-systemer tillader nærmest ubegrænset tilpasning - også på programmeringsniveau - så i takt med at behovene opstår, kan du lære at programmere.

Jeg vil slå et slag for det fantastiske CMS-system http://www.shopify.com/. Det er helt gratis at lave en shop, da man istedet for et fast beløb betaler et par procent af omsætningen. Du kan tilpasse designs og varetyper/kategorier i ekstrem høj grad. Systemet er internationalt, men jeg ved, at du kan vælge dansk sprog til din shop.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Patrikb. Som PHP-udvikler har jeg været med til at udvikle forskellige webshop-systemer, fra bunden, hvilket er spild af tid, men også videreudvikling på open source løsninger som OS Commerce og VirtueMart. Begge OS-systemer er ganske udemærkede og med lidt tilretning og nyttig brug af de mange contributions der er lavet til systemerne, kan man få en hæderlig webshop op at stå til relativt få penge.

Det at du tilegner dig lidt kendskab til HTML er en god start, da det giver dig lidt flere muligheder for at tilpasse dit indhold på shoppen, benytte WYSIWYG-editoren til fulde osv. Men for at kunne lave skræddersyede tilretninger eller tilføjelser, kræver det programmeringserfaring, og der vil jeg våge at påstå at html.dk ikke rækker.

Når det er sagt, er der så meget mere i en webshop end "bare" at få den bygget op og fyldt varer på. Som en fysisk butik, kræver det markedsføring at få kunder i butikken, hvilket betyder et ihærdigt stykke arbejde og også hurtigt en mindre formue i AdWords eller bannerkampagner. Samtidig skal man have stor tålmodighed og sætte sig ind i sine kunders oplevelse af sin shop. Vi havde fx held med at optimere en kundes webshopsalg ved hjælp af nogle få justeringer i det forløb kundes skulle igennem ved køb af varer. Inden da sprang en stor del af de potentielle kunder fra, midt i købsprocessen, hvilket lidt svarer til at kunderne ikke kan finde ud af at bruge kassen i Bilka :-)

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg kan kun tilslutte mig flere af de øvrige indlæg. Det kan hurtigt blive en omfattende omgang at skulle lave alt selv - jeg taler af erfaring. På mange webhoteller udbydes standard-løsninger, som du bør overveje.

Alternativt kan du vælge at sætte dig ind i open source verdenen, hvor man kan hente rigtig mange løsninger og gode råd. det har jeg gjort. Men det tager stadig lang tid:-)

God fornøjelse med din ambitioner!

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)