Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP eller ASP.net

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Undskyld hvis dette indlæg er lagt forkert.

Vil høre om hvad i mener forskellen er på PHP og ASP.net?

Jeg mener jeg har hørt at folk begynder og bruge ASP.net mere og mere, pga. det er mere sikkert end PHP??

Hvad siger i?

 

Eller er der overhovedet nogen forskel?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke spekulere i sikkerhed hvis jeg var dig. Jeg ville kigge på de to forskellige sprog og se hvad der tiltalte mig mest.

 

Jeg sætter stor pris på php fordi jeg har programmeret en del C og syntaksen minder rigtig meget om den - samtidig går mange af funktionerne fra et standard c-bibliotek igen i php.

 

PHP kan afvikles på så godt som alle platforme - asp.net kan du kun afvikle på en microsoft platform.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ASP.net er ikke mere sikkert end Php 5 hvis du ved hvad du laver. Og hvis man ikke ved hvad man laver, kan man lave sikkerhedshuller i begge sprog :}.

Men det er rigtigt at php har en del ikke saerligt gennemtaenkte funktioner, som hvis man bruger dem, goer det meget svaert at skrive sikker kode. Saa lad vaere med at bruge dem :}

For eksempel boer man aldrig bruge

mysql_escape_string()

mysql_real_escape_string() (Lavet fordi de fandt ud af at mysql_escape_string ikke kunne haandtere UTF-8)

Magic quotes(Generalt, alt i php der starter med magic, boer saettes til off).

Og bare for lidt perspektiv: Personligt syntes jeg java er bedre end begge disse for websites, men det kommer nok meget an paa hvilke baggrund man har, og hvor store websites man laver.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

zimonb:

Vil høre om hvad i mener forskellen er på PHP og ASP.net?

Det korte svar er nok: Religion Wink Der kan laves gode og dårlige løsninger i begge sprog. Men ellers vil mit svar nok være at det er nemmere (mere fleksibelt) at lave enterprise løsninger og integrere imod asp.net - men det kan også lade sig gøre i php, hvis det er det man vil. Typisk køre enterprise løsninger på type-stærke sprog som java og .net mens "mindre" løsninger køre på script sprog som php.

 

zimonb:

Jeg mener jeg har hørt at folk begynder og bruge ASP.net mere og mere, pga. det er mere sikkert end PHP??

Bom bom, det ved jeg så ikke.  PHP blive stadig brugt rigtig mange steder, da det er nemt at gå til og meget alerede er lavet i php. Om asp.net er mere sikkert end PHP er vist mest en påstand. Som mit første svar vil jeg nok sige at der kan laves både sikre og usikre i de 2 sprog. Det afhænger mere af dem der udvikler i sproget, end sprogt selv. Der vil være fordele og ulemper ved begge sprog, omkring sikkerhed og andre ting.

 

zimonb:

Eller er der overhovedet nogen forskel?

Ja, der er forskel men overordnet set kan man godt betragte dem som værende ens. mit endelige svar vil nok være: Sproget eller sprogene (man kan have løsnnger med begge sprog, hvis det er store løsninger) skal vælges udfra det der skal laves, eftersom der er fordele og ulemper ved begge sprog. I sidste ende kan de sprog løse den samme opgave, når der er tale om almindelige web (2 tier) løsninger...

Cheers Frank

 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene,

Kan forstå det ikke er den store forskel? så længe programmøren bare er dygtig.

Er fordi jeg er ved at købe et site i asp.net, og kun har haft sites i php før, så ville lige høre...

Men lyder til det ikke burde være noget at blive skræmt over.. koden ser os rigtig fin ud osv. :)

 

Fortsat god weekend

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skifter lige emne...

 
Kender i nogle gode steder hvor man kan få godt og billigt asp.net webhotel?

har surftown erhverv light nu..

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror det er smag og behag hvilket programmeringssprog folk vil anbefale og som flere her siger kan der laves "huller" i begge typer.

Omkring et asp .net webhotel til en fornuftig pris kan du finde hos www.intergate.dk
Det er bl.a. en af de udbydere jeg anvender til mine domæner og jer har været yderst tilfreds.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

zimonb:

Jeg mener jeg har hørt at folk begynder og bruge ASP.net mere og mere, pga. det er mere sikkert end PHP??

Det er forkert.

zimonb:

Eller er der overhovedet nogen forskel?

Nej ikke derfra hvor du sider. Du skal være opmærksom på at et godt udviklet PHP Produkt koster lidt mere end et tilsvarende .Net (det er hurtigere et programmere i fordi du får en masse forærende), tilgengæld er hosting til PHP billigere (ingen licens) end Asp.net(mellem-dyr licens).

Så det vigtigste for dig er at vælge en samarbejdspartner som du stoler på og så lade ham tage valget for dig.

Du skal dog være 100% sikker på at han ikke tager valget på grund af religion, da det kan skade din virksomhed mere end noget andet. Religion og andre lavtstående føllelser skal _IKKE_ have nogen indvirkning i valg af noget som helst. Der skal komme saglige argumenter og han skal seriøst overveje alle muligheder og ikke bare vælge det han er bedst til uden at stille kritiske spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

zimonb:

Hej,
Undskyld hvis dette indlæg er lagt forkert.
Vil høre om hvad i mener forskellen er på PHP og ASP.net?
Jeg mener jeg har hørt at folk begynder og bruge ASP.net mere og mere, pga. det er mere sikkert end PHP??
Hvad siger i?
Eller er der overhovedet nogen forskel?

Hej,

Jeg er meget enig i overstående. Jeg vil klart anbefale en PHP løsninng, da den er nemmere at hoste med højere oppetid/performance. Mange DotNet sider er meget meget meget langsomme op imod i MSSQL eller Oracle database. Se fx teleselskabet Hi3G også kendt som "3" deres asp.net sites er viiiildt langsomme, selv på fiber linjer. Bi-info: de køre op imod Oracle.

Uden at have beviser vil jeg tro at en ASP.NET løsning kræver mange flere server ressourcer da det er meget (lad os kalde det) auto-genereret kode - altså kode der måske er unødvendigt, men som alligevel blive afvilket fordi det ligger med i det "modul" man vælger at benytte.

Alt i alt, vil jeg klaaart, anbefale dig en PHP løsning.

(Overstående er mine egne erfaringer, og kan naturligvis ikke betragtes som det endegyldige gude svar. Jeg gider ikke at trække en diskussion i langdrag om DotNet eller PHP - jeg tilkende giver blot mine erfaringer)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nej! ASP.NET er på ingen måde mere sikkert end PHP - nærmest tværtimod.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)