Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop som de "store" - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg iforvejen har en webshop, og har et par andre i støbeskeen, er jeg interesseret i at høre folk erfaringer med at køre store, seriøse webshops.

Jeg kører med Scannets system, hvilket jeg har været meget tilfreds med. Men eftersom ordrestrømmen stiger, er der forskellige funktioner jeg savner, som jeg er RET sikker på, at de "store" webshops har.

Pt. har jeg ca. 1000 ordrer årligt, heraf ret mange i nov.-jan.

Min kommende webshop vil formodentlig skulle håndtere endnu flere ordrer.

Det er vigtigt for mig at effektivisere hele processen, fra modtagelse af ordre, til levering og bogføring.

 

Webshoppen skal naturligvis indeholde samme funktioner som Scannets shop.

Det jeg pt. savner er bl.a.:

- Integration med økonomisystem, herunder fakuraer/ kreditnotaer og lagerstyring

- Delleveringer og restordrehåndtering

- Evt. integration med noget Post Danmark forsendelsessystem inkl. track & trace (pt. håndskriver vi blot fortrykte pakkelabels)

- Mulighed for at udskrive seperate pakkesedler og fakuraer.

- Nem afsendelse af fakturaer på PDF, så man undgår papirsfaktura

 

Jeg er rigtig glad for løsninger som Scannets, da man her får et produkt der løbende udvikles, uden at man skal betale dyre programmører for dette. Så en løsning med "specialbyggede moduler" til sådanne løsninger kunne også være aktuelle.

Er der nogen forslag til hvordan jeg får løst ovenstående samt hvilket shopsystem der vil være mest velegnet? (Helst Scannet, Dandomain etc. hvor jeg ikke selv skal stå for opdatering, server etc.)

Helst løsninger der ikke koster flere hundrede tusinde.

 

På forhånd tak.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er vi ikke specielt store, men da vi efter et par år var ved at drukne i administration af ordrer (herunder specielt restordrer og den bogføringsmæssige del) tog jeg skridtet og investerede i Stellar Office Pro samt et specialudviklet modul ved årsskiftet.

 

Det har givet os fuld integration mellem vores webshop (som ligger hos Dandomain) og vores økonomisystem. Vi vedligeholder og opretter ikke længere varer i webshoppen, men kun i økonomisystemet og har iøvrigt alle de fordele, som du ellers ønsker (også med integration til Post Danmark Webpack og vores webbank). Jeg har endvidere bestilt et POS-modul så vores fysiske butik også bliver integreret i løsningen.

 

Det har været en stor udskrivning, men den er tjent ind for os på mindre en 12 måneder ved effektivisering af indkøb, hurtigere ekspedition af ordrer og restordrer, sparet administration og sparet bogholdertimer, der kan udnyttes mere fornuftigt.

 

Skal du på sommerferie i det nordjyske, er du velkommen til at kigge forbi og se systemet "live".

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

Det lyder som om I har fået en god løsning op at køre.

Jeg bruger som sagt Scannets shop og så Summasummarum økonomisystem.

Pt. bruger jeg dog ikke lagerstyring, da jeg både sælger online og via telefon/personlig betjening, så det hele skal kunne "snakke sammen"

Jeg vil foretrække at fortsætte med Scannet, medmindre at det er umuligt/ sindsygt dyrt, at få en lignende løsning op at køre.

 

Kan du røbe hvor meget Jeres løsning har kostet og hvilke løbende omkostninger der er?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan

Allerførst tillykke med den øgede aktivitet i din butik.

Prøv at tage fat i Netmedia.dk (han er meget aktiv herinde), han har en masse med summasummarum at gøre og kan måske hjælpe dig med at komme på rette vej. Forudsætter så self at du VIL fortsætte i Summa :)


Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan,

 

Med det vi har investeret indtil nu, ligger vi vel på lige knap kr. 50.000. Det er mange penge, men vi sparer også meget tid, har minimeret antal fejlekspeditioner og har i det hele taget fået en væsentlig bedre ordrehåndtering. Vi mangler endnu investeringer på ca. kr. 25.000 i løsningen før den er helt færdig, men det er primært specialudvikling.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)