Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 2 kvinder som er igang med at starte en virksomhed.

Vores vigtigeste redskab er vores hjemmeside.

Kender i/du et godt firma der laver hjemmesider?

Og ved i/du hvad prisen plejer at ligge på.

Er lidt bange for at blive taget i røven.

Hilsen Maria

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Der findes mange firmaer på marked. De fleste tilbyder en eller anden form for CMS (et system der gør det muligt at redigere og vedligeholde sin hjemmeside, uden teknisk kunnen).

Nogen firma skal man selv finde hosting. Hos disse firmaer skal man typsisk betale et højt engangs beløb og et lavt beløb hvert måned til hostingfirmaet.

En del firmaer har desværre begræsninger i antallet af sider der kan oprettes, antallet af menuer mm. Skal man lave mere end deres standard tilbyder, koster det ekstra. Med mindre du er helt 100% sikker på hvordan din firmas fremtid ser ud, så undgå disse.

Så er der dem der tilbyder alt samlet i en pakke for et fast beløb om måned. Mit eget firma tilhører disse. Vi tilbyder fx en hjemmeside inkl. design, hosting, CMS og email support for 349,- ex moms om måned. Man betaler altså et fast "lavt" gebyr, og det er alt. Der er ingen begrænsninger i systemet.

Hold øjne og øre åbne. Og indhent evt flere tilbud. Vær sikker på hvilken løsnings model du leder efter, økonomisk.

Med venlig hilsen

Thomas Christensen

Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tusinde tak for dit hurtige svar.

Kigger lige lidt nærmere på din hjemmeside.

Hilsen Maria

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Maria

Hvad er der af krav til hjemmesiden? Altså, skal der være booking, betaling, spørgeskema, video upload, chat, forum eller et eller andet sært?

Hvis i har tænkt jer at opbygge en forretning omkring hjemmesiden, så vil jeg næsten antage at i har lidt større krav end blot en "visitkort" side. Er det ikke korrekt?

Mvh Peder

Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er helt korrekt.

Der skal være mulighed for at logge ind, betale have billeder og sådan en masse ting.

Håber det var svar nok;)

 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg i har to muligheder i det tilfælde.

1. Et bureau som os (ms-solutions, eller lignende) hvor systemet bygges specielt efter jeres behov. En lidt mere omkostningstung løsning.

2. Finde et bureau som arbejde med opensouce systemer. Jeg vil tror at langt de fleste af de funktionaliteter i skal bruge allerede er udviklede til f.eks. joomla, typo3 eller andet. Det er en noget billigere løsning hvor i kun skal betale en programmør for at implementere de forskellige funktionaliteter, samt evt. lave en smule tilpasning af funktionaliteterne. En lidt minder omkostningstung løsning.

Så alt efter hvad i har af ambitionsniveau og budget er det en af de to løsninger som jeg vil anbefale jer at kigge på.

Mvh Peder

P.s. Hvis i har en kravsspecifikation/funktionalitetsliste, så vil vi gerne give et prisestimat på at udvikle systemet til jer.

 

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Desværre er det langt fra nok, som der nævnes herinde.

Det folk skal vide er hvad hjemmesiden skal kunne,  er det en shop, billede gallery, blog. Hvad præcist er det at den skal kunne og hvad ligger jeres budget på regner i med det skal være gratis eller er i villige til at spendere 70.000 i udviklings omkostninger.

Imo den største chance for at blive røvrendt er hvis man går på kompromis med prisen, men find nogle som kan rådgive jer så i kan finde ud af præcist hvad jeres behov er og eventuelt få lavet en specifikkation til nogen som kan hjælpe jer eller eventuelt rådgiveren selv.
Jeg laver selv webside løsninger i fritiden, men er ikke intereseret i endnu et projekt, men jeg vil mere end gerne hjælpe med vejledning.

Mvh
Daniel Knudsen

 

 

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Har i fundet et firma til at lave jeres hjemmeside?

Hvis ikke, vil vi gerne se på opgaven.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Maria

Da du er ny indenfor denne her branche, vil jeg anbefale at du benytter de tips jeg har givet dig på PB.

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Jeg synes at for at få bedre svar på dit spørgsmål skal du komme med en mere specifik opgave beskrivelse. Dette vil gøre det nemmere at give dig råd. Ummidelbart vil jeg tro at i skal have en kvalitetetsløsning, og derfor også en masse unikke løsninger. Dette  vil dog koste mere da det måske skal udvikles. Du kan jo selvfølgelig også som tidligere beskrevet i debatten, benytte et firma som konfigurere din hjemmeside ud fra "freeware", dette vil gøre din løsning betydeligt billigere.

Men når du vælger at benytte et firma som bruger "freeware" solutions, er det derfor også mest standard løsninger. Hvis du vil have en løsning som er unik, eyecatching og kan virkelig brande dine vare, så ville jeg gå efter en lidt dyrere løsning, men som dog også kan være holdbar i længere tid.

Håber det kunne hjælpe dig lidt, ellers er du velkommen til at spørge.

- David

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)