Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google placering på tyske/ engelske ord

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg checker jævnlig udviklingen på søgeresultaterne på mine danske søgeord.

 

Nu vil jeg gerne checke mine placeringer på de tilsvarende tyske og engelske ord. Jeg kan slet ikke finde noget, med mindre jeg søger direkte på firma navn.

 

Kan jeg overhovedet checke dette fra en dansk IP?

Er der forskel på om dan danske Google finder mig hurtigere end tyske og engelske. Jeg har bl.a. oprette en profil på Alibaba og der kommer jeg op, mens min egen side ikke gør. Og søgeordene er mere relevandte for min side end for Alibaba.

 

er der nogen der kan kast lidt lys over dette?

 

mvh

 

Jesper holmgaard


 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan sagtens få tyske resultater fra en dansk ip, og ligeledes danske resultater fra en tysk ip. Det er det du søger på, som har størst betydning...

Det kan være, at du ganske enkelt ikke er optimeret "nok" til det tyske/engelske marked :) Jeg er bange for, at det i søgemaskiner ikke altid er bestemt udfra hvor relevant indholdet er desværre...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
> Er der forskel på om dan danske Google finder mig hurtigere end tyske og engelske.

Nej, der findes kun ET Google indeks, som så bruges i forskellige filtreringer på deres forskellige lande-portaler. Men som Marcel også er inde på, er konkurrencen på engelske og Tyske ord som regel MANGE MANGE gange højere. Så, der er ikke andet at gøre end at kæmpe videre med optimeringen :)

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel,

 

Jeg kan ikke rigtig forstå, hvis der kun skulle være et google index. I så fald skulle jeg jo altid kunne finde min side på google, om end det er laaaaangt nede.

 

Søger jeg f.eks. på fensterantriebe og der efter venset skulle min side jo dukke op. Men det gør den ikke, og det samme med engelske søgeord. For mig at se ser det ud som om google endnu ikke har set at der er tyske/ engelske ord/sider på min hjemmeside

 

Det er klart, der er meget mere efterspørgsel på engelske søgeord end danske, men når først ens hjemmeside er registreret af google, gælder der så ikke hele siden?

 

jesper

 


 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
> Jeg kan ikke rigtig forstå, hvis der kun skulle være et google index.
Det må du lære at leve med, for sådan er det :)

At du ikke kan finde din side på bestemte søgninger har ikke noget at gøre med at der skulle være flere indekser. Sådan hænger det ikke sammen.

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :



Hvis der IKKE er andre der linker til f.eks. din tyske side tvivler jeg på, at Google nogensinde "ser" den, idet det for mig ser ud til, at at rullemenuen er javabaseret?

Er alle links i din menu lavet med java? Hvis dette er tilfældet, skal du snarest have lavet dem om til noget læsbart, hvis Google m.a. skal have en chance for at indeksere dit site.

Som Mikkel siger er der kun ét indeks. Der er så til gengæld rigtig mange datacentre. Afhængig af, hvilket DC du søger på vil du nogle gange se forskellige resultater DC imellem.

Du kan se det aktuelle DC ved at føre musen over "cached" under et af resultaterne efter en søgning.
 

Hvis jeg skal kontrollere, hvor jeg findes med et af mine engelsksprogede sites plejer jeg at anvende et UK DC - f.eks.http://72.14.207.104 - det paster du bare i adresselinien og trykker på "go/gå" og søger så ellers normalt.



/ Claus







Side 1 ud af 1 (6 indlæg)