Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det okay at spørger?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din familie "inderst inde" holder af dig, så syntes jeg at det virker meget forkert at tvinge dig til at fortsætte dit liv på en måde, du ikke er interesseret i. Der er ikke noget underligt i at skifte mening og vælge en ny karrierevej. Du skal selvfølgelig have tænkt det igennem, være klar over hvad det indebærer osv. men gør dig først og fremmest klart at det er DIT liv. Du lærer ikke noget af at blive truet med at blive smidt på porten pga. dine interesser, det skaber blot angst for at føre sine drømme ud i livet, noget der helt sikkert vil hæmme dig fremover.

Jeg syntes det er dumt at bruge ord som "hjernedød", det fremmer ikke din sag at kalde andre mennesker det. Det giver et dårligt indtryk for udefrakommende.

Jeg håber ikke, at du bruger ordet "true" i den bogstaveligste forstand, for i så fald trænger dig og din familie alvorligt til at få revideret deres syn på tingene. Det er ikke i orden. Hvis din familie virkelig er sådan, så konsulter nogle mennesker med forstand på den slags, for det er absolut ikke acceptabelt at true sine børn, hvis det virkelig er hvad der sker.

Jeg håber du får ført din drøm ud i livet!

Med venlig hilsen

Jakob

 

 

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher.

Det gør mig trist til mode at høre om din situation.

Du er i hvert fald velkommen til at stille mig alle de spørgsmål, du måtte have. Og i min verden findes der ikke dumme spørgsmål - næsten ikke Wink

Jeg har en  bred viden inden for forskellige handelsfag; Marketing, PR, erhvervsøkonomi, ledelse, organisation, innovation, bogføring mv., som jeg har erhvervet mig gennem gymnasiet, handelsskole og senest Århus Universitet. 

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive: 60 70 68 44 - info@lingu.dk  

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da lidt underligt og trælst med din familie - men alle har jo deres problemer i deres opvækst, og jeg er sikker på, at det nok også skal gå godt for dig trods modstanden hjemmefra. Bare af ren nysgerrighed - hvad vil du så lave i de 2 år? :-)

Jeg vil anbefale dig, at tage et studenterkursus istedet for at begynde på HHX når du vil begynde på en gymnasial uddannelse igen - for at spare tid. Studenterkursus er meget selvstudier, og der er intet i vejen for, at du på de 2 år på studenterkursus kan lære meget mere om iværksætteri og virksomheder end 3 år på HHX, hvis du brænder for det. Jeg vil tro at du, hvis du er god til selvstudier, notetagning, hurtiglæsning osv. sagtens kan gennemgå fuldt pensum i afsætning og vø på en sommerferie - og kombineret med en naturlig lyst til at lære og samle viden sammen, plus at afprøve nogle teorier i praksis så vil jeg tro du kan være lige så godt klædt på til en videre uddanelse inden for det du nu vil studere inden for erhvervslivet som med en HHX.

Men, hvis du rigtigt gerne vil tage en HHX så kan det da også klart anbefales - jeg er bare bange for, at du vil synes det går for langsomt og virke lidt som spild af tid, hvis du har gennemgået "standard"fagene på HTX, og samtidigt har læst om handel i de sidste to år af dit liv. Men det er helt op til dig selv :-)

Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undskylder jeg ikke er så velformuleret :(

Men sagen i dybste forstand er bare at jeg er fastlåst og ikke kan komme videre før om 2 år hvor jeg opretholdt den del som de gerne vil have. Hvis de så vil have mere af mig efter det, kan de godt glemme det.

Men tak for dine punkter.

Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

chrholck:

Det lyder da lidt underligt og trælst med din familie - men alle har jo deres problemer i deres opvækst, og jeg er sikker på, at det nok også skal gå godt for dig trods modstanden hjemmefra. Bare af ren nysgerrighed - hvad vil du så lave i de 2 år? :-)

Jeg vil anbefale dig, at tage et studenterkursus istedet for at begynde på HHX når du vil begynde på en gymnasial uddannelse igen - for at spare tid. Studenterkursus er meget selvstudier, og der er intet i vejen for, at du på de 2 år på studenterkursus kan lære meget mere om iværksætteri og virksomheder end 3 år på HHX, hvis du brænder for det. Jeg vil tro at du, hvis du er god til selvstudier, notetagning, hurtiglæsning osv. sagtens kan gennemgå fuldt pensum i afsætning og vø på en sommerferie - og kombineret med en naturlig lyst til at lære og samle viden sammen, plus at afprøve nogle teorier i praksis så vil jeg tro du kan være lige så godt klædt på til en videre uddanelse inden for det du nu vil studere inden for erhvervslivet som med en HHX.

Men, hvis du rigtigt gerne vil tage en HHX så kan det da også klart anbefales - jeg er bare bange for, at du vil synes det går for langsomt og virke lidt som spild af tid, hvis du har gennemgået "standard"fagene på HTX, og samtidigt har læst om handel i de sidste to år af dit liv. Men det er helt op til dig selv :-)

Jeg tror også det er en anelse spild af tid for mig. Selvom jeg aldrig har fortrydet noget i mit liv. Hvis jeg var 30 år om en uddannelse hvorefter jeg kun ville kunne bruge den 1 år, så syntes jeg ikke det er spild af tid. Jeg tror ikke på at livet er for kort... Ikke fordi at jeg tror på at der er noget efter vi dør, men jeg mener bare at hvis man bruger den tid man nu har til at erfare gode og dårlige ting, så har man opnået det man nu vil.

Men jeg tror jeg vil kigge på det studenterkursus. Selvom der er vidst noget med at jeg kan få merit i alle de fag jeg har haft på HTX på HHX. Man kan komme helt ned på 1 år.

Og i de 2 år jeg ikke kan lave noget vil jeg bare læse en masse om erhverv :] Og så arbejde på min esports organisation og det musik firma der er ved siden af.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Den bedste mentor jeg har haft, er Tony Robbins. Han kan både lære dig noget om livet og om business

Han beskriver blandt andet at dem der oftest får udbytte af hans kurser er folk der er helt ude og skide og er åbne for alt eller folk der er utroligt succesfulde og kender mekanismerne. Specielt hans 3 ugers program "Personal Power II" er helt fantastisk. Du kan også låne bøger af ham på biblioteket. Der kan jeg anbefale bogen " Awaken The Giant Within "

Ellers google hans navn, og lær lidt om ham ad den vej.

Han har også øvelser hvor man lærer at bevare ydmygheden uden at miste sin indre sejrherre

Hold passionen ved lige min ven :)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lidt motivation til at starte op med :

 

http://www.youtube.com/watch?v=ywuse55qU2A

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en kommentar.

Den omtalte bog hedder (ikke så overraskende): "Væk din indre gigant" på dansk...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

p. 1 der er ingen dumme spørgsmål! 

p. 2 hatten af for dig, du har skrevet på Amino fordi du vil noget - super, du er på vej! Livet er en proces. Ligeledes er du også i en proces med den situation du står i lige nu. Klø på - det du fokuserer på, tiltrækker du! Fokuser på det du vil og det du er god til - pøj pøjYes

 

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)