Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma - på længere sigt en hardware butik.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Vi er 2 fyre der går med drømmen om eget firma, men også med alle bekymringerne der ligger bag...

Vi kunne godt tænke os at have et firma, altså bare have et firma, til at starte med og så udvikle det hen af vejen, alt afhængig af hvordan det går. Først skal vi bare have en "lejr" (LÆS: et firma) hvor vi kan oprette os, købe lidt produkter og smide til salg og udvikle os hen af vejen.

Det kommer til at starte som en webbaseret hardware side, med samlet PC'er, små løsninger samt diverse produkter "alle de andre" også har. Det hele skal være online til at starte med, måske endda bare en mindre kedelig side, men med så attraktive priser som muligt, hvilket også vil være svært at få, da der er mange konkurrenter... SENERE en lille butik et sted i landet. Gerne i et center eller noget, der har de samme slags "normale" produkter på hylderne, igen med så attraktive priser som muligt. På samme tidspunkt få flere og flere produkter såsom: løse dele, det nyeste inden for IT verdenen og nogle meget spændende gadgets vi har kigget meget på. Det er meget mere spændende end det lige lyder her, men tanken er den samme.. starte i det helt små.

Vi skal starte for bunden, og er 2 ganske normale danskere, der går på arbejde hver dag. Brænder for noget IT og har meget erfaring med hensyn til produkter i den verden.

Spørgsmålet er så:

Hvad skal vi gøre nu?

Hvordan får vi startet et lille onlinefirma med firmanavn osv osv. Skal vi have ApS eller hvad vil det smarteste være?

Hvad skal vi bruge og tænke på når vi starte op?

Hvordan får vi vores "lejr" i hus, som vi kan udvikle på og bygge op fra bunden?

 

På forhånd mange tak

Vh

Onchant

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Prøv at søge lidt her på Amino med hensyn til opstart af firma.

Prøv at google lidt, idet der findes forskellige spørgefora mv.

Derefter kan i så spørge, såfremt der er nogle tvivlsspørgsmål!

Men mener, at i selv enten skal lave lidt research eller betale jer fra det via en rådgiver. 

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

onchant:

Hej Aminoer...

Vi er 2 fyre der går med drømmen om eget firma, men også med alle bekymringerne der ligger bag...

Vi kunne godt tænke os at have et firma, altså bare have et firma, til at starte med og så udvikle det hen af vejen, alt afhængig af hvordan det går. Først skal vi bare have en "lejr" (LÆS: et firma) hvor vi kan oprette os, købe lidt produkter og smide til salg og udvikle os hen af vejen.

Det kommer til at starte som en webbaseret hardware side, med samlet PC'er, små løsninger samt diverse produkter "alle de andre" også har. Det hele skal være online til at starte med, måske endda bare en mindre kedelig side, men med så attraktive priser som muligt, hvilket også vil være svært at få, da der er mange konkurrenter... SENERE en lille butik et sted i landet. Gerne i et center eller noget, der har de samme slags "normale" produkter på hylderne, igen med så attraktive priser som muligt. På samme tidspunkt få flere og flere produkter såsom: løse dele, det nyeste inden for IT verdenen og nogle meget spændende gadgets vi har kigget meget på. Det er meget mere spændende end det lige lyder her, men tanken er den samme.. starte i det helt små.

Vi skal starte for bunden, og er 2 ganske normale danskere, der går på arbejde hver dag. Brænder for noget IT og har meget erfaring med hensyn til produkter i den verden.

Spørgsmålet er så:

Hvad skal vi gøre nu?

Hvordan får vi startet et lille onlinefirma med firmanavn osv osv. Skal vi have ApS eller hvad vil det smarteste være?

Hvad skal vi bruge og tænke på når vi starte op?

Hvordan får vi vores "lejr" i hus, som vi kan udvikle på og bygge op fra bunden?

 

På forhånd mange tak

Vh

Onchant

Hej med jer 2..

Først en lille demoralsk lektie.. hard/software markedet er rigtigt godt mættet - konkurrencen er betydelig, og BA% skal efter al vurdering sættes så lav at i næsten intet tjener pr salg - og det er bare for at i vil kunne konkurrere mod "giganterne" på det prismæssige. udover dette skal der selvfølgelig sættes tid af til hardware konfigurationer, montage, kort, daglige priskorrektioner osv - kort sagt alt hvad der følger med en sådan type erhverv.

Dog gjorde jeg det i sin tid at jeg etablerede mig med et britisk ltd firma der importerede fra lande udenfor EU (da det er i disse lande man kan få elektronik rigtigt rigtigt billigt). Britisk import moms m.m er ikke ret høj i forhold til den danske. Herefter fik jeg varerne leveret direkte til min dør, uden at skulle betale import moms i det at mine varer kommer fra et andet EU land. Det satte mig i stand til at kunne holde mig på niveau med mange af de store firmaer uden at skulle indkøber lager for xxxx ti tusinder af kroner direkte fra importørerne, for at kunne få mine varer billigt nok til at kunne tjene nok.

Der er massere på internettet om etablering af engelske ltd firmaer, der er endda firmaer her i landet der kan, for et mindre beløb, gøre det for jer.. Herefter er det bare at finde et lager i london (eller anden større engelsk by) der kan håndterer jeres gods og import afgifter samt videresende jeres varer til jer..

Der er sikkert andre måder at skaffe varer hjem billigt på, dog var det måden jeg selv kom igang på - bare for at give jer en idé...

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

PS

Sæt jer ned og lav en forretningsplan.. Det er en god ting at kunne forholde sig igennem jeres forløb - men også en god ting at have såfremt man ønsker økonomisk støtte fra div. kreditorer.

Jeg mener at der er en masse om handlingsplaner her på amino et eller andet sted.

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for svarene.. dog er der intet der svarer på vores spørgsmål. Hvordan starter vi et firma...?

Vi ved godt det er hårdt i den branche.. det har vi også en meget nem og smart løsning til det ikke længere er. Det eneste vi behøver vide er hvordan går vi fra at have idéen til at have et firmanavn, cvr, er momsregistreret og hvad der ellers kræver.. spørgsmålet går på: Hvad kræves der?, I hvilken rækkefølge skal vi klare tingene?

F.eks:

1. Find et navn.

2. Gå ind på www.xxxxxxx.dk hjemmesiden og få jeres navn

3. Få patent på det.

4. Tag op til skat og bliv momsregistreret

 

Sådan en vejledning kunne jeg godt bruge, da den ikke er til at finde på nettet...

 

Mange tak

Hilsen os.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

virk.dk / webreg.dk

Der er både alle de dokumenter i skal bruge og vejledninger i firma opstart.

Dog vil jeg fraråde jer at starte et I/S - det er ikke lukrativ hvis det personligt skulle gå økonomisk galt for den ene af jer (eller jer begge)..

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt Ronnie

Mange tak skal du have..

Kan du beskrive lidt nærmere de forskellige muligheder vi har af I/S, ApS, A/S... Hvad der bedst kan svare sig?

Igen er det jo ren online handel til at starte med... Hardware og gadgets. Vi vil naturligvis helst undgå at hæfte for noget selv..

Skal vi så bare oprettet et ApS og smide 125.000,- i det og så i tilfælde af det hele går i vasken lukke det og ikke miste noget som helst? Vi mister måske de 125.000,-?

Mange tak igen

Jesper

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillægsspørgsmål:

Hvordan får vi et CVR nr. og hvad koster det? Hvad koster det alt i alt at starte et firma.. altså uden varer lokaler osv osv.. KUN det at vi har et firma uden "indhold" hvis man kan sige det sådan? Månedlig pris evt.?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)