Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny solcelle teknologi.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De solceller vi kender udnytter ca. 2% af lysets energi, Hvad hvis jeg nu fortæller at vi har en teori om en ny type solcelle som vil kunne udnytte ca. 60% af solens lys og varme, dvs. at solen ikke behøver at skinne for at den vil producere strøm. Med en solcelle på 10x10cm. vil man ¨med varmen fra sin hånd udvikle så meget strøm at det ville være nok til at starte en alm. personbil. En solcelle på 1m2, vil på en fin varm solskins dag kunne levere 48HK. Selve solcellen bliver ikke dyr og vil få tykkelse som en folie på ca. 0,2-0,3mm.

Hvor stort vil potientialet være???

 

Med venlig hilsen

De 3 opfindere

 

 

 

 

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os høre om teorien! Det lyder jo nærmest utopisk!

Fra Toustrup Mark
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder næsten for godt til at være sandt. Alt efter prisen pr. m2 kan det jo revolutinere vores hverdag.

Min lille aygo præstere 60 hk og jeg tror lige frem at der kunne være plads til en solcelle der kan trække det på taget!

Se at få udviklet en prototype og så er det nok desværre en af de ideer der skal patenteres. Det kan både være dyrt og besværligt.

 

Held og lykke

Lars

Fra Århus
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger: Skynd jer at få taget patent, få det til at fungere i virkeligheden og se millioner trille ind... Det lyder jo nærmest for godt til at være sandt - så hvis det er sandt er det en ren guldmine i har ramt jo!! :)

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men så ville jeg da tage og holde min mund og få lavet nogle forsør og så i en helvedes fart skaffe noget kapital til patent...

Og så ville jeg holde mund med teorien bag hehe, held og lykke.

Shape the future, or die trying 8-)

Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg kan og vil helst ikke afsløre for mange detaljer.

Mvh.

Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil i princippet være muligt at spraye det på en bil og derefter trække klar folie på.

Tak for dit indlæg

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et solpanel som kan opfange 60% af energien og er billigere end nuværende paneler = verdensherredømme. Begynd at overveje hvilket land I hver især vil købe bagefter. :-)

Der forskes rigtigt meget for tiden i effektivitetsforøgelse af solceller. Jeg tror man er i nærheden af 30% efterhånden, hvis jeg husker rigtigt. Prøv at Google lidt rundt på engelsk og se hvad der er på vej.

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker ikke sandsynligt at det ville kunne lade sige gøre, men hvis ville det være stor - evt se www.solel,dk/solceller her er der beskrevet typer som findes idag

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ikke helt 1. April endnu Big Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)