Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program søges til layout/bog forside + pdf problemer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg mangler et program til at lave en bog forside i. Jeg har prøvet at arbejde med Photoshop, men synes ikke det er så godt.

Er der nogen der kan anbefale et program som er godt at lave layouts i?

 

Ikke nok med det, så har jeg haft en snak med trykkeren og fået besked på at aflevere min bog i pdf format, da det vil spare mig penge samt være lettere for deres arbejde.

Men nu er det sådan at jeg ikke lige ved hvordan jeg laver min bog om til pdf. og så har jeg det problem at min forside til bogen bliver lavet i et andet program end bogen er skrevet i (word), men hvordan får jeg sat det hele sammen til et stort pdf format som jeg kan give trykkeren?

På forhånd tak for hjælpen

 

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Photoshop, vil jeg mene er udmærket, selvfølgelig hvis du kan finde ud af at bruge de mange 100 vis af funktioner der er i det...

Men ellers InDesign fra Adobe, det er det bedste!

Både i photoshop og InDesign kan du lave dine filer om til PDF filer når du gemmer.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Nicolai

Tak for dit svar. Jeg kender ikke InDesign fra Adobe, men vil da helt sikkert lige tage et kig nærmere på det.

Hvad angår det med pdf, så tænker jeg på følgende problem. Jeg har skrevet bogen i word format, og ja der kan jeg også godt gemme som pdf. Men hvis jeg så laver forsiden i f.eks InDesign - hvordan får jeg så sat pdf filerne sammen? For så kommer jeg jo til at en pdf fil med selve bogen, og en med forsiden.. Og skal helst aflevere en pdf fil til trykkeren.

 

 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at du er på vej ud i nogle uheldige problemer.
Tryk af grafisk materiale kræver at billederne/grafikken er (typisk) 300dpi og CMYK konverteret. Hvis de to ting intet siger dig og du intet kender til de "rigtige" programmer til at lave layout i (photoshop og indesign), så find hellere en billig designer (evt. herinde på amino) og få han/hende til at lave din forside. Ellers lyder det nemlig til, at du risikerer at få et meget dårligt resultat tilbage fra trykkeren...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt! ;)

Så skal du have fat i en PDF creator, hvor du kan sammesæt fo filer...

 

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej C

Er bogen sendt i tryk?
InDesign er oplagt til at lave dit omslag som mange er inde på.

Det svære ved at lave et bogomslag er ofte det gode motiv. I photoshop, som er beregnet til billedbehandling, kan man imidlertid lave noget fængende kollage hvis du slår dig løs og har noget inspirerende billedmateriale. Find f.eks. motiver fra familiearkivet, gerne med nogle år på bagen så det har noget patina og charme. Eksempel til bogen "Mit første år som iværksætter": en robåd, en ske, en fiskestang, en trævinkasse, en person med et rart udtryk i øjnene og sved på panden (f.eks fra sport). Fritlæg alle dele, placer personen i båden med fiskestangen, skeen som åre, et "0" på krogen, vinkassen (skatten) nede i hjørne. Brug formatet og størrelseskontrast så det bliver karikeret.

Pas på at opløsningen er korrekt som det bliver nævnt, ellers er det spildt arbejde.

Hvad handler din bog om?

Held og lykke med den

Mvh. Marie

Fra København S
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor avanceret din forside skal være, men når jeg f.eks. layouter foreningsblade og jeg skal lave forsiden, så er det som regel blot et forsidebillede + f.eks. en strimmel foroven med bladets titel og en strimmel forneden med en tekst, og så er InDesign meget enkelt og lige til. Man kan også lave forsiden i Photoshop og gemme den som en PDF og så putte den ind i sit InDesign-dokument bagefter. Man skal blot som nævnt tidligere huske at lave forsiden i den rigtige størrelse / opløsning.

Generelt er InDesign et godt program til at layoute blade, bøger og andre tryksager i. Kan varmt anbefale dette program Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cre8|2web:

Nu ved jeg ikke hvor avanceret din forside skal være, men når jeg f.eks. layouter foreningsblade og jeg skal lave forsiden, så er det som regel blot et forsidebillede + f.eks. en strimmel foroven med bladets titel og en strimmel forneden med en tekst, og så er InDesign meget enkelt og lige til. Man kan også lave forsiden i Photoshop og gemme den som en PDF og så putte den ind i sit InDesign-dokument bagefter. Man skal blot som nævnt tidligere huske at lave forsiden i den rigtige størrelse / opløsning.

Generelt er InDesign et godt program til at layoute blade, bøger og andre tryksager i. Kan varmt anbefale dette program Yes

Nu er den tråd som du svarer i trods alt kun cirka ét år gammel. Tongue Tied

Vil tro at bogen er trykt for længst Big Smile

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra København S
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men kunne være at der var andre der havde det samme problem og som ville gå ind og læse i denne tråd, for at få nogle svar, så jeg ville blot bidrage med min viden Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)