Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til analytics

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som kan opklare dette for mig - ved ikke om kategorien er rigtig..

1. I analytics er der noget under mål, som hedder koverteringsfrekvens.
her står der ud for forskellige dage fx. 5,08 %, 8,00 %, 1,38 % osv.
Betyder det, at ud af de personer der har været inde på hjemmesiden den dag er der 1,38 % der har købt noget?

2. Konverteringer i alt - hvis der fx står 9,88 % (32) - betyder det så at der er 9,88 % af de besøgende der har købt noget og at det var = 32 ordrer?

3. Målbekræftelse.. her står 100% (324) - wass ist den das for noget? Antallaet af ordre i alt siden vi fik det eller?

4. Kanalopgivelser, mål, opgivelsesfrekvens - her står fx 121,29 % (70,45 %)

Det var mange spørgsmål, men håber der er én, som har overskud til at svare :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Er der nogen som kan opklare dette for mig - ved ikke om kategorien er rigtig..

1. I analytics er der noget under mål, som hedder koverteringsfrekvens.
her står der ud for forskellige dage fx. 5,08 %, 8,00 %, 1,38 % osv.
Betyder det, at ud af de personer der har været inde på hjemmesiden den dag er der 1,38 % der har købt noget?

Jeps

2. Konverteringer i alt - hvis der fx står 9,88 % (32) - betyder det så at der er 9,88 % af de besøgende der har købt noget og at det var = 32 ordrer?

Jeps

3. Målbekræftelse.. her står 100% (324) - wass ist den das for noget? Antallaet af ordre i alt siden vi fik det eller?

Denne rapport viser de sider, der tælles med i målet, og det antal gange, hver af disse sider blev vist. Denne rapport er nyttig til verificering af bestemte målsider, der blev registreret, eftersom et mål kan defineres som en mappe eller en samling af sider. Du kan vælge et mål i rullemenuen.

4. Kanalopgivelser, mål, opgivelsesfrekvens - her står fx 121,29 % (70,45 %)

Mål med kanalopgivelser viser antallet af gange, hvor en besøgende har påbegyndt en konverteringsaktivitet uden at gennemføre den. De kanaler, der er sporet til denne rapport, er dem, du oprettede, da du definerede dine konverteringsmål. Du kan minimere kanalopgivelser ved at opstille nogle konverteringstrin, som er lette at gennemføre for dine besøgende, og som de derved vil forstå og acceptere.

Det var mange spørgsmål, men håber der er én, som har overskud til at svare :-)

Hej Nina

Samtlige rapporter i Analytics er vel forklaret i "hjælp", som du finder nederst til venstre i Analytics på samtlige rapporter. Og svarene, jeg har indsat, er faktisk taget derfra Smile

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Thomas :-) Fik lige kigget på det lidt sent og har slet ikke tid til at kigge på det i arbejdstiden i øjeblikket - derfor skrev jeg her, istedet for at spørge dig.. Vi har super travlt, masser af ordre på tlf og i webshoppen - dejligt :-)

3 + 4 forstår jeg ikke meget af, må jeg indrømme.. dvs jeg tror nok, jeg forstår (noget af) hvad du mener, men ikke hvad jeg konkret kan bruge tallet 121,29 % til.. eller hvad jeg skal holde det op i mod, hvis man kan sige det sådan. Men må kigge lidt på hjælp knappen, så finder jeg nok ud af det.

Et lille bonusspørgsmål - sammenlignet med andre webshop, hvad er så en god konverterings procent? 9,88 % er ca 1/10 af dem der har kigget, det synes jeg da lyder ret godt - men hvad ligger sådan noget normalt på, for webshops som vores? 1,38 % er jo vel ikke ret godt, men det var på en søndag, så det har nok været flest private der har kigget for sjov, fremfor virksomheder der har kigget for at købe.. generelt er det lavere i weekenden kan jeg se

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)