Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spillelovgivning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at den danske spillelovgivning er en stor fed gråzone, og ringer man til et advokatkontor, skal man være heldig, hvis man får fat i en advokat, der har hørt om love, der vedrører spil. Derfor vil jeg skrive mine spørgsmål her, og samtidig er I meget velkomne til at foreslå nogen, som virkelig ved noget om det her emne.

Sådan som jeg har forstået det, så hvis jeg køber et lod i en konkurrence, så er det ulovligt. Men hvis jeg køber et lod ved at svare på et spørgsmål. Eller det eksempelvis koster mig noget at svare på et spørgsmål, og at jeg så svarer rigtigt, så får jeg et lod. Er det så stadig ulovligt?

Det er en anelse rodet, men også lidt kompliceret, og som I måske kan udrede af ovenstående, så er mit overordnede spørgsmål, hvordan man kan lave lovlige konkurrencer, hvor folk skal lægge noget finansielt eller noget, der har værdi i konkurrencen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til SKAT og spørg efter "Spillemyndigheden", det er dem der har/bør have bedst styr på reglerne herhjemme.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg forstår ikke at du ikke kan få svar fra en advokat, for lovene er ganske nemme at gå til. Du får selvfølgelig ikke en advokat til at svare på hypotetiske opstillinger, men hvis du udformer et konkret projekt burde du kunne få rådgivning.

En enkelt søgning på google: http://www.horten.dk/cms/site.aspx?p=157 

Du skal bare gøre dig klart hvem du er oppe imod, - nemlig Staten. Det bliver derfor dig der skal bevise at dit koncept er lovligt, og ikke Staten der skal bevise at det er ulovligt hvis dit projekt lukkes og omsætningen konfiskeres.

Du kan også gå ind på http://www.komogvind.dk og her har de et koncept hvor man ved at spille f.eks kabale kan vinde virtuelle poletter som kan veksles til lodder, og gennem disse lodder udtrækkes pengepræmier. Det er en konstruktion der juridisk set lægger sig tæt op af COOPs medlemsdividende. Her har man (hos komogvind.dk) bevæget sig væk fra tipstjenestens jagtmarker og flyttet sig over i lovgivningen omkring markedsføring. Det er en vinkel som du også kunne overveje.

/Michael

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene, jeg fandt faktisk rigtig god hjælp hos SKAT. Det viser sig, at det er dem, som i de fleste tilfælde også laver politianmeldelsen ang. et ulovligt spil. Derfor er det, blev jeg fortalt, en rigtig god idé lige at sende en mail til spillemyndigheden@skat.dk med ens koncept, og lige få det "verificeret" om man så må sige. Håber også dette kan være til hjælp for andre med lign. problemstilling.

God weekend!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim Løvgaard:

Tusind tak for svarene, jeg fandt faktisk rigtig god hjælp hos SKAT. Det viser sig, at det er dem, som i de fleste tilfælde også laver politianmeldelsen ang. et ulovligt spil. Derfor er det, blev jeg fortalt, en rigtig god idé lige at sende en mail til spillemyndigheden@skat.dk med ens koncept, og lige få det "verificeret" om man så må sige. Håber også dette kan være til hjælp for andre med lign. problemstilling.

God weekend!

Det var da så lidt - Det er jo det vi har Amino til.

Også god weekend herfra Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)