Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnementregler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Det er sådan at vi hos Zepcom er begyndt at tilbyde vores sikkerhedsanalyser i en form for abonnement, hvor vi tester sikkerheden hver måned, hver halve måned, hver uge eller måske hvert halve år, afhængig af hvad kunden ønsker. Vi er dog lidt i tvivl omkring reglerne hvad angår fakturering af abonnement, fordi det er noget med at man skal betale for et vis antal måneder af gangen ikke?.. Noget med at man max. må fakturere for 6 måneder af gangen .. eller sådan noget...
Som I kan høre er vi lidt i tvivl ang. reglerne på dette punkt og hvordan man normalt gør sådanne ting - Nogen der lige kan give lidt hjælpende information på vejen?


Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er intet problem i at fakturere et 6 måneders abonnement i ét hug, hvis I har lyst til det, og hvis jeres kunder gider betale.

Der er heller ingen problemer i at tage sig betalt på forhånd, når blot kunderne kender til betingelserne.

 

Men I skal dels sikre jer, at jeres opsigelsesregler er utvetydige og dels at de ikke kan omgåes.

 

Jeg selv har et bookingsystem, som jeg sælger i abonnement. Abonnementets pris er baseret på antalt enheder pr. md. Der er tre måneders opsigelse. Da min første kunde opsagde sit abonnement, opdagede jeg, at han bare kunne slette alle de oprettede enheder. Så var antallet af enheder lig nul, hvorfor abonnementsprisen skulle ganges med nul, hvilket ikke giver alverden.

 

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skulle vel ikke kende til hvilke regler der er gældende for opsigelse af abonnementer?...
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gennem et hurtigt kig på din hjemmeside ser det ud til, at det er andre virksomheder, I sælger til. I dette tilfælde er der ikke de store grænser for, hvordan du kan skrue betalingsperioder og opsigelsesfrister sammen - hvis din køber blot accepterer de betingelser, du stiller op, er du på temmeligt sikker grund.


Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/28/2006 10:56:15 AM
Forfatter: lundsfryd

Gennem et hurtigt kig på din hjemmeside ser det ud til, at det er andre virksomheder, I sælger til. I dette tilfælde er der ikke de store grænser for, hvordan du kan skrue betalingsperioder og opsigelsesfrister sammen - hvis din køber blot accepterer de betingelser, du stiller op, er du på temmeligt sikker grund.




Okay, jamen det er da godt at høre. Hvis kunden betaler 6 måneder af gangen og han så opsiger efter 2, så vil det vel stadig være fair at kræve alle 6 måneders betaling .. eller hvad?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, hvis kunden på forhånd ved at han binder sig for 6 måneder er det hans problem hvis han ikke gider bruge det mere end 2. Personligt synes jeg kun det er dit problem, hvis du på en eller anden måde at "tricket" dig til bindingen - som vi f.eks. ser det med annoncehajerne. Men det lyder jo ikke til at være tilfældet i dig situation.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/28/2006 11:33:46 AM Forfatter: Michael Mortensen [Okay, jamen det er da godt at høre. Hvis kunden betaler 6 måneder af gangen og han så opsiger efter 2, så vil det vel stadig være fair at kræve alle 6 måneders betaling .. eller hvad?


 

Det synes jeg lyder helt rimeligt. Du har nogle omkostninger ved at sætte en sag i gang. Ved et 6 mdr abbonement fordeler du disse omkostninger ud over de 6 måneder i forventning til, at kunden vil bruge dine ydelser. Selvfølgelig skal du have disse omkostninger dækket - og mere til - hvis det er din og kundens aftale.

I den enkelte sag kan du jo så vurdere, om du har en chance for at vinde kunden tilbage ved at tolke dine egne regler lidt blødt. Men hvis du vurderer, at du tjener mest på at sikre dig dine 6 måneders betaling, er der ingen grund til at være flink. Der er ingen, der vil takke dig for det.

 

Når det er sagt, skal du også lige huske på at kunden jo skal acceptere vilkårene på forhånd. Måske kunne du have gavn af at tilbyde en billig opstart efterfulgt af en forholdsvis lang binding. På den måde får du ikke negativ omtale af dem, der alligevel ikke kan bruge dine ydelser.

 

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Indtil videre har vi kørt det sådan, at alle betaler 6 måneder forud. Dog har kunder med en faktura på under 1000,- for 6 måneder blevet opkrævet 12 måneder første gang. Nogle har synes det var overvældende, andre har syntes det er fint.

Hvad angår opsigelse, så tager vi det med kunden, når hans næste faktura skal laves. Vil de ikke bruge systemet, så er det bare tak for denne gang. Indtil videre har vi altså ikke kørt med skarpe frister.

Jeg tror det er op til hver enkelt at fastsætte og udvikle betalingsbetingelserne i takt med kundernes ønsker og hvad der er forsvarligt for økonomi og forretningsgang i virksomheden.
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for Jeres hjælp. Jeg tror vi har hvad vi skal bruge nu for at kunne sætte vores ydelse ordentligt sammen.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)