Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med antivirus!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminer!

Nogle med computertække der kan hjælpe mig med dette problem:

For et par uger siden opdaterede jeg min AVG antivirus da den gamle var forældet.  Jeg fik dog efterfølgende den besked at den nye version også var forældet så afinstallerede også denne og prøvede at installere AVAST i stedet, men samme problem her!!!  I sikkerhedscentret skriver den:  avast! antivirus 4.8.1290 [VPS 081126-0] rapporterer at denne funktion muligvis er forældet.   Neden under står også at  "Windows ikke genkender alle antivirus programmer", men det burde da ikke være et problem her, eller???    Kører med Windows XP og synes jeg har prøvet at opdatere det ene og det andet, men uden held!!

Nogle der kan hjælpe??

Vh. Peter

Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Er du sikker på at AVG er afinstalleret, inden du installerede Avast?

Har du ikke fået løst problemet - ellers skriv tilbage.

Med venlig hilsen

Povl

http://www.datasikkerhed.eu

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Povl!

Tak for et hurtigt indput!

Jeg mener bestemt at jeg fik det afinstalleret inden jeg installerede Avast!  

 Der dukker dog stadig noget AVG op (2 filmapper) hvis jeg laver en søgning. Nu rækker min forstand ikke så langt når der først skal ind og rodes rundt i computeren, men kan det være noget der ligger tilbage efter at det andet er afinstalleret eller???

Vh. Peter

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at afinstaller begge virus programmer igen. Du kan ikke nøjes med at fjerne AVAST med uninstall, du skal bruge et program fra dem der hedder aswclear, for at fjerne alle filer, det er sikkert det samme problem med AVG.

Når du er 100 % sikker på at begge er fjernet, kan du installer AVAST igen.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael!

Har lige installeret Perfect uninstaller, men den finder ikke noget AVG,  kun Avast. 

Kan de AVG filmapper være nogle "småting" som bare er blevet liggende???  Og skal de så bare fjernes ved at slette dem?

Har fundet aswclear, den vil jeg køre når jeg lige har fået feedback på dette.

Vh. Peter

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Har du prøvet at søge efter en beskrivelse på AVG hjemmeside om, hvordan du fjerner programmet? Jeg ved ikke om du bare kan slette de AVG filer du finder, prøv evt. at skrive til AVG support (hvis de har sådan en ved deres gratisprogrammer).

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil prøve at følge dine råd med at få afinstal. det hele og så starte på ny!!   Jeg vender tilbage med hvordan det er gået...   eller flere spørgsmål, hvis jeg ikke kan få det til at virke!!  Wink

Foreløbig tak for hjælpen!

Vh. Peter

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Center for datasikkerhed:

Hej Peter

Er du sikker på at AVG er afinstalleret, inden du installerede Avast?

Har du ikke fået løst problemet - ellers skriv tilbage.

Med venlig hilsen

Povl

http://www.datasikkerhed.eu

 

Undskyld for offtopic til trådstarter og andre

 

men Povl der er en fejl på din hjemmeside mht https ved diverse email udbydere jo emailen kan stadigvæk godt opsnappes selvom den kører over https, nej en udefrakommende kan ikke aflæse de pakker der bliver sendt fra browseren til og med webmailen* men de email udbydere du har skrevet ned sender ikke krypteret emails så de vil stadigvæk kunne opsnappes alle andre steder fra hvor pakkerne ryger igennem (feks ved modtageren som formentligt ikke brugere https)

* med mindre der er trojan / keylogger / andet snavs på computeren som logger hvad personen skriver på tasteturet

 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

En Computer sletter ikke altid ALT af programmet. Den har den tendens at efterlade rester så som, et bibliotek med virus den har fundet, Licenser, upgraderinger og andre små ting.

Nu ved jeg ikke om du har Uninstalleret de programmer gennem deres eget Uninstall eller Windows's "Tilføj- / fjer program" 

Prøv og se om AVG og Avast ligger på listen under  "Tilføj- / fjer program" [kontrolpanel]. Hvis de stadig er på listen fjern dem derfra.

Hvis du har dette program : Regestry Mechanic kør den ! Clean dine systemfiler. Det kan godt være at der er en lille fejl i systemfilerne.

Genstart Computeren og DL en hel ny Setup-fil [Install-fil] fra AVG eller Avast. Kør den.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lykkedes det at få det til at virke!    Prøvede at afinstallere begge programmer, og har så installeret AVG igen, og nu virker det.   Der var en del problemer undervejs og da jeg som sagt ikke er videre computer kyndig når det drejer sig om denne slags problematikker vil jeg undlade at prøve at forklare.............!!!

 

Tak til alle for hjælpen!!!

Vh. Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)