Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fragt af skrot jern til VietNam

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer!

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg er lige startet at handle med skrot jern. Jeg kommer til at købe skrot jern i Danmark og transportere til Vietnam.

Jeg leder efter nogle ekspedition firma, der kan sende tøm container ud til skrothandler, desuden skal de har udstyret/maskinen til at løfte containeren op, så containeren kan være i stående tilstand/lodret, hvor skrothandleren kan fylder skrotjern ovenfra.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor kan jeg kontakte de ekspeditions firma, som er eksperte inden for fragt af skrot jern, eller de firma der har udstyret/maskinen til at løfte containeren op, så containeren kan være i stående tilstand/lodret?

 

På forhånd tak! Smile

 

Med Venligst Hilsner

Cong Hoang

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du undersøgt hos miljøstyrelsen om det er lovligt at exportere metalskrot?

 

Mvh

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Ravn,

Tak for dit indlæg.

Det har jeg ikke, tror du det er ulovlig at exportere jern skrot til udlandet? jeg ved ikke om det er ulovlig, fordi der er mange der sælger til Tyrkiet og fjernøsten.

Ha en god dag!

mvh

Cong

Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at der er mange store Danske virksomheder der saelger skrot til Indien. Dette er som regelt kasserede fragt/tank skibe da et af de stoerste ophugger steder i verden ligger paa den Indiske sydvest kyst. Kender ikke til hvilke tilladelser der skal til hvis nogen, men det kan dog lade sig goere.

Mangler du noget fra London ???

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cong,

Du er velkommen til at kontakte undertegende, jeg har stor erfaring med export af skrot fra Danmark.
Jeg kan fanges på mail jan@alpi.dk eller tlf. 24200585.

Vh. Jan
www.alpi.dk

Fra Langeskov
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cong

Der findes ikke mig bekendt lastbiler som kan vende en 20 fods container på højkant med mindre der er monteret en alvorlig kran på disse og der kommer problemet med vægten. Sådan en kasse (container) vejer snildt mellem 24 og 30 tons fyldt med skrot.

Har selv kørt en masse container som skulle fyldes med jernskrot i bitte små stumper og det vejer som et ondt år.

Løsningen dengang var en stor BMS kran til 1200,- i timen som ikke lavede andet end at vende container og læsse dem på biler, der var et rend af biler konstant men det var nødvendigt med den timepris på kranen.

Mvh Martin

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin (og Cong),

Det er desværre ikke korrekt.
Der findes lastbiler/chassiser som kan løfte en container op på højkant, så lasten kan "hældes" ned i den.
De er dog ret dyre i drift, og der er ikke ret mange vognmænd som har disse (3-4 i Danmark).

Vh. Jan

Fra Sønderborg
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christor,

Tak for dit oplæg.

Det har du ret i, hvis det er skrot skib, så skal man have tilladelse til at eksportere dem, men vi eksportere jernskrot, så behøve man ikke have tilladelse.

mvh.

Cong

Fra Sønderborg
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for din relevant oplysninger, det gavne mig rigtig.

Hvem har du kørt jern skrot for før? Har du nogen erfaringer med skrot, som jeg kan lære noget af?

MVH.

Cong 

Fra Langeskov
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cong

Har sendt dig en PM.

Mvh

Martin

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)