Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil købe enten aktier eller europæiske call optioner. Hvad bør jeg?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktien har lige nu en pris på 47 dkk. Og de 3 måneders europæiske call optioner har en exercise pris på 2.35 dkk. Jeg føler for aktien, men jeg står og skal vælge mellem om jeg skal købe 1.000 aktier eller købe 20.000 call optioner ( 20 kontrakter )...Begge mine strategier er en invistering på 47.000 kroner...

Kan nogen give mig nogle råd? Hvor højt skal aktie prisen stige for at det bliver bedre end option strategien?

Håber nogle kan hjælpe, for her sidst på året har jeg lidt penge til overs som jeg vil investerer med  -)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal vælge den blå.

Men hvis du bedre kan lide den røde, så vælg den.

Det er sådan cirka mit råd udfra de oplysninger du har givet.

 

At en aktie er 47 kroner værd siger intet om dens potentiale, der vil nogle virksomhedsoplysninger være mere relevante.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg har hørt der kan laves risko analyser af sådan noget... derfor håbede jeg nogen kunne hjælpe :)

Jeg ved godt prisen på en aktie intet siger, men heller ikke det jeg var i tvivl om :)

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Fra  RobinHus A/S Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det helt korte svar er nok, at hvis du ikke har bedre styr på forskellen imellem en optionshandel og et direkte køb af aktien, så bør du nok holde dig fra optionen... Der er en grund til, at principperne for prisfastsættelse af optioner har udløst en Nobelpris i økonomi :-)

Køber du selve aktien har du en ensartet tab/vind profil. Hvis aktien stiger med 10%, så tjener du 10%. Falder den 10% så taber du 10%.

Med optionerne gearer du basalt set din investering 20x, så det giver en ret høj upside på investeringen. Til gengæld taber du det hele, hvis aktien ikke stiger.

Med andre ord: hvis du er fuldstændig ligeglad med om dine 47.000 kr. bliver til nul, så er optionen det rigtige bud...

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar: Hold dig fra aktie markeder, med mindre du har "a strong desire to loose money" - du vil tabe dem!

(medmindre du day-trader professionelt så kan du stadigv;k lave marginelle gevinster på de rallies vi pt. ser)

Det lidt længere svar:

Vi har langt fra nået bunden på kreditkrisen og hermed også aktiemarkedet. Aktie indexen skal helt ned til ca 1987 års niveau, så der lang vej endnu.

Læs også gerne "lång tid innan börsen vänder" fra svenske dagens industri (modsvarer børsen.dk)

Det vi oplever lige nu af bear/bullet market rallies er "noise", dvs det erkunstgjort åndedræt skabt på forventningerne om at det vil vende, men der vil gå lang tid endnu da denne credit crush krise er langt mere omfattende end for mange forestiller sig, og det er nok  ikke gået op for dem  (flertallet) hvor alvorlig denne finanskrise er endnu.

Lighedstegnene med 1929 finanskrise er rigtigt mange, men med den store forskel - eller skal vi sige mangel -  af et hurtigt spredt information.

Det vil sige de have ikke computere på denne tid som kunne formidle information med lynets fart og derfor blev 1929 til et isoleret omfang, hvilket vi desværre ikke kan sige om dagens situation som er en global krise med global recenssion og er ikke isoleret hverken geografisk eller branchemæssigt. Den rammer globalt og alle brancher.

Så derfor er bedste råd at du finder andre investeringsmuligheder end aktiemarkedet fordi der er festen forlængst blæst fordi.

Tilmeldt 14. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Hundens"

For at kunne bedømme de to muligheder vil det nok være en god idé at komme med lidt flere oplysninger.

Ser du på de bedste investorer i verden gør ingen af dem brug af optioner.

(heller ikke George Soros som ellers både shorter og tager gearede positioner i råvarer).

Hvis du skal se optionsinvestering som fornuftigt skal du mene at du med god sikkerhed kan gætte hvilket interval kursen af en aktie kommer til at ligge i inden for de næste 3 måneder.

Det tror jeg ikke nogen er i stand til.

Tænk istedet over at de 47.000 kan blive til 470.000 på flere år, hvis du sætter dem i et undervurderet selskab som tilmed vokser pænt.

Der findes masse af gode muligheder lige nu.

Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er enig med dig men kunne man så ikke shorte i stedet for eller er markedet bare for ustabilt

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt råd er aldrig at handle aktier mm på følelser men KUN og det kan ik understreges meget nok KUN på facts.

Ellers ser du jo bare det der er sket i den store verden med finanskrise som altsammen baserer på grådighed og følelser og ingen facts eller realitetsfaktorer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

whatever

Er helt enig markedet for opøb af aktier mm med god profit for øje, bliver meget bedre når krisen for alvor rammer... Det vi ser nu er jo kun begyndelsen og det skulle ik undre mig at se flere store kronede selvskaber der kommer til at koste en spotpris på et tidspunkt...

Aktie opkøb bliver først attraktivt i slutningen af 2009 måske starten 2010 når firmaerne for alvor er ramt af krisen, dvs kommer med elendige regnskaber, hvor flere kvartalsregnskaber i træk har været skuffende og medført nedjusteringer mm.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)