Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejrprognoser til sejlere - langs deres sejlruter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har udviklet en web-applikation til at præsentere vejrprognoser til krævende marine vejrbrugere. Mit websted er af forskellige årsager på engelsk og er rettet mod sejlads på de åbne have (>10-20 km fra kysten) samt kystnære farvande omkring Nordamerika og i Caribien. Jeg forventer dog at begynde at dække kystnære områder i Europa (inkl. Middelhavet), Østasien og flere andre steder i løbet af næste år.

Web sitet er abonnementsbaseret, men der er frem til 1. januar mulighed for at logge ind på en demo-konto med brugernavn demo og kodeord demo. Prisen for et abonnement er dog kun 1,13 kroner plus moms om dagen ved tegning af årligt abonnement. Sitet er lige nu ikke fuldstændig færdigt.

Det specielle ved min applikation er muligheden for at få prognoser af en lang række vejrparametre (flest i Nordatlanten) langs en sejlrute. Det giver fiskere, fragtskibe, lystsejlere, sportssejlere og andre mulighed for at tilrettelægge deres dag så hensigtsmæssigt som muligt (eller at vælge en rute med bedre vejr).

Nå, nok snak her er webstedet:

World Wild Weather

Jeg er klar over, at der er en lang liste af ting som kan forbedres på sitet (og jeg har da selv en lang liste som jeg vil arbejde mig igennem). Det vil derfor være rart hvis du vil kommentere hvad du synes der er de største problemer med sitet.

Søgemaskineoptimering vil jeg begynde at kigge på snarest (jeg har endnu ikke gjort noget for det ). Betalingsdelen er heller ikke aktiveret endnu eftersom jeg stadig tester den. Et andet vigtigt område som jeg vil se på i løbet af de næste par måneder er performance (jeg har allerede analyseret problemerne og fundet løsninger, de mangler bare at blive implementeret).

Med venlig hilsen

Jesper

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Som du selv skriver, er der en del ting.
Og først og fremmest. Sats på et design, en klog designer sagde engang til mig; Du kan ramme en lort ind, og så sælge det - men det er pga. rammen.
Du har brug for en ramme, og skal altså satse på dette.

Der efter få dig et logo, som er smooth.. og enkelt. Samt en ensartet dæmpet farvestil. Måske den grønne er lige skrap nok .

Med venlig hilsen

Jonathan

Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan

Tak for dit svar.

Jonathan DD:

Og først og fremmest. Sats på et design, en klog designer sagde engang til mig; Du kan ramme en lort ind, og så sælge det - men det er pga. rammen.
Du har brug for en ramme, og skal altså satse på dette.

Der efter få dig et logo, som er smooth.. og enkelt. Samt en ensartet dæmpet farvestil. Måske den grønne er lige skrap nok .

Med hensyn til logo har jeg tænkt mig at søge professionel hjælp indenfor det næste halve års tid. Når det bliver relevant smider jeg nok en post her på Amino.

Jeg er helt enig og har nu dæmpet farvestilen og fjernet den grønne farve (det kræver en ctrl-shift + reload før det nye layout kommer frem for dem som allerede har været på siden - ellers benyttes cachede versioner af style sheets). Jeg har desuden fået arrangeret siden lidt bedre så den ikke fremstår så rodet.

Yderligere kommentarer er yderst velkomne.

Med venlig hilsen

Jesper

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)