Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forskudsopgørelse 2009 (Udfyldelse for selvstændige)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet et I/S med en af mine gode venner. Jeg er i lære lige i øjeblikket, og har startet det ved siden af. dvs. at jeg har en fast løn hver måned. så jeg indsætter selvfølgelig den forventede indkomst fra min læreplads i lønindkomst mv. (rubrik 10) men hvis jeg så hæver løn fra min virksomhed skal det så ligges oven i det beløb fra mit arbejde, eller skal det stå et andet sted?

Hvis jeg nu vælger ikke at hæve nogle penge til mig selv, men bare lade dem stå som overskud i firmaet skal det så noteres i (rubrik 221)? der skulle vel ikke være noget galt i at lade dem stå? (hvilken skatteordningen ville i anbefale at vælge hvis jeg vil lade demstå) i skal vide at det ikke er svimlende beløb vi snakker om. måske 50.000 til 100.000 om året. (et gæt)

Da vores firma er helt nystartet og det er en sidebeskæftigelse har jeg heller ingen anelse om, hvad vi kan komme til at omsætte for om året. skal jeg bare der gætte mig frem eller sætte den til 0 og efterhånden som vi så omsætter for noget så indberette det eller hvordan?

Og til sidst, hvordan med skats tast selv erhverv, hvis jeg skal indberette alt fra mit firma i min personlige forskudsopgørelse, hvad skal jeg så bruge tast selv erhverv til?

 

Det var en del spørgsmål, jeg TROR jeg kender svarene på nogle af dem, men det ville være rart at høre fra nogle andre også. :D

På forhånd tak

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal angive din forventede overskudsandel som overskud af virksomhed i felt 221. Felt 221 skal du udfylde uanset om du hæver dette overskud eller lader det stå i interessentskabet.

Jeg ville umiddelbart foreslå at du lod være med at registrere noget virksomhedsoverskud og i stedet lagde penge til side til at kunne foretage en frivillig indbetaling af skat ved udgangen af året. Uanset hvad så er forskudsskatten kun en acontoskat og det hele bliver reguleret i forbindelse med at du indleverer selvangivelsen.  

Tast Selv Erhverv skal du jo bruge til at angive moms hvis I er momsregistreret og lønoplysninger hvis I har ansatte (I er ikke selv ansatte). Ellers skal du ikke bruge det til noget.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ok super. men det kan ikke betale sig at ændre forskudsopgørelsen i løbet af året når man kan se hvor meget man har tjent indtil videre? eller kan det være lige meget! er det ikke noget med at der er nogle speciele regler for hvordan man beskattes ? personskatteordningen virksomhedsordningen og kapitalafkastordningen. hvilken en ville jeg få mest ud af hvis jeg vil lade pengene stå?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo så vil du få mest ud af virksomhedsordningen. Men du ved jo ikke på forhånd hvad du/I præcist vil tjene og hvad du vil hæve. Det kan kun blive et skøn. Her er forskudsskatten kun en acontoskat. Det jeg siger er at at man sætter sig lidt lavere og påregner at skulle indbetale en frivillig skat ved årets udgang. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)