Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webmasterværktøjer.. HJæælp..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello you..

må vist hellere lige starte med at sige at .. der er meget jeg ikke fatter en brik af.. så ved i lig esom hvor niveauet er..

Jeg har en mini web shop hos bricksite, ( slyngeshoppen.dk) og som noget nyt kunne man så melde sig ind hos google analyse, og det var fint og det ku' jeg godt finde ud af.. men så kunne jeg så også vælge webmasteværktøjer .. og så gik det galt. nogen der kan hjælje mig på børnehave niveau?  efter jeg prøvede at få det der sitemap til at virke,, ja så er jeg ganske enkelt blevet slettet fra google.. Surprise  jeg mener ikke selv at jeg gør noget forkert på webstedet..jo måske.. jeg har to domæner knyttet til endnu..kan det være det ?   men jeg kan så heller ikke få sitemappet oprettet.. og jeg fatter ikke hvad det er der skal til..   Er det overhovedet til at forstå hvad jeg mener ?Wink

Venligst Jean

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jean.

En hurtig søgning på din hjemmeside afslører, at du i hvert fald ikke er smidt ud af Googles index. (Se selv resultatet af en site:-søgning her).

Men til gengæld kan jeg også hurtigt se, at du har det samme indhold på quebeckids.dk og slyngeshoppen.dk. Her har Google så tilsyneladende valgt at vise quebeckids frem for slyngeshoppen. For at råde bod på dette, bør du sørge for, at quebeckids.dk henviser til slyngeshoppen.dk. (Ved hjælp af en såkaldt 301-redirect. Få din webmand til at ordne det).

Mht. sitemap, så tror jeg umiddelbart ikke, at du har det store behov for at rode med det. I hvert fald ikke, hvis din side er fornuftigt indekseret i forvejen.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ok tak for hurtig hjælp. har kontaktet dk hostmasters,, regner med at det er dem jeg skal ha' fat i..

Venligst jean

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke DK-hostmaster, der skal gøre noget her. DK-hostmaster står for at registrere ejerskab (eller rettere brugsret) til domæner. Dem skal du have fat i for at forny dit domæne, evt. overdrage til andre, klage over domæner m.m.

Har du ikke en webkyndig hjælper, der kan give dig en hånd til at få ændret på det?

Hvis det ikke er tilfældet, kan du i stedet gøre som følger: Da der tilsyneladende kun er et eneste link til quebeckids.dk, kan du ændre linket på hugormen.dk til at pege mod slyngeshoppen. Herefter går du ind på quebeckids.dk, fjerner det eksisterende indhold og erstatter det med en forside, hvor du har skrevet, at shoppen er flyttet over på slyngeshoppen.dk. (selvfølgelig med et link, så evt. besøgende let og hurtigt kan klikke videre til slyngeshoppen.dk).

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ok tak..  der troede jeg så forkert. det er sådan at webstedet før kun lå på quebeckids domænet, og slyngeshoppen lå på 123. ( den ligger der stadig bare uden eget domæne.. er det galt ? )så blev jeg enig med mig selv om at fortsætte med navnet slyngeshoppen , der hvor qbk lå,og flyttede så slyngesh. derover.. og jeg skrev det højt og tydeligt på begge sider, "startsiden" i et stykke tid.. Jeg var ikke klar over at det ville volde " problemer" med to domæner på samme sted. Så det er altså ikke såadan at jeg har holdt det hemmeligt at der var to domæner på.. det står også i et af de "nyhedsbreve" som jeg stadig har liggende på siden under "nyheder".. det jeg har skrevet til hostmaster er at jeg gerne vil fjerne qbk domænet fra siden, men at jeg gerne vil beholde det som mit, bare at det ikke er aktivt.. kan man ikke det ?

Min egen/private side hugormen ved jeg ikke helt hvordan jeg skal komme ind på, jeg har ikke "frontpage" mere, det tog x'en med da han flyttede, og som du nok har regnet ud er jeg ikke den helt store nørd.. *g* men der må vel være et program jeg kan bruge i stedet.

:O) Tak for tålmodigheden.. Jean

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)