Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af design hos privatperson

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål fra hoften

Jeg er så småt igang med at starte mit første firma. Til et af de produkter firmaet skal tilbyde har jeg fået en bekendt til at stå for noget grafisk design, som skal være produktet. Han får selvfølgelig en betaling for sit arbejde, men i og med, at han ikke arbejder hos et firma, men blot gør dette som privatperson, hvordan skal betalingen så foregå?


Jeg går ud fra at jeg blot skal overføre beløbet til hans konto, sørge for at få en kvittering, og så er det ellers hans eget ansvar at indkomsten indberettet til SKAT. Er dette rigtigt, eller skal han på en eller anden måde registreres som ansat i firmaet for, at han kan få betaling for sit arbejde?

/Anders

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare bede om en faktura fra ham og så betale beløbet. Som du skriver skal han så selv sørge for indberetning til SKAT. Det er så B-indkomst for ham.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan du jo også lave en projekt ansættelse af ham

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have. Det var præcis det jeg forventede, men er nu meget rart at være helt sikker.

Projektansættelsen var også en mulighed, men der ligger umiddelbart for meget "ekstra arbejde" i den.

Tak for begge jeres input

 

Mvh.

/Anders

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lige den lille krølle på halen her, at hvis ham der udfører arbejdet og sender fakturaen ikke er momsregistreret så har du indberetningspligt (oplysningspligt) overfor Skat. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)