Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords: Søgeord i brødtekst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Aminoer
Jeg roder stadig voldsomt med AdwordsSmile, og kom til at tænke på følgende:

Er Adwords ligeglad med om søgeordet (placeret i brødteksten), er pakket ind i "Paragraph" eller "Body Text"?

Sådan ser koden ud:
<body>
Denne tekst er skrevet i body text<br>
<br>
<p>Denne tekst er skrevet i paragraph text</p>
</body>

Mange hilner

Birgitte

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birgitte,

body angiver blot, at her begynder selve indholdet af hjemmesiden. (modsat head som angiver indhold i en header beregnet til browser og bots, ikke læsere). Altså står din paragraph-tekst også i body.

Læs evt. lidt mere i html.dks html-kursus.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Tak for dit svar.

Jeg er godt klar over, det du skriver. Det som jeg er i tvivl om, det er om Google intereserer sig for, hvilken type tekst, der står inde i body - om jeg skal vælge "Body Text" eller "Paragraph".

Mange hilsner

Birgitte 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgitte

Som Frank siger, så står al tekst og alle <p>, <div>, <table>, osv inden for <body>'tags'ne.

For at svare direkte på dit spørgsmål, så nej, Google er ligeglad om din tekst bare står i body, eller om den er inden for andre tags. Det er dog ikke så relevant, for du bør slet ikke skrive tekst direkte under <body>. Dine tekster og andre elementer bør være ordnet i passende tags.

Hvis vi forestillede os, at din hjemmeside var et hus, så ville <body> være det tomme gulv, og elementer som <div>, <p>, <h1>, osv. ville være møbler. Dine tekster ville så være ting som bøger, papirer, nipsting, etc. At skrive tekst direkte under <body> vil svare til, at du lægger dine ting og sager på gulvet derhjemme.

Som Frank siger, så sæt dig bedre ind i HTML, hvis du skal til at rode med det selv. HTML er ret simpelt, og du vil kunne finde flere begynderbøger om det på dansk på biblioteket.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)