Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt at aflønne med gevinster og uden bøvl?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa... 

Vil høre, er det muligt at aflønne folk som bidrager til min hjemmeside, med andet end løn? 

Altså køre en simpel side, hvor jeg kan vil have skrevet nogle nyheder. Kan man lave et system hvor jeg trækker lod om f.eks. et gavekort på 200 kr, for hver tiende artikel folk skriver?

Er det lovligt? 

Tak

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvad du mener med bøvl. Du kan sagtens gøre det, men gevinsterne er skattepligtige for vinderen, så forskellen er vist meget ens om du udbetaler honorar eller gavekort.

Hilsen Jakob

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Jamen hvad med folk som besvare spørgeundersøgelser på nettet, og så deltager i en konkurrence? Skal de så også betale skat af evt gevinster? Er det ikke lidt samme situation, hvis man ser lidt sort og hvidt på det?

Hvordan faen gør jeg så.... Vil gerne have en side hvor brugerne bidrager til siden, gerne folk uden skrive erfaring, men aflønning og udstedning af fakuraerne vil jo skræmme de fleste væk... Det er ikke fordi jeg sådan er på udkig efter slavearbejde, er villig til at belønne folk godt, men det vil simpelthen være for bøvlet for mig hvis jeg skal betale hver enkelt, for hver enkelt artikel. 

 

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En tanke kunne være at give dem tingsgaver på, og samtidig sætte en form for logo på. Derved fjerner man sig lidt mere fra en beskatningssituation (ikke være sagt at man gør det 100%).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)