Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp udbedes, vdr. snydt af sælger?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev idag stoppet af to sælgere da jeg var oppe og handle, de kom fra "Nordjysk elhandel", og de fik mig i sidste ende til at skrive under på, hvad jeg ud fra dem forstod som var et tilbud om at blive ringet op og få tilbud om at blive flyttet over, samt høre hvad jeg kunne spare, det var meget mørkt, så kunne knapt se noget. Men jeg tænkte, det kan da ikke skade at høre hvad man kan spare, jeg bruger trods alt meget strøm.

Nu da jeg kommer hjem kan jeg se at det jeg har fået er åbenbart noget fup tilmelding, og priserne står f.eks. i EUR (derfor de minede meget om Seas, men bare lige 7 gange dyrere!!) og der er gulv på priserne, samt der er en bindingsperiode på 12 måneder????

Jeg søgte lige hurtigt på nettet, og fra hvad jeg kan se om dem er det ren snyd! Folk der har tilmeldt sig hører intet fra dem, før efter lang tid hvor de så modtager en regning?! Hvad gør jeg, hjælp udbedes!

 

Hvordan stopper jeg dem fra at gøre noget som helst? Jeg har jo skrevet under (På hvad jeg fik af vide var noget helt andet).. det jeg skrev under på indeholder kun navn, adresse og telefon nummer, nuværende el firma, min fødselsdato og nogle priser (i EURO) ...

 

Hjælp udbedes!

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Uheldig situation.

Jeg ville nok starte med at kontakte virksomheden i morgen tidlig og forklare situationen, samt sælgernes metoder, og spørge dem om det er normalt praksis at benytte den slags luskede pistolsalg. Svarer de nej må de jo være enige i at kontrakten annulleres, siger de ja, så har du noget at gå videre med. Har selv arbejdet i en virksomhed hvor der desværre var pistolsælgere der sked højt og helligt på firmapolitikker og image, hvilket gik ud over alle andre samt virksomhedens image. Så at du er blevet shanghajet behøver ikke at være som et led af en lusket firmapolitik, men kan sagtens skyldes et par brodne kar blandt deres sælgere.

En god ide er at optage samtalen. De fleste mobiler idag har jo Voice recorder indbygget, og sætter du den på "højttaler" så virker det helt fint som senere dokumentation. Sørg for at få navn på den du snakker med, samt firmanavnet nævnes.

Ved et lille kig på hjemmesiden afslører ejerkredsen lidt om hvad du kan forvente:

Hvem ejer Nordjysk Elhandel?

Nordjysk Elhandel A/S er stiftet og ejes af fire distributionsselskaber med solid lokal forankring. De fire selskaber bag Nordjysk Elhandel A/S er:

Aalborg Kommune – Elforsyningen – AKE Net

Nyfors

Frederikshavn Forsyning A/S

Thy-Mors Energi amba.

 

Så mon ikke de er til at snakke fornuftigt med, hvis du er hurtig til at kontakte dem.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 04:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter med engang jeg undre mig meget over hvornår det er tilladt at binde folk i en periode og hvornår det ikke er? Og er der 14dages fortrydelses ret på sådan en form for salg?

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 04:59
Hvor mange stjerner giver du? :

14 dages fortrydelsesret er indenfor online salg. Du får heller ikke 14 dages fortrydelsesret på din toaster fra Inspiration i den lokale gågade...

Energiaftaler: Efter el-forsyningslovens § 6, stk. 2 kan aftaler, når forbrugeren har adgang til valg af leverandør, opsiges med et rimeligt varsel. Energitilsynet kan tage stilling til, hvad der er et rimeligt varsel men har endnu ikke fået forelagt sådanne klager.

Der er ingen regler om maksimale bindingsperioder i naturgasloven eller varmeforsyningsloven. Energitilsynet kan tilsidesætte urimelige vilkår. Endvidere kan kommunalbestyrelsen efter varmeforsyningslovens kap. 6 bestemme, at der er tilslutnings- og forblivelsespligt i et bestemt område.

Forbrugeraftalelovens § 14. Visse aftaler om løbende tjenesteydelser er omfattet af forbrugeraftalelovens § 14. I de nævnte kontraktsforhold gælder der maksimale bindingsperioder på henholdsvis 6 måneder og 1 år.

Følgende aftaler er omfattet af § 14: Aftaler om en løbende forpligtelse for den erhvervsdrivende til mod vederlag

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 05:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sidebemærkning til Snowext, så er der tale om et eksternt B2C bureau til de her gadehvervnings salg. Det er desværre en branche hvor der både snydes, laves MLM numre og andet der presser sælgerne til at lave de her dårlige salg. (løfter om hurtige penge mm.) så hvis Nordjysk Elhandel stiller sig uforstående overfor situationen og ikke følger den til dørs med det samme mens du har dem i røret, så kræv at blive informeret om kontaktoplysninger på den virksomhed de har udliciteret disse "hvervninger" til, og snak med deres direktør...

Tilmeldt 6. Jun 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig nu - er du sikker på at det er SÅ slemt ? Confused

Jeg har været kunde hos Norjysk elhandel i et års tid.

Jeg sprang på noget der hedder "gevinst-el" og var sgi heldig at vinde.

Man får ikke gratis strøm, da Seas skal have penge for at transportere denne, men min besparelse er vidst omkring kr. 4000 i perioden.

Systemet går ud på at man tegner sig for en periode  og så spiller man nærmest på hvad elprisen bliver.

Se mere på http://www.nordjysk-elhandel.dk/privat/el/gevinstel/ugens_gevinstel_tilbud.aspx


· domismik

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej steffen jeg for 30dage:

Inspiration:
Vi bytter gerne landet over

Alle varer fra Inspiration kan naturligvis byttes eller returneres inden for 30 dage, når blot du medbringer bon eller kvittering, og varen er ubrugt i den originale emballage.

Research, Research & research

Bilka:
Byt dine varer


Kassebonen er dit byttemærke. Du kan altid indenfor 14 dage efter købet, få pengene tilbage eller bytte til en anden vare.
:) kan godt finde flere

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man høre jeg ikke handler i Inspiration eller Bilka ?   ;)

Nu snakker vi forbrugerlove, er dem du nævner er SÆRYDELSER, som de nævnte virksomheder har valgt som et tillæg - og ikke et krav til dem.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

nårh ja men det var ikke det dit svar inkluderede. ved godt de ikke har krav på det men nu fik jeg chancen for at jorde en der tog fejl :D skulle lige rede morgenen inden jeg har fri fra arbejde jo ;)

 

Men de fleste har jo og giver det jo også fordi de er service minded.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Væk nu lige den indre kvinde i dig selv og hør hvad jeg tænker og ikke hvad jeg siger.. ;)  Skal vi være ordkværulanter ville jeg drukne i stress her på amino.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)