Jeg vil gerne høre, hvad i andre gør, med hensyn til tilbagebetaling af prisen for en vare købt med kreditkort. Hvis en kunde vælger at købe en vare i min butik, og betale med kreditkort, kan de fortryde købet og sende varen tilbage. Her er fortrydelsesretten som bekendt 14 dage. Jeg plejer at føre pengene tilbag til køber, når jeg har fået varen retur. Hvis kunden har betalt med kreditkort, har jeg endnu ikke modtaget betalingen, når jeg skal betale pengene retur, og jeg driver jo nærmes udlåns virksomhed på den måde.. Problemet kommer for alvor, hvis det efterfølgende viser sig, at kreditkortet er stjålet. Så risikerer jeg at overføre penge til kunden OG få trukket beløbet fra PBS efterfølgende. Hvad gør i andre? Hilsen fra Hanne |
Jeg har selv en konkret sag: kunden købte en vare og betalte med kreditkort. Efter 1½ uge fik jeg varen retur, og det viste sig at tøjet end ikke havde været prøvet på (det lå stadig i original indpakningen, og det er let at se, om posen har været åbnet).
Jeg vælger derfor at være forsigtig, og har skrevet følgende til kunden:
Kære xxx
Jeg har modtager xxx retur fra dig i dag. Da du har betalt for varerne med kreditkort, har jeg sat en banoverførsel op på kr. xxx til betaling 30 dage frem. Således har jeg modtaget din betaling, inden jeg overfører pengene til dig.
Med venlig hilsen
Hanne, netmama.dk