Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling for en vare købt med kreditkort?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne høre, hvad i andre gør, med hensyn til tilbagebetaling af prisen for en vare købt med kreditkort.

Hvis en kunde vælger at købe en vare i min butik, og betale med kreditkort, kan de fortryde købet og sende varen tilbage. Her er fortrydelsesretten som bekendt 14 dage. Jeg plejer at føre pengene tilbag til køber, når jeg har fået varen retur.

Hvis kunden har betalt med kreditkort, har jeg endnu ikke modtaget betalingen, når jeg skal betale pengene retur, og jeg driver jo nærmes udlåns virksomhed på den måde..

Problemet kommer for alvor, hvis det efterfølgende viser sig, at kreditkortet er stjålet. Så risikerer jeg at overføre penge til kunden OG få trukket beløbet fra PBS efterfølgende.

Hvad gør i andre?

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en konkret sag: kunden købte en vare og betalte med kreditkort. Efter 1½ uge fik jeg varen retur, og det viste sig at tøjet end ikke havde været prøvet på (det lå stadig i original indpakningen, og det er let at se, om posen har været åbnet).

Jeg vælger derfor at være forsigtig, og har skrevet følgende til kunden:

Kære xxx

Jeg har modtager xxx retur fra dig i dag. Da du har betalt for varerne med kreditkort, har jeg sat en banoverførsel op på kr. xxx til betaling 30 dage frem. Således har jeg modtaget din betaling, inden jeg overfører pengene til dig.

 

Med venlig hilsen

Hanne, netmama.dk

NetMama.dk

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne,

Du kan via din betalingsgateway vælge at tilbageføre pengene. Er det ikke en funktion dit betalingshotel udbyder? Så har du ikke problemet med evt. stjålet kort... Samtidig får du gebyret PBS ellers opkræver retur for den transaktion (evt. reduceret hvis/når du tilbageføre del-beløb) :-).

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

 

Desværre ikke - jeg har tidligere opfordret leverandøren af min betalings gateway til, at rette løsningen så der er muligthed for, at refundere et godkendt/hævet beløb.

Som det er nu, skal jeg lave refunderingen inden der er gået 7 dage fra bestillingen er modtaget.

-Hanne

NetMama.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)