Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO tilbud på søgeord

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne øge antallet af besøgende på vores online-butik Mexicovask.dk.

Jeg har et par ord som jeg gerne vil have til at rangere højere i google. Ordene ligger pt. som top 30 i Google.

Jeg vil derfor gerne have tilbud på hvad det koster at få søgeoptimeret et enkelt ord fra top 30 til top 6 i Google. Der er i forvejen lavet teknisk søgemaskineoptimering af hjemmesiden.

Hvordan beregner man iøvrigt procentsatsen for hvor meget en søgeoptimering af et enkelt søgeord vil medføre i salg hvis ordet skal optimeres fra top 30 til top 6 i Google?

Findes der evt. en statestik som jeg kan bruge til at anslå den direkte proportionale sammenhæng mellem et øget antal besøgende og et øget salg.

Mvh Søren

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Fint website ;-) Dog har hoved siden(www.mexicovask.dk) en enorm lang load tid (2-3 minutter) - Vil gætte på det skyldes dit slideshow(javascript) i toppen af dit website.

Load tiden på http://www.mexicovask.dk/butik.html er betydeligt bedre (her vises dit slideshow(javascript) ikke.

Jeg vil anbefale dig at lave lidt gør-det-selv linkbuilding på dit website og så se om det ikke vil ændre på dit websites placering i søgemaskinerne..

Jeg håber det hjalp dig lidt på vej... ellers skal du være velkommen til at kontakte mig på paw@dotseo.org med mere info om hvilke keywords du ønsker at ligge i top 6 på og hvilke af dine sider du ønsker placeret der.

Med venlig hilsen
Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sømme:

Hvordan beregner man iøvrigt procentsatsen for hvor meget en søgeoptimering af et enkelt søgeord vil medføre i salg hvis ordet skal optimeres fra top 30 til top 6 i Google?

Findes der evt. en statestik som jeg kan bruge til at anslå den direkte proportionale sammenhæng mellem et øget antal besøgende og et øget salg.

Hej Søren,

Det er et par halvsvære spørgsmål, du stiller her.

For at begynde med det første, så giver det næsten ikke mening at snakke om antal ekstra besøgende ved en stigning fra plads nummer 30 til plads nummer 6. En plads som nummer 30 giver nemlig næsten ingen.

I hvert fald siger statistikker på området, at kun noget i retning af 10-15% af søgerne klikker videre end til den første resultatside. Hvis vi så antager at 20% af dem klikker videre til side 3 og 20% af dem klikker videre til side 4, ender vi med et resultat, hvor en plads som nr. 31 bliver set af 0,1% af alle søgninger på søgeordet.

Eller for at sige det kort: Man skal ikke forvente nogle besøgende på baggrund af en plads i top-30, med mindre man opererer på et meget populært søgeord.  En top-6 placering bliver derimod lige præcis vist på det første skærmbillede på en søgning og kan derfor tiltrække en vis andel af de søgende (dog en mindre andel, hvis der er adwords-reklamer i toppen, google maps eller andet, som maser den ned af skærmen).

En statistik for sammenhængen mellem antal besøgende og antal salg, er der nok ikke nogen, der kan give dig. Nogle tommelfingerregler, måske, men i praksis afhænger det både af din egen side og af de søgeord, som du er rangeret på. Er du placeret godt på "hvide håndvaske" og de besøgende udelukkende ser kobberhåndvaske på din side, sælger du nok ingenting. Rammer du derimod søgeord, som bliver brugt af folk, som er ude efter at købe lige præcis dit produkt, vil du se en helt anden salgsrate.

Hvis du alligevel vil lave nogle vilde estimater, kan du tage udgangspunkt i det estimerede antal søgninger på de relevante søgeord via Google Adwords Tool og så evt. tage nogle estimater for den såkaldte click-through-rate ud fra en given placering i søgeresultaterne. Dette vil så give et estimat for antal besøgende. Det tal kan du så sætte i forhold til din salgsrate for besøgende udfra dine eksisterende placeringer.

(Men bemærk, at en lille rundspørge hos Anders Saugstrup satte stort spørgsmålstegn ved, om man overhovedet kan vride noget brugbart ud af denne metode).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)