Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod "Searchprisen"!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jamen hvis du ikke mener, at der er forbundet med nogen særlig risiko, at stille op, så skal du da bare gøre det :)

Det er sjældent at du ser SÅ mange søgemaskineeksperter være enige om en ting: At man skal holde sig væk. fra search prisen.

Om de gode Amino'er der læser denne tråd så vil tro på dig - eller alle os andre, må være op til dem. Det virker ikke somom du er specielt interesseret i at forstå problematikken, men det skal jo ikke afholde andre :)

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Nu har jeg ikke forholdt mig til FDIH's manglende interesse i at snakke prisens rammer igennem. Det tyder jo bare på en organisation, der som mange før den er blevet selvtilstrækkelig. Og det er jo altid en dårlig idé at være uvillig til debat!

Personligt håber jeg ikke, det går så galt som du forudser.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

> Personligt håber jeg ikke, det går så galt som du forudser

Jeg forholder mig alene til en saglig og faglig risikoevaluering. Jeg har brugt en formel gennem lang tid, der er god til vurdere om man skal gå ind i en given aktivitet. Og min regnemaskine lyser rødt, når jeg taster de faktiske forhold ind for search prisen.

"Sandsynlighed" er ikke det samme som "sandhed" - så at risikoen ved at gøre noget stiger unødigt i forhold til det man kanforvente at få ud af det hvis det går godt, betyder ikke at det sker, men at det kan ske.

En simpel (og derfor heller ikke 100% præcis) sammenligning ville være, hvis man nu ved at køre hurtigere i bil faktisk ikke kom hurtigere frem, og bøden var ekstrem høj - hvem ville så køre for hurtigt? (jeps, kun fjolser). Det samme er gældende for search prisen - stor risiko og stort set ingen gevinst. Det er derfor min risiko-regnemaskine blinker rødt :)

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan det passe, at tonen bliver en anelse skarp... :-)

Jeg kan såmænd udmærket se den problematik, som I stiller op. Jeg tror ikke, at du har belæg for at sige det modsatte!
Jeg tillader mig bare at stille spørgsmålstegn ved, om markedsføringinternettet i sin natur er så fuldstændig totalt afgørende anderledes end andre former for markedsføring, sådan som det bliver stillet op i denne tråd. Og igen, her tager jeg ikke stilling til FDIH's manglede vilje til debat om vilkårene for prisen, men udelukkende til, om en pris til en virksomhed, der har været god til at understøtte sin forretning ved hjælp af online markedsføring, er en god idé.

Og som svar på, at I er mange fra branchen der er enige: Det sker vel ind imellem, at selv de klogeste hoveder i en branche tager fejl.

Og nej, jeg har sgu ikke tænkt mig at stille op til prisen

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes både jeg og andre her er kommet med masser af gode forklaringer på, hvorfor markedsføring i søgemaskiner adskiller sig så meget fra andre medier.

Men en ting er teori - noget andet er praksis. De fleste af os der har været mange år i branchen har ikke bare en teoretisk tilgang til dette - vi har med egne øjne set det sket før. Risikoen er skam virkelig.

Og når teori og praktisk erfaring stemmer overens så bliver man naturligvis lidt stædig. Når man både kender til tyngekraftens teori og med egne øjne kan se at æblerne faktisk falder NED fra træet i haven, så indrømmer jeg gerne, at det bliver lidt svært at tage argumenter om det modsatte helt alvorligt :)

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

>Jeg forholder mig alene til en saglig og faglig risikoevaluering. Jeg har brugt en formel gennem lang tid, der er god til vurdere om man skal gå ind i en given aktivitet. Og min regnemaskine lyser rødt, når jeg taster de faktiske forhold ind for search prisen.<

Fair nok og jeg har selvfølgelig fuld respekt for den vurdering :-)
Nu skal jeg tilbage til arbejdet, som blev lagt til side, da jeg blev provokeret af denne tråd

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Og den stakkel der så vinder vil også uden tvivl blive pillet fra hinanden, udstillet, gjort til grin på debatter som denne - og efterfølgende lide den skade der så følger.

Og det er måske et projekt du selv vil iværksætte? Indifferent

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)