Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny idé, som er ført ud i livet sælges (Software)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har opfundet et nyt program til oprydning af ligegyldige filer i Windows. Det er der ikke noget nyt i, sådanne programmer er der masser af. Forskellen er blot, at hvor andre programmer fjerner mellem 30-50 MB overflødige data, så fjerner mit produkt over 2000 MB data. Allerede ved en hel ren installation.

Da jeg er langtidssygemeldt flexjobber, ønsker jeg at sælge teknologien til dig, som har tid og ressourcer til at markedsføre et produkt, baseret på min teknologi. Jeg vil gerne hjælpe dig med at udvikle det færdige program, sådan som du ønsker det.

Send en PM for mere information - der er noget med at man ikke må skrive sin hjemmesideadresse direkte her i forum.

Mvh

Søren Vedel
Human Software

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En "ren" Windows XP fylder omkring 1,5 gb når den er nyinstalleret.

Hvordan får du den til at fylde -500 mb?

Du er velkommen til at smide henvisninger til din egen hjemmeside, eller andres, her på Amino.

Hvis produktet skal ud og markedsføres, skal det få windows xp til at "køre hurtigere" - Jeg tvivler på at diskplads et et issue nu om dage, 1 gb diskplads koster under 1 krone nu om dage, så hvis et stykke software kan spare mig 2 gb data, så skal det tilbyde mig noget andet af mere værdi som bruger. (Jeg bruger dog ikke selv windows xp)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

En "ren" Windows XP fylder omkring 1,5 gb når den er nyinstalleret.

Hvordan får du den til at fylde -500 mb?

Du er velkommen til at smide henvisninger til din egen hjemmeside, eller andres, her på Amino.

Hvis produktet skal ud og markedsføres, skal det få windows xp til at "køre hurtigere" - Jeg tvivler på at diskplads et et issue nu om dage, 1 gb diskplads koster under 1 krone nu om dage, så hvis et stykke software kan spare mig 2 gb data, så skal det tilbyde mig noget andet af mere værdi som bruger. (Jeg bruger dog ikke selv windows xp)

 

Undskyld

Glemte i kampens hede at sige at systemet er målrettet mod Windows Vista, og ikke XP. Derudover anbefales det at der er installeret en Intel CPU for at få maximalt udbytte af programmet (du kan bruge en AMD CPU, men så bliver der ikke fjernet nær så meget "junk"). På nedenstående link, kan du se en demo af programmet. Det er for en nemhedsskyld installeret på en virtuel maskine under VMWare. Windows Vista x86 er installeret på maskinen, og der er kørt Windowsupdate. Ikke andet.

Link : www.pionersoft.dk/CCleaner_Flash

Filmen sammenligner mit produkt med et konkurrerende.

 

- Søren

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have set din demo, så vil jeg desværre mene at du har en meget lang vej endnu, inden du har et salgbart produkt.

Din grænseflade halter meget langt bagefter det program du sammenligner dig med.

Personligt forstår jeg stadigvæk ikke helt at man vil betale penge for at spare 2 gb diskplads - Som tidligere nævnt koster diskplads cirka "intet" i dag til almindelige computeren.

Så hvis jeg var windows-bruger og fik tilbudt sådan et program, så skulle det kunne noget mere anvendeligt, end blot rydde op i mine filer i windows for at jeg ville overveje at investere i det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke rigtigt du har kigget efter i filmen. Der står klart skrevet at det er demo software, så jeg gider slet ikke kommentere på brugerfladen, da det er teknologien bag, som jeg tilbyder.

1) 2 gigabyte data er meget relevant for de der ønsker at investere i en SSD-disk, som indtil videre er ret begrænset i kapacitet.

2) Når virksomheder laver images af deres PC'ere vil processen gå hurtigere, når der er 2300 MB mindre at lave image af.

At du så personligt ikke er interesseret i idéen er helt fint. Så lader du bare være med at give et tilbud (o;
Jeg håber at jeg misforstår dig, men umiddelbart lyder det som om du bare vil brokke dig. Det er ikke det vores forum her på Amino er til, men du er velkommen til at sende mig en PM.

Mvh
Søren

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Vedel:

Jeg tror ikke rigtigt du har kigget efter i filmen. Der står klart skrevet at det er demo software, så jeg gider slet ikke kommentere på brugerfladen, da det er teknologien bag, som jeg tilbyder.

Fint nok, jeg ser blot stadigvæk på din grænseflade når det er et produkt du ønsker at sælge. Hvis du ikke vil tage imod konstruktive kommentarer til dit projekt er det fint, så skal du måske blot lade det fremgå af dit indlæg.

Søren Vedel:

1) 2 gigabyte data er meget relevant for de der ønsker at investere i en SSD-disk, som indtil videre er ret begrænset i kapacitet.

Det har du ganske ret i, har du gjort dig nogle overvejelser omkring hvor mange SSD diske der sælges, i forhold til harddiske på nuværende tidspunkt, igen, ikke for at være negativ, så tror jeg ikke engang SSD udgør 1% af salget af faste lagermedier, hverken til bærbare, stationære eller servere på nuværende tidspunkt. Dertil er teknologien ganske enkelt for høj.

Men til de få der har valgt at anskaffe sig en SSD disk, så vil det naturligvis være relevant.

Søren Vedel:

2) Når virksomheder laver images af deres PC'ere vil processen gå hurtigere, når der er 2300 MB mindre at lave image af.

Se, det var noget i den stil af værdi jeg søgte i dit omrindelige indlæg, det er noget man bedre kan forholde sig til som potentiel indkøber i en større virksomhed. Hvis man sort på hvidt kan se at man kan spare 5 minutter på udrulning af et image til en ny computer i forhold til konkurrende produkter, er det da en fordel.

Søren Vedel:

At du så personligt ikke er interesseret i idéen er helt fint. Så lader du bare være med at give et tilbud (o;
Jeg håber at jeg misforstår dig, men umiddelbart lyder det som om du bare vil brokke dig.

Jeg forsøger sådan set at pege på nogle ting det kunne tyde på du har overset i forhold til dit produkt, ting der måske kunne gøre produktet lettere at afsætte.

Jeg er på ingen måde ude på at jorde dig eller dit produkt, blot at komme med konstruktiv kritik til det du fremviser for os, om end det åbenbart ikke fremgik tydeligt nok af mine tidligere indlæg, det beklager jeg.

God weekend.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders, jeg gider ikke diskutere med dig. Jeg sagde til dig, at du var velkommen til at sende en PM i stedet for at spamme forum til. Det eneste du har opnået er at ødelægge tråden. Du er hjertens velkommen til at komme med konstruktiv kritik. Omkring brugerfladen kan jeg så gentage mig selv, det er ikke det færdige program jeg har sat til salg, men teknologien bag, så brugergrænsefladen i demoen i irrelevant. Din opfarende måde at reagere på indikerer at du oprigtigt var ude på at kværulere.

Og god weekend til dig også.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tør næsten ikke at skrive men here i go:P

 

Syntes det er svært at sætte pris på sådan et produkt, det er vel fint at spare 2gb men hvor meget er 2 gb værd at spare? Vil man give 100kroner for programmet, eller 200kroner ekstra for 300gb ekstra på sin harddisk.

Som du siger er det teknologien bag du sælger, og som jeg ser det skal der være mere end at ryde 2gb af windows standard filer.

Vil gerne se et produkt du har klar til salg så man kan se hvad man køber, så syntes jeg det er lettere at vurdere:)

rettelse/tilføjelse: Det ville da også være godt hvis folk kunne bruge den til andet end Vista(forstod at det var vista programmet var beregnet til), da mange firmaer stadigvæk holder sig til xp eller under.

MVH

 

Per Jespersen

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Vedel:

Anders, jeg gider ikke diskutere med dig. Jeg sagde til dig, at du var velkommen til at sende en PM i stedet for at spamme forum til. Det eneste du har opnået er at ødelægge tråden. Du er hjertens velkommen til at komme med konstruktiv kritik. Omkring brugerfladen kan jeg så gentage mig selv, det er ikke det færdige program jeg har sat til salg, men teknologien bag, så brugergrænsefladen i demoen i irrelevant. Din opfarende måde at reagere på indikerer at du oprigtigt var ude på at kværulere.

Og god weekend til dig også.

Uden at lægge dig ord i munden, vil jeg vove den påstand at det er dig der er opfarende.

1. Du opretter et indlæg på et offentligt debatforum.

2. Dit indlæg besvares, måske ikke med det du ønsker at høre, men det er jo heldigvis så praktisk indrettet her i samfundet, at vi alle ikke behøver at være enige.

3. Du brokker dig over svaret.

4. Der forklares lidt mere om baggrunden for det givne svar.

Hvis et indlæg på Amino ikke er netop et oplæg til debat, så ved jeg ikke hvad det er.

Hvis du udelukkende vil sælge dit produkt, så vil jeg anbefale dig at bruge virksomhedsbørsen, der siger folk dig ikke imod.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Se, det var et indlæg der er til at forholde sig til, og bare rolig, jeg bider ikke (ret hårdt)  Surprise

Ja, du har ret i at det er et ret snævert produkt. Oprindeligt kunne jeg forestille mig at køberen af teknologien var en udvikler/firma som i forvejen havde sat sig på markedet for "slet-alt-mit-skrammel" programmer, og ønskede at forbedre dette. Jeg kan umiddelbart ikke se problemer i at tilføje funktioner til at streamline PC'en, ved at slette andre midlertidige filer, og slette nøgler i registrerings-databasen, som henviser til ikke-eksisterende filnavne. Men i så fald er vi jo så ude i et helt program som skal konkurrere med etablerede produkter. Kunne du være interesseret i dette?

- Søren

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)