Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tables vs tableless (html)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Niklas

 

Jeg tager lige et kig på siden :-) Tak for tippet!

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

yusuf:

Drop alle de der frameworks, kod det fra buden af, så er du sikker på at det bliver ligesom du ønsker det.

Tables og CSS kan godt benyttes sammen.

 

Kender du til blueprint? Hvis ikke så tag et kig på det. Man kan sagtens få det lige som man vil, det er bare 100 gange hurtigere end at skrive det fra bunden hver gang.

Jeg bruger det til nogle projekter, men ikke alle.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra København
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig med gweb.

Tables er stadig et ganske udmærket værktøj til layout. Det afhænger meget af hvilken effekt du gerne vil have, men det er til stadighed svært at lave nogle ting tableless. F.eks. noget så simpelt som vertikal centrering i et felt er noget nær umuligt at få til at spille cross-browser med css, og det er piece of cake med tables.

Det er med god grund at tables har været, og stadig er et meget brugt værktøj til layout. Det er bare meget nemmere at få til at opføre sig 'rigtigt' i f.eks. dynamiske flerkolonne-layouts og andet, hvor man nemt risikerer at floatede eller positioned div'er og andre tricks bliver fejlfortolket af nogle browsere. Nogle gange skal der uhyggeligt meget css-trolddom til at få tingene til at virke i tableless designs, hvor man kan løse problemerne og lave crossbrowser-kompatible designs på 2 minutter ved at bruge tables.

Personligt hælder jeg til en pragmatisk tilgang. Minimér html-mængden og optimér semantikken - men altid indenfor rimelighedens grænser. Hvis man kan gøre noget på 2 minutter med tables, som tager 3 dage at fejlsøge ordentligt uden tables, så er der kun en rigtig vej - 2 minutters-løsningen. Den er du forholdsvis sikker på virker med næste browseropdatering, det kan du ikke være sikker på med dit tableless design - for css-standarderne overholdes ikke endnu i nogen af browserne (og nogle af standarderne er helt basalt mulige at fortolke på flere måder).

Så alle de advarsler om tables i designs, synes jeg ikke du skal tage dig af. Det handler sig om at tænke sig om, finde sit eget tekniske niveau, og så få lavet løsningerne med fokus på at det altid skal se ordentligt ud og fungere for brugerne. Optimering af html'en så maskinerne elsker den (søgemaskiner mv.) kan man så gå i gang med bagefter.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er forsiden sgu færdig. Sat op med <div>, <li> og css. Og jeg forstår nu så udemærket, hvorfor det var det i anbefalede!

Selve html'en er jo super overskuelig nu og jeg kan få alt min tekst derind, hvilket google efter sigende skulle være godt tilfreds med, selvom google ikke er et mål lige pt. Det ville jo ikke gøre noget, hvis det var let at gå til, den dag man ønsker en placering der..

Kan ikke vente med at få sitet færdig og høre dommen...

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg lidt tid til at få lavet det sidste opsætning :-)

Hvordan vil I vurdere det er gået i fht. det er første gang jeg roder med den slags ? - jeg synes nemlig selv det er gået sådan rimelig godt hehe

3D billeder til din webshop!

Venlig Hilsen

Allan

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)