Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjulte links?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har lavet et website til præsentation af vejrprognoser. Siden anvender en efterhånden udbredt metode som kaldes Asynchronous Javascript and XML (AJAX) til at få siden til at fungere (mere) som en traditionel desktop applikation. Jeg har imidlertid lavet siden således, at der er delelementer af siden som skjules (vha. CSS) i visse sammenhænge og vises i andre. Nogle få af disse elementer har links til andre sider. Bør jeg fjerne disse links for at undgå at få problemer med Google?

Her er siden: http://worldwildweather.com

Med venlig hilsen

Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder som en legitim måde at bruge DHTML på, så jeg ville sove trygt om natten med det, sålænge det er af usability årsager at du skjuler visse områder. Men der er ingen garanti for at Google ikke mistolker dine intentioner. Men jeg ville ikke af den grund lade mit webdesign styre af angst.

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Jesper

Næsten alle store web 2.0-sider gør flittigt brug af DHTML for at forbedre brugerfladen, og her vil man uundgåeligt bruge skjulte elementer med links i. Disse teknikker er jo på fremmarch, og det vil sikkert blive mere udbredt i fremtiden. Det har google naturligvis måtte forholde sig til.

På vores side har vi i årevis brugt sådanne teknikker, og google har altid været glad for os.

Når du nu taler om AJAX, så er spørgsmålet, om du overhovedet har nogen skjulte elementer, som søgerobotterne kan se. Søgerobotten kan jo ikke se det indhold, der først skal tilføjes med AJAX. Så måske indeholder din side slet ikke nogen af de skjulte elementer, set ud fra en søgerobots synsvinkel?!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)