Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer søges med konsulentfirma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra greve
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer nu har jeg fulgt med her inde i et stykke tid,så nu må det være på tide at jeg prøver at blande mig.



Jeg ved ikke om jeg har ramt den rette kategori men nu prøver jeg her.
Jeg er med i en mindre maskinfabrik hvor vi er blevet kontaktet af et Svensk firma som heder



Conpeta,det er et firma der skaber kontakt mellem kunder og leverandører.Man for



adgang til en database med kunder der efterspørger forskellige ydelser inden for industri.



Det koster 39 000 dkr.at få adgang til databasen,som dækker Sverige, Norge og DK



det hele lyder meget seriøst men er der nogle her inde,som har nogle erfaringer eller har hørt om Conpeta















Mvh. Tim


















Mvh. Tim

JLA-Teknik A/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er deres hjemmeside, tror jeg nok http://www.conpeta.se/

Hvorfor ikke ringe til dem og spørg efter referencer I kan ringe til, før I bruger penge på dem.

Bare fortælle dem, at I ikke hoppe på noget, før I har fået bevise for at produktet eksistere og at databasen er up-to-date!

Glenn

 

Tilmeldt 2. Jun 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tim

 

Jeg er også helt grøn Amino bruger, men springer nu ud som aktiv deltager.

Takket være dit indlæg!

 

Jeg har tidligere arbejdet meget med list broking (at skaffe lister over virksomheder/potentielle kunder),

og efterfølgende kvalificering af listerne, så man ender ud med en liste over interessante virksomheder,

som har en reel interesse i dit produkt eller ydelse.

Dette er gjort for at finde potentielle kunder, men i høj grad også for at finde forhandlere og distrbutører.

 

I denne sammenhæng tror jeg, at jeg har været i kontakt med næsten alle større leverandører af virksomhedsregistre og producenter af branchespecifikke opslagsværker over virksomheder i Europa.

Der er meget store kvalitets forskelle, og man skal være meget forsigtig med indkøb.

Ellers ender man nemt med at give penge ud til noget, der reelt aldrig kommer til at skabe værdi for din virksomhed.

 

Jeg har aldrig hørt om Competa, men derfor kan de sagtens have opbygget en lille niche virsomhed, der er målrettet netop din branche.

 

Mit råd: bed om at få 2 -3 danske referencer og ring dem op.

 

Alternativt vil jeg anbefale at købe en liste over virksomheder i de brancher du er interesseret i, med de karateristika der er relevante for jer.

Efterfølgende kan i selv kvalificere dem yderligere eller lade et telemarketing bureau om dette.

 

Resultatet af dette vil være en næsten komplet liste over virksomheder der er segmenteret, og hvor i har fået nogle leads at arbejde videre med.

 

Hvis du har spørgsmål mht. at købe adresselister over virksomheder mm. er du velkommen til at kontakte mig.

 

Peter Adolfsen

 

 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg ser sådan et website som deres, bliver jeg sq lidt bekymret. Websitet har et højest uprofessionelt udtryk (hvilket jo godt nok ikke siger så meget om deres kerneydelser).
Der er ikke megen information - selvom man kan bestille noget mere :-)

Prøv at klikke på det danske flag nederst - og man kan se at firmaets danske side er suspenderet.

Når det er sagt, har jeg intet hørt om firmaet før.
Jeg vil nok gøre mig noget umage med at undersøge firmaet og naturligvis danske referencer.

EDIT:
Den danske side ligger her: http://www.conpeta.se/nyindexdanska.htm   (det danske flag virker så på indexsiden).
Tilsyneladende har den danske side tidligere været her http://www.conpeta.dk/ .(linker stadig til via dk flag, fra mindst en underside) Men at det så ike er sælrigt interessant - det er jo en anden sag
Fra greve
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for responsen.

Vi har fået en reference liste på de firmaer der er med, men der er ikke ret mange danske firmaer med i nu efter som de lige er startet op i Danmark, men jeg må prøve at ringe til nogle af dem.

Det der er tiltallende ved deres koncept er at det er konkrete opgaver man for adgang til, man skal ikke spilde tid på at opsøge kunder som ikke har noget man kan lave,men det kræver selvfølgelig at deres database bliver opdateret løbende.Det siger deres sælger at den gør,man modtager nye mails ca.2 gange om ugen  med nye opgaver.

Han siger de er syv ansatte i Sverige som ikke laver andet en at opsøge arbejde.

Vi har selv prøvet dem da vi selv engang skulle have lavet noget arbejde.

Mvh. Tim















Mvh. Tim

JLA-Teknik A/S

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
I mine øre lyder det beløb helt vanvittigt!  Tænk en gang på hvor meget annonce du vil kunne få i div. målrettede medier for det beløb!  

Bladet Ingeniøren (hvis læsere nok kommer din målgruppe nærmere end her) har en rigtigt god hjemmeside, hvor du under debat ville kan poste et indlæg om Conpeta.

 

 

Ravn

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
40K for adgang til en database... så skal den godt nok være god.

Alt efter hvad dit DB er, så skal der jo omsættes for et pænt beløb inden investeringen er hjemme.

I mine øjne er der noget som får en alarmklokke til at blinke, men jeg ved jo heller ikke alt.

Er der tale om en abonnemetsaftale hvor du skal betale 40K om året?

Prøv evt at få et prøveperiode eller aftalt (skriftligt) en
fortrydelsesperiode. Hvis de er helt nye og vil ind på det danske
marked, må de jo betale prisen.


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/3/2006 3:33:51 PM
Forfatter: Ravn
I mine øre lyder det beløb helt vanvittigt!  Tænk en gang
på hvor meget annonce du vil kunne få i div. målrettede medier for det
beløb! 

Bladet Ingeniøren (hvis læsere nok kommer din målgruppe nærmere
end her) har en rigtigt god hjemmeside, hvor du under debat ville kan
poste et indlæg om Conpeta.



Ravn



Men retfærdigt skal det siges at en annonce ikke garanterer jobs

Hvis de kan noget, de der svenskere, så er det vel værd at ofre 40K.

Men aftalt evt. at de skal leverer ordrer for mindst 100.000 inden for
et halvt år (juster efter dit eget DB) og ellers skal tilbagebetale en
del af købsprisen.

Her antager jeg at firmaet er reelt og ikke bare stikker af med
pengene. Det må du prøve at vurderer ud fra deres opførsel mm.
Personligt ville jeg være mere nervøs for at der er tale om en
opstartvirksomhed som ikke kan leverer varen alligevel.


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Ejby
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg synes også 40K er for meget ""up front" - inden du ved hvad du får (eller ikke får).

 

Så brug endelig deres referenser, hvis ikke de har så mange danske så bed om en svensk reference eller to, når de nu efter deres eget udsagn har dette som hjemmemarked. Det kan sagtens lade sig gøre at ringe til Sverige, bare husk +46 først... ;-)

 

Og igen noget for noget er en rimelig ting at forlange, hvis det er seriøs udbyder, så bør de ikke have problemer med. Når de nu skal til at starte op i DK, så mangler de referencer, så I kunne jo være fræk at sige til dem at hvis de skaffer den først reelle ordre u/b så kan I blive reference for dem.

 

Herudover så betal ikke de 40K på en gang. Du har bedre hånd i hanke med det hvis du skal betale f.eks. hver kvartal og med et kvartals opsigelsesfrist f.eks.

 

Lycka Till..! som de siger i Sverige (er halv-svensker selv og har en del med det svenske marked at gøre, men desværre ikke i jeres branche, så jeg kender ikke deres firma.)

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke anbefale den type markedsføring. Der er slet ingen garanti. Det er alt for meget varm luft i det. Jeg vil anbefale at du sparer de 39.000 - du kan nok finde noget andet at bruge dem til
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)