Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chat på webshop

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christopel.

InstantService chat - og  email management systemet har en sådanne funktion kaldet InstantInvite.

Der er tale om en regelbaseret invitation, som udløses af brugerens færden på hjemmesiden.

En regel kunne være, at den altid skal tilbyde invitation til chat, når du er online og når kunden befinder sig på betalingssiden i mere end 15 sekunder.

En anden regel kunne være, at den skal tilbyde en invitation til chat, når du er online, og når kunden kommer fra google, hvor denne eksempelvis har brugt søgeordet "pusletaske".

Den tredje regel kunne være, at den skulle tilbyde invitation til chat, når du er online og kunden befinder sig på betalingssiden, men vælger at trykke "Tilbage" i stedet for "betal".

Mulighederne er mange.

Du kan læse mere om funktionen på

http://www.instantservice.com/solutions/InstantService_InstantInvite.pdf



Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger også en chat løsning, men som flere har nævnt så er det yderst begrænset hvor mange der benytter sig af tilbudet og at det er yderst vigtigt at man er i nærheden af pc''en hele tiden, da kunden ellers vil få et dårligt indtryk når man altid er offline.

 

/Henrik Meyer

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Senest har vi med chat på forsøgt www.ByensBedsteBabysitter.dk

 

Vores erfaringer er, at chatten faktisk bruges pænt, især hvis besøgende er lidt i tvivl.
Et lille eksempel...

En forælder har lige tilmeldt sig vores service og finder ud af at han ikke får kontaktoplysningerne på den enkelte babysitter. Det betyder at han ikke med sikkerhed kan vide om babysitteren vender tilbage på hans henvendelse inden i morgen, hvor behovet for pasning er til stede. Forældren kontakter os via Live-chat, og mens der kommunikeres omkring tidspunkt, geografi osv. er det muligt at fremsøge babysitteren, ringe vedkommende op, og bede hende skabe kontakt. Jeg  er helt sikker på at forældren har oplevet god service med mulighed for gensalg.

-Det er ret afgørende at chat-banneret appellerer til den besøgende.

-Hvis vi forsøger at tvinge en chat igennem fører det helt automatisk til den hurtigst mulige exit.

 

Der er også en spændende mulighed for at indsætte et link til chat direkte i e-mails.

Personligt ville jeg synes det var effektivt hvis der i relation til en online-shop var en mulighed for chat EFTER købet. Man kunne dermed spørge til forventet leveringstid - sikre sig at der rent faktisk er personer bag osv.

 

LivePerson fungerer fint, men er lidt pebret i abonnementet.


Vi benytter nu en lidt billigere løsning fra providesuport.com - det koster 99, 198, 396 $ årligt for hhv. 1, 3 eller 10 brugere, men man kan sådan set komme i gang med at teste 10 dage gratis og nøjes med 1 bruger i en måned for 15 $.

 

Med venlig hilsen

 

Carsten O.


 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)