Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TILLADELSE TIL AT UDBYDE KONKURRENCE

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad der skal gøres for jeg må udbyde en konkurrence til private kunder ??

 

Er der en lovgivning eller en statsmand der skal komme ved overrækning af præmie eller hvordan forgår det ??

 

Håber nogen kan hjælpe....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre har jeg ikke svaret, men jeg ville egentlig også meget gerne vide det :-) Jeg troede faktisk ikke der var nogle særlige regler for det.

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke tager penge eller andet for at deltage og konkurrencen ikke er købsbetinget, så mener jeg ikke der er nogle specielt du skal være opmærksom på. Men det er kun min opfattelse, måske er der nogen som har en bedre juridisk viden end mig der kan be eller afkræfte det.

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Det kommer lidt an på, hvad man kan vinde..

Er det en pengepræmie, så er der visse regler for konkurrence typen. For ikke at være i strid med Danske Spils monopol, må det ikke være tilfældigt, hvem der vinder en kontant præmie. Altså, skal I beslutte, hvem der skal have pengene og på hvilket grundlag. F.eks: Den bruger, der skriver den bedste tilbagemelding indenfor en given periode, vinder. Husk i øvrigt, at enten udbyderen af konkurrencen eller vinderen, skal betale afgift til staten af beløbet, der kan vindes. Hvem der skal betale afgiften, skal være beskrevet tydeligt i betingelserne for konkurrencen.

 

Er det derimod f.eks. et gavekort man kan vinde, er det en anden historie (som jeg har forstået det). Her må det gerne være en tilfældig vinder.

Der er mig bekendt ingen lovgivning, der sætter en stopper for at overlevere præmien selv.

 

Håber det hjalp. Ellers vil jeg anbefale dig at forsøge at ringe til DRRB.

 

Venlig hilsen

Rolf N. Djernæs

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hey...

Jeg takker for jeres tid og svar og vil prøve at undersøge lidt videre.. god weekend..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)