Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogen inspirere mig til valg af bærbar? :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Jeg har efterhånden erkendt, at min bærbare efter 3,5 års brug / 10+ timer om dagen i snit er ved at være lidt træt.

Jeg bruger den bærbare meget til grafisk arbejde, programmering og informationssøgning generelt. Desuden vægter jeg højt, at den skal være lydløs og se præsentabel ud f.eks. i frb. med salgsmøder. Har besluttet mig for, at jeg max vil bruge kr. 9000 inkl. moms til en ny....

Som bruger er jeg i stand til at fejlfinde stortset alt på software siden ifht. styresystem - men jeg holder mig fra at udbedre hardware fejl(udover vedligehold som støvsugning, osv.) på bærbare.

I fht. specs vil jeg gerne have mindst 150gb disk, 3gb ram, 15 tommer skærm(som ikke er en af dem, man kan spejle sig i).

Windows XP som styresystem er et absolut krav. Det skal desuden være muligt at sende computeren til reparation og få den tilbage indenfor ca. 1 uge.

Har indtil videre kigget på følgende maskiner, og jeg hælder mest til den første:

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2651

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2581

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2522

 

Er der andre, jeg burde overveje?

 

Venlig Hilsen

Allan


 

 

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil kunne se bort fra nogle af tingene, som at den skal have windows xp, og at den SKAL max koste 9000 kr, så tror jeg at en mac vil være noget for dig.

Den udstråler en hvis stil, især når du er ude ved en kunde..

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, tak for svaret.

Har overvejet mac, fordi designet og deres image er lækkert.

Men jeg synes jeg får for lidt hardware for pengene, og jeg magter ikke at skulle til at lære nyt styresystem + bøvle med diverse programmer som ikke understøttes af styresystemet. Selvom mac har programmer til alt windows også har, betyder det jeg skal bruge tiden på at lære alle de nye programmers interfaces at kende, samt kommandoerne forskellige steder hedder noget andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Hey, tak for svaret.

Har overvejet mac, fordi designet og deres image er lækkert.

Men jeg synes jeg får for lidt hardware for pengene, og jeg magter ikke at skulle til at lære nyt styresystem + bøvle med diverse programmer som ikke understøttes af styresystemet. Selvom mac har programmer til alt windows også har, betyder det jeg skal bruge tiden på at lære alle de nye programmers interfaces at kende, samt kommandoerne forskellige steder hedder noget andet.

Nu er jeg ikke den store Mac-junkie (tværtimod), men du bør dog vide du faktisk kan køre pretty much et hvilket som helst Windows program på Mac siden VMware udgav Fusion her sidste år eller hvornår det nu var - Vha. det kan du transparent virtualisere et hvilket som helst Windows komponent og køre applikationerne som om de var en del af dit Apple operativsystem.. Men der er selvfølgelig en performance mæssig lussing i virtualiseringen! Plus du herefter og til evig tid vil blive opfattet af mig som en hype-luder :-P Meeen mon sidste ting rør dig noget synderligt... ;-)

Personligt ville jeg dog vælge en Thinkpad - hvilken en er så udelukkende et spørgsmål om specs, så kontakt evt. en reel Lenovo forhandler (og ikke laptop.dk, hvor mulighederne er begrænsede).

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går efter kvalitet og pålidelighed, kan jeg også kun anbefale Lenovo's Thinkpad-serie. Service på Thinkpad er samtidig helt i top (husk der er forskel på Thinkpad og andre Lenovo-serier). Ellers kan jeg anbefale Asus's proserie. Her kommer alle modellerne med to års on-site service og garanti.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Thomsen:

Hvis du går efter kvalitet og pålidelighed, kan jeg også kun anbefale Lenovo's Thinkpad-serie. Service på Thinkpad er samtidig helt i top (husk der er forskel på Thinkpad og andre Lenovo-serier). Ellers kan jeg anbefale Asus's proserie. Her kommer alle modellerne med to års on-site service og garanti.

Jeg er som sådan også gammel IBM Thinkpad elsker, men Lenovos egne laptops (N300 og sådan nogle) er som sådan også ganske fine.. jeg har intet ondt at sige om dem og de gange en kunde har købt dem har der heller aldrig været problemer (endnu :-P)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb dig en dejlig DELL Latitude E4200 hvis du er til 12" PC på 1 kilo! Ellers Latitude E4300! Jeg har selv prøvet en del computer, og DELL er en god computer til prisen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt og kendt til flere laptops gennem min tid, og det navn der går igen er IBM Thinkpad, nu Lenovo Thinkpad. Det er en arbejdsmaskine. En okse. Selvom den ikke er verdens kønneste maskine, så ved alle som kender lidt til laptops at de bare spiller.
Jeg skal selv til at have mig en ny Thinkpad, er dog ikke inde i specs.

Ps. Hvis du har brug for at din bærbar hjælper dig i et salgsmøde, kan det være at du skal kigge på din præsentation af dig selv / dit produkt en ekstra gang. En bærbar er bare en bærbar. 

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører der blir sagt lenovo / dell. To af de maskiner jeg havde set på var jo også thinkpads. Har været forbi dells hjemmeside, og jeg må da sige at man virkelig kan få meget maskine på papiret for pengene der. Jeg havde egentlig altid opfattet dell som noget dyrt, hvor man betalte en masse for navnet, der kan man bare se!

Greyzone, den bærbare er en bærbar og skal ikke sælge hverken mig eller mine produkter. Det har du helt ret i, men jeg ønsker nu engang bare noget, som jeg selv gerne vil stå inde for designmæssigt. Mange af de nye bærbare ligner i mine øjne ufo'er, biler og alt muligt andet, og derfor vil jeg bare gerne have noget, som jeg synes sender de rigtige signaler :-)

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære dig.

Lad dig ikke friste af DELL, MAC, mm Der er 2 producenter der sikre dig en stabil og sikre maskine på xp

HP og Lenovo. Jeg bruger selv HP og har nok en forbrug i din stil, Ja en laptop kører kold nå den okser 10-12 timer omdagen. i 3 år.

Køb dig en 8510P. den rykker. og kan købes med XP pro

Mvh

Morten

 

 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)