Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

et hurtig spørgsmål som der sikkert er et klogt hoved der kan svare på

kan jeg lave et selskab aps , a/s eller smba og så stadig havde alm job med a indkomst ?

 

kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Ja det kan man godt - startede selv sådan... Jeg ved dog ikke helt hvordan skattereglerne er da jeg ikke trak løn ud af mit A/S via mit holding i starten - her er jeg desværre ikke ekspert.

MVH

Bendtsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg startede også selv virksomhed ved siden af mit løn-modtager job, så det kan sagtens lade sig gøre. Man skal aflevere en udvidet selvangivelse til Skat, så du kan ikke længere nøjes med den automatiske lønmodtager-selvangivelse. Under alle omstændigheder bør du få hjælp fra en god revisor.

hilsen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I et selskab skal der laves en selskabs selvangivelse.

Du bliver beskattet som helt almindelig lønmodtager ved udbetaling af løn til dig selv fra selskabet.

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad nu hvis jeg ikke betaler løn ud af mit selskab og bare beholder mit alm. job?

kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Såvidt jeg ved skal der stadig laves selvangivelse, men den skal selvfølgelig bare lyde på et rundt nul, og du betaler så bare personskat som altid.

Bendtsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man kan sagtens undlade at udbetale løn til sig selv, det er sådan set meget praktisk, for så kan man nøjes med at udbetale løn til sig selv, når der er penge i selskabet til det. Hvis der ikke er penge til løn til sig selv, er der ingen grund til at dræne selskabet, når du har din løn-indkomst som backup. Men under alle omstændigheder skal der alligevel afleveres et selskabs-regnskab, selvom du ikke har fået løn fra selskabet.

mvh Ole

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjerringbro transport:

hvad nu hvis jeg ikke betaler løn ud af mit selskab og bare beholder mit alm. job?

kenneth

Hvis du driver virksomhed i selskabsform er dette et selvstændigt skatteobjekt. Det vil sige at du skal indsende selvangivelse for selskabet. Selskabet skal så betale skat af det overskud som dette måtte have.

Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)