Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til finansiering af udlejningsejendom

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvis man ikke har kontante midler (eller friværdi) til rådighed, hvordan kommer man så ind på markedet for udlejningsejendomme?

 

Så vidt jeg ved, har lånevirksomhederne i England en speciel type lån til køb af udlejningsejendomme. Findes der noget tilsvarende i Danmark?

 

Grunden til at jeg spørger er at jeg synes at det kunne være spændende at komme ind på dette marked (altså køb af ejendomme, huse og lejligheder, med henblik på at leje dem ud), men med ejendomspriserne i øjeblikket, ser det umiddelbart vanskeligt ud at få til at få et fornuftigt cashflow, i forholdet mellem indtægter fra udlejning og udgifter til lån.

 

Er der andre muligheder?

 

På forhånd tak og god pinse!

 

Mvh.

Thomas :)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg så forleden dag nogle af disse udlånsselskaber belåner op til 108% af prisen på ejendomme. Om det også gælder udlejningsejendomme ved jeg ikke. Det kan vel undersøges. Renten var vist omkring 4-8%.

Jeg nærlæste det ikke nærmere, da det ikke har den store relevans for mig, men jeg kan godt prøve at finde annoncerne igen, hvis du har brug for det.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jakob

 

Tak for det. Det er rigtigt pænt af dig, men du behøver ikke at finde annoncerne.

Det jeg også lurede lidt på var om man kunne få billigere lån, når det er til investering i udlejningsejendomme.

 

Mvh.

Thomas :)

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Thomas

 

Du skal nok ikke regne med at kunne få en billigere finansiering af udlejningsejendommen,

end du vil kunne få på en traditionel villa.

 

Hvilken type udlejningsejendom vil du købe?

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

 

Umiddelbart til at starte med eksempelvis lejligheder i København (ikke nødvendigvis hele ejendomme).

 

Mvh.

Thomas :)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Da jeg i 2004 besluttede mig for at begynde at investere i ejendomme, havde jeg minus en million i egenkapital i de ting jeg i forvejen havde gang i . Det var derfor omsonst for mig at gå til banker og kreditforeninger for at låne til ejendommene.

Jeg gik til to forskellige private pantebrevsfirmaer og lånte 25 millioner "på mine blå øjne" og købte nogle ejendomme 1. januar 2005. I løbet af 2005 købte vi yderligere 30-35 millioner kr. ejendomme på den måde.

Fordel: vi kom i gang
Ulempe: vi skal af med flere penge i renter, end vi tjener ind på driften = den primære drift giver underskud .... til gengæld har vi så solgt en ejendom med god fortjeneste så det alt i alt er ok.


Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Glem ALT om at starte op i storbyerne - afkastet er mellem 0.5 og 2% og da du sammenlagt låner til gennemsnitligt 5-6%, kan du slet ikke være med der.

Storbyerne er kun "legeplads" for de, der ikke er afhængig af finansiering men blot kan købe kontant.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth

 

Hvor vil du så anbefale?

 

Tror I iøvrigt at det er muligt at låne pengene som nystartet virksomhed, og dermed ikke hæfte personligt?

 

Mvh.

Thomas :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)