Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatchauffør - Love og regler herom?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg er ny herinde på forummet, og håber det er okay at jeg opretter mit spørgsmål i denne kategori, og ydermere håber jeg selvfølgelig på nogle faglige gode svar.

I korte træk så går jeg med tanken om at starte et firma ala. http://www.scooterman.co.uk/. I korte træk så handler det om at man tager til fest, skal ud og rejse osv. og vil gerne have kørt bilen og evt. sig selv hjem.

Det er en stor succes i England, og mon ikke med lidt markedsføring at det kunne blive en "hverdag" for danskerne? De flester kender jo til problematikken herom.

Mine spørgsmål er egentlig om I har nogle gode bud på hvilke love og regler der gælder her?

Jeg skal vel have en godkendt forsikring? Er det overhoved lovligt i Danmark? Hvilken branche er dette indenunder?

Som I måske kan høre, så er det lidt svært at forklare, men det er jo også noget helt nyt.

Håber at høre fra nogle kloge hoveder.

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sung,

Jeg så et program om dette koncept for lidt tid siden - og synes det er en god idé.

Man fristes virkelig til at sige - gå dog i gang!
Lav en erklæring hvor kunden giver dig ret til at føre dit køretøj som bruger som han lige underskriver inden I kører,
Du behøver ikke tage dig betalt for køreturen, men kunne opkræve et abonnement for at stå telefonisk til rådighed.

... men så kommer man i tanke om at vi er i DK, og at der må være nogle regler.

To vigtige issues er... forsikring og evt. bevilling.
Forsikringsmæssigt er det selvfølgelig relevant at undersøge hvad der sker hvis du kører galt med bil og passagerer.
Erhvervsmæssig befordring kræver erhvervskørekort.
Denne bekendtgørelse skulle give lidt eftertanke: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49865
Politidierktøren må kunne oplyse om du falder inden for rammerne af den bek.gør.

Håber du kommer i gang med projektet.

Mvh

Carsten O.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)