Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af min ide

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.


Sikke et fedt forum, glæder mig til at udforske de forskellige emner herinde :)

 

men til sagen. Jeg er 21 år gammel og er studerende på CBS  på mit 4. semester hvor jeg læser marketing. Vi lærer en masse om hvordan man optimerer og udfører gode marketingskampagner, samt hvilke strategier der skal benyttes for at virksomheder kan opnå vækst.


Dette er noget jeg finder utroligt spændende, og går derfor med tankerne om at opstarte en lille konsulentvirksomhed hvor jeg kan rådgive private forretningsejere mv om hvad de kan gøre for at optimere deres salg og skabe vækst.... Dette vil jeg gøre udfra den teori vi lærer på studiet

mine spørgsmål er da så:

Vil folk kunne tage en studerende seriøst? er det ikke et kæmpe handikap at jeg kun er studerende, og den eneste erfaring jeg har, er de cases vi laver i skolen(dog baseret på ægte virksomheder med virkelige problemstillinger)

Jeg overvejer at køre det privat et stykke tid, før jeg opretter det som en officiel virksomhed, for at se om det er noget der kan være fremtid og potentiale i... er det ulovligt at køre det uofficielt?

Er der nogle herinde der ved hvad priserne sådan ca ligger indenfor konsultering indenfor marketingsbranchen?

 

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

det skal kort nævnes, at jeg til at starte med, kun ønsker at udføre arbejdet for lokale små butikker og forretninger.. her er ikke tale om store virksomheder der sælger til hele landet, men blot til lokale forretninger..

Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KingKong!

Typisk oplever jeg at der er ret langt fra teori til praksis, og rigtigt mange cases er relativt nemme på skrivebordet,- men meget komplicerede i det virkelige liv. Især fordi mennesker ( ejere, kunder, ansatte - alle) er meget uforudsigelige i deres reaktionsmønstre og deres bevæggrunde.

Og små virksomheder er ofte meget mere drevet på følelser og persolighed, end store.

Du har helt sikkert en række værktøjer, som mange kunne få glæde af via din konsulentvirksomhed, men de skal lige så sikkert have nogle praktiske vinkler og erfaringer med på vejen.

Jeg tror dog du skal klø på alligevel, for du kan sikkert godt skabe noget værdi, og samtidigt få erfaring som kan gavne dit skoleforløb - og dermed dig selv.

Hvad er det værste der kan ske ;D

/Henrik

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KingKong,

Da jeg i sin tid læste kom jeg til gennem mit speciale ar løse en freelance opgave i stil med det du nævner, og har været der stort set siden... Hvis jeg kan og http://www.junior-consult.dk/Default.aspx kan i Århus, så kan du vel også...

TIP: Spørg Codan om en rådgiver forsikring eller professionel ansvarsforsikring, den koster ikke det helt store og sender et godt tegn til eventuelle kunder..

Good Luck og se så at komme igang ;-)

//

 

 

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KingKong

Som en kendt dansk serieiværksætter siger på stort set alle hans foredrag (Yes, den store bagmand bag amino, Hr. Thorborg):

Passion = Succes. Hvis du laver det du brænder for (passion) så skal det nok lykkes (succes).

Med andre ord, er din passion vækstoptimering af salg & marketing, så gå dog i kødet på konsulentbasis på mindre virksomheder og få sat fut i forretningen. jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle ville lytte til en studerende hvis du kan dit kram.

Dog tror jeg du i starten skal satse på at lave et par freebee-jobs. Tag to-tre virksomheder du gerne vil prale med på din website (ja, få lavet dig et simpelt men flot website) og så lav den aftale med dem, at hvis de synes godt om dine tiltag og initiativer, og endnu bedre kan mærke det direkte på bundlinjen, ja så kan din "betaling" være at du får taget et par gode billeder af forretningsindehaveren, der sammen med dette skriver nogle venlige sætninger om dit arbejde og dine resultater, som du kan bruge som kundecases på hjemmesiden.

Nu har du et fundament af "tilfredse kunder" - og samtidig lidt smag af virkeligheden, for som andre herinde skriver, der er LANGT fra teori til praksis, alt for langt i mange tilfælde. Så et par jobs hvor du får erfaring og kundereferencer, og en forretningsdrivende får (forhåbentlig) brugbar hjælp = win-win.

I øvrigt har de her to gutter lige startet et populært "Datingsite" for studerende & virksomheder baseret på et YoungEnterprise projekt - Så klø på

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081219/ivaerksaetteri/712170068/


PS: Hvis du gerne vil have en test-case, så kontakt mig og vis hvad du kan gøre for os f.eks. ;-))

 

Fra Odense - Beijing
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundideen er glimrende men som flere i dette forum har påpeget, kan der være langt fra teori til praksis.

Din basismålgruppe virker logisk med en virksomhedsstørrelse der er til at håndtere for en nystartet. Desværre vil selvsamme målgruppe ofte have svært ved at håndtere ønsket om kraftig vækst og ekspansion.

Dine overvejelser om at starte som privatperson i et stykke tid, lyder fornuftige. Du bliver ikke omkostningsstung med lokaler o.s.v.

Hvis du har lyst, vil jeg gerne henvise dig til en virksomhed hvor du kan få lov at lave seriøs rådgivning i marketing - og samtidig blive taget seriøst.

mvh

Skak Pedersen

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar, Jeg er utrolig glad for de ideer og tilbuds i giver mig :)..

Jeg overvejede nemlig at køre det privat, så jeg ikke har nogle omkostninger til at starte med. Da mit arbejde ligger i research og analyse har jeg jo ikke behov for inventar, og kan sagtes benytte mig af min egen bærbar og skrivebord i hjemmet.

Jeg snakkede med en ven igår, hvis far har en lille forretning i en forstad til københavn, og han vil spørge sin far om jeg kan få lov til at arbejde gratis for ham, ved at udfærdige en marketings/vækst strategi på længere sigt, så jeg tror (som en anden nævnte) at jeg vil prøve at køre 2-3 jobs gratis for erfaringens skyld.

 

Indtil videre har jeg fundet følgende fordele ved at benytte sig af en studerende (som kan skrives på tilbudsbrevet)

- Vi er billigere end konsulentvirksomheder

-Vi har frisk viden og ivrige efter at afprøve teori

-VI er tilknyttede lektorer og undervisere på studiet, som kan vedlede os i vores arbejde, hvis der skulle blive behov.

 

Har i andre?

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej King Kong.

 

Du er inde på det helt rigtige med at tilbyde support til din opstartsfase... Dog skal du være opmærksom på at det ikke er antallet i starten der er afgørende. Du vil stå bedre ved at få et par stykker hvor den virksomhed du har rådgivet kan mærke en forskel på bundlinien - rent økonomisk. Du må nok bide skeer med at din manglende erhvervserfaring og din alder..... Det er jo derfor de ønsker netop din kompetance....

 Klø på og vær med til sammen med din kunde; at ligge et visionært/fælles ønske om resultatet. - et målbart resultat  rent økonomisk.. og brug det i din egen markedsføring bagefter..... 

Din kontakt til primært mindre virksomheder; vær opmærksom på at de i forvejen har meget begrænsede resourscer i forvejen.. og så økonomisk. vi er en del mindre virksomheder der har et hav af ideer, men meget bliver bremset af andre omstændigheder... Meget ofte af banken...  Så du har alle muligheder for - som studerende at tilbyde at få dækket dine omkostninger af virksomheden (dem kan de trække fra i regnskabet som markedsføringsomkostning) og du kan dernæst evt. ( det er et forslag) i i opstarten f.eks. aftale en eller anden bonus/provision vist din rådgivning og markedsføring har givet vækst til virksomheden.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Uanset hvordan udfaldet af din ide kommer til at blive får du noget ud af det.

Du funder ud af hvordan din terori fungere i det virkelige liv, og om den overhoved holder stik.

Jeg vil umildbart ikke sige at fordi du stadig er studerne vil være dig et handicap, da du dog alligevel er landets fremtid og håb. Har hvertfald ikke selv ofte oplevet at der ikke blev taget godt imod mig selv om jeg ikke havde den store erfaring. Men idet du går ud og afprøver det viser du at det virkelig er noget du vil og brænder for. som en anden skrev her inde. passion = succes.

Håber du finder ud af det.

Godt nytår.
- Schumacher

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker igen for jeres svar.

Jeg tror jeg vil køre det privat i et par måneder og arbejde gratis for diverse små virksomheder og forretninger, og på et senere tidspunkt åbne en virksomhed op på det....

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)