Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sidetitler og DanDomain

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - Janni.. Jeg fatter heller ikke en brik af hvad Søren H skriver.. - Men vi må da håbe der kommer en forklaring på "dansk" senere..;-).. Men der må sq være noget om det jeg skriver..

Hvis du nu forsøger at "google" det jeg skrev tidligere - altså "JewlsCPH - smykker", - så kommer mit indlæg i denne tråd op som nr. 8 allerede... Men skriver du "bare" "JewlsCPH", - så kommer din hjemmeside først frem på side 2...

- Og på smykker alene - der skal du så langt om, så jeg opgav at finde dig... Og essensen af det hele er vel at du meget gerne vil sælge flere smykker, - og så er det vel i bund og grund lige meget hvor de kommer fra, .- om det er JewlsCPH, Anne Fogel (tror jeg hun hedder, - eller hvad?) - eller en af de andre du har smykker fra...Big Smile

Det er egentligt meget sjovt at sidde og lege med, - bare man da forstod lidt mere af hvad det er man gør....

Ulrik

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile

Jeg fatter i øvrigt ikke hvorfor mig indlæg ligger så højt på Google, - men det er der sikkert en eller anden ualmindelig klog mand der kan svare på....

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt jeg har set tyder på at amino.dk har en høj trust-rank, og indekseres indenfor timer fordi den opdateres så tit.

Google kan godt lide nyt indhold, og det er ikke ualmindeligt at nye artikler / indlæg fra sites som dr.dk, politiken.dk og også amino.dk ryger på side 1 på Google i en 10 dages tid for derefter at forsvinde. Det kan meget vel være det der er årsagen her. Ligger indlægget stadig højt om en måned er det nok en andne årsag.

Mvh Jesper

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

designnørd:
Okay - Janni.. Jeg fatter heller ikke en brik af hvad Søren H skriver.. - Men vi må da håbe der kommer en forklaring på "dansk" senere..;-)..

Ok, en "dansk" oversættelse af det jeg skriver...

Google har en kæmpe database hvor de indekserer og gemmer alle de sider på internettet som de finder frem til. De sider Google viser i søgeresultatet er taget fra deres database. Så, findes en side ikke i Googles database, så findes den ikke i søgeresultatet.

For at få sine sider godt placeret i Google, er det derfor en nødvendighed at få Google til at finde dem og gemme dem i databasen. Det kan gøres på flere forskellige måder, men den sikreste er via links.

Et link kan enten være fra en anden hjemmeside(eksternt) eller fra én side til en anden, internet på din hjemmeside. At skaffe eksterne links fra andre hjemmesider kaldes oftest linkbuilding, og er et (meget vigtigt) kapitel for sig. Her kan du læse mere om linkbuilding.

Interne links er alle de links du har på din hjemmeside. Hvis du kigger på din forside, er 'Forside', 'Nyhedsbrev', 'Kurv' mv. interne links. Det samme gælder for alle dine produktkategorier der er listet i venstre side. Når Google 'kigger' på en hjemmeside, så følger den de interne links. Desværre er det sådan, at Google kun følger et vist antal links på en hjemmeside, før den surfer videre til den næste hjemmeside på internettet. Så har en hjemmeside mange interne links, går der (som hovedregel) lang tid før end Google får indekseret alle sider. Og det er det der er tilfældet med Agusta, hvor ikke alle sider er indekseret.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Søren..

- Det fremmede forståelsen en del... Men vil det sige - at det principielt er bedst med så få katagorier som muligt? Altså f.eks. at Janni lavede nogle katagorier som hed "bluser" - "skjorter" - "bukser",  (tænkt eksempel) - også lavede underkatagorier, - f.eks. under bluser skrev de mærker hun har bluser fra???

Kan man gøre noget selv for, at få Google til at indeksere hurtigere? - Og hvordan kan du se at Janni's side ikke er indekseret?

Hvorfor mener nogle af et "sitemap" er uundværligt på ens site? - Det giver vel også bare en hules masse interne links som skal indekseres???

(Nu er du sq kommet på arbejde Søren...Smile, men jeg vil SÅ gerne forstå det her...)

Ulrik

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Et link kan enten være fra en anden hjemmeside(eksternt) eller fra én side til en anden, internet på din hjemmeside. At skaffe eksterne links fra andre hjemmesider kaldes oftest linkbuilding, og er et (meget vigtigt) kapitel for sig. Her kan du læse mere om linkbuilding.

- Dit link gav iøvrigt en "404", - vil du prøve igen..

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mit arbejde, så det er helt ok Smile

Det er svært at sige noget generelt om antallet af kategorier, men både for søgemaskinerne og kunderne kan for mange kategorier ødelææge overblikket. Et generelt råd er at holde det på et sted mellem 8 og 12 kategorier - Men det er et meget generelt råd!

Ja, man kan da få Google til at indeksere hurtigere. Den bedste måde er at skaffe nogle gode eksterne links til sin hjemmeside. Og ved at benytte Google Toolbar i min browser, kan jeg se om en side er indekseert i Google eller ej.

Google anbefaler brugen af xml sitemap. Det er der så en længere diskution om, blandt søgemaskineoptimeringseksperter. Et sitemap er ikke uundværligt, men kan da være en god ting. For eksempel kan et 'håndskrevet' sitemap tilføje indhold til en hjemmeside, smtidig med at man 'hjælper' Google lidt på vej, til at indeksere de rigtige sider til de rigtige søgeord.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

designnørd:

- Dit link gav iøvrigt en "404", - vil du prøve igen..

Ha! Det trådte jeg da i spinaten

Nå men, så prøv lige det her link: Linkbuilding

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - ja, - lidt klogere bliver jeg jo hele tiden..;-)

Nu er du så næsten nød til at prøve at forklare mig havd et "xml" sitemap er? Og "håndskrevet" betyder nok ikke håndskrevet - for Google er garanteret ikke så spidsfindig endnu, så de kan læse det papir jeg har ved siden af min computer.Embarrassed

Men jeg forstår bare ikke (der er sq meget jeg ikke forstår)... At du skriver at det kan være en fordel med et sitemap, - når du samtidig skriver at det er en god ide at forsøge at holde antallet af katagorier nede, - for med et sitemap får du vel bare endnu flere interne links som Google skal forholde sig til, - eller hvad?

Og - øh - hvad er et "godt" eksternt link,  - efter din mening. - Et her fra Amino f.eks.? (Altså gøre sig synlig i forskellige fora - og tilmelde sig de f.eks. "link-kataloger"???) - Men - (nu skal det vise sig om jeg overhovedet har fattet noget) - så skal de links du måtte lægge rundt omkring, - vel henvise til forskellige undersider på din hjemmeside, - for at få Google til at indeksere..

Nu læser jeg lige det link du sendte, - så kan det være jeg får svar på mine spørgsmål...

Ulrik

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse mere om sitemaps her. Når jeg skriver 'håndskrevet' mener jeg et sitemap i HTML. Altså en helt normal side med links til andre sider. og jo, det giver da flere interne links, men som jeg også skriver, så designer man selv sit sitemap og kan dermed udvælge de vigtigste sider.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)