Vi er rendt ind i det problem, at vi køber vare i Italien efter special bestilling og disse er 3 mdr undervejs. Vi har nu opdaget, at når vi så vil udføre dankort transaktionen, så kommer der ingen penge! PBS siger, at hvis ikke en transaktion er udført indenfor 7 dage efter kunden bestiller, så annulleres den.
Flere gange har jeg hørt, at det er ulovligt at gennemføre transaktionen, inden varene afsendes.
Er det ulovligt? Kan det være rigtigt med de 7 dage?
Det er ulovligt at trække penge inden afsendelse og det PBS siger er noget sludder - der findes en funktion i din betaligsgateway hvor du kan udsætte/forny betaligen - tag fat i din host hvis du ikke kan finde det
De første 4 uger er der normalt ingen problemer, men jeg ville undersøge om ikke der er specielle regler der vedrører bestillingsvarer. Både m.h.t. betaling/forudbetaling og fortrydelsesretten.
Men ser i hvert fald ofte at der skrives at fortrydelsesretten bortfalder ved skaffevarer, men om man må det ved jeg ikke. Spørg evt. e-handelsfonden.
Ja det er jo lidt svært når det er vare kunderne designer selv og får special lavet i Italien. Det tager noget længere tid. Jeg vil prøve at snakke med e-handelsfonden! Tak for rådet
Specialfremstillede varer ligger udenfor normal nethandel.
Du må få fremstillet en form for ordre/produktionsbekræftelse, hvori det fremgår at varen skal betales ved bestilling - og samtidig præcisere hvorfor det forholder sig sådan. Hvis der samtidig står en forventet leveringsdato (3 mdr fremme), har kunden fået sin vare ved betaling - dog kun i form af en ordre/produktionsbekræftelse.
Forudbetaling inden produktionsstart er helt normal indenfor specialfremstillede varer. (f.eks. tryksager) Det er normalt kun faste kunder, som ligger mange ordrer der kan opnå en form for kredit.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Jeg er ikke 100% sikker på denne her, men jeg syntes at have hørt at hvis det er en specielfremstillet vare til dig specielt så må man gerne. Men du skal være 100% på dette, da PBS eller vil komme efter dig. Så ring til PBS og se om du kan dække dig ind her.
Ellers skift PSP til en der kan fornye din auth inden du laver capturen efter 4 uger. Jeg ved at www.dibs.dk kan det.
Recuro Abonnementsservice er et billigere alternativ til PBS BetalingsService.
Jeg har betalingsgateway gennem wannafind og der har jeg flere gange gennemført betalinger der er flere måneder gamle, uden problemer, så hvis din udbyder ikke kan klare den, så er det helt klart et stort problem - det må de se at få fikset ellers synes jeg helt klart at du skal finde en anden gateway for det er da slet ikke holdbart at du ikke kan forny transaktionerne.
Jeg har nu heller aldrig haft problemer med at gennemføre ældre betalinger. Det lyder som underlig udtalelse fra PBS. Lad os høre, hvad du finder frem til....
Jeg vidste slet ikke at man kunne få en anden løsning end PBS! Det skal jeg have undersøgt nærmere.
Vi har nu fået varene hjem og forsøger at få vores penge men PBS kan ikke trække alle beløbene for varene. Nogle får vi ikke svar på hvorfor vi ikke kan og andre er fordi der ikke er dækning på kontoen! Eftersom jeg ikke må trække pengene før jeg sender varen, har jeg nu sendt vare ud hvor kunden ikke kan betale for dem... Den regl er vist ikke helt gennemtænkt :´-(