Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort - transaktion før afsendelse; ulovligt? 7 dage pengene er væk!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er rendt ind i det problem, at vi køber vare i Italien efter special bestilling og disse er 3 mdr undervejs. Vi har nu opdaget, at når vi så vil udføre dankort transaktionen, så kommer der ingen penge! PBS siger, at hvis ikke en transaktion er udført indenfor 7 dage efter kunden bestiller, så annulleres den.

Flere gange har jeg hørt, at det er ulovligt at gennemføre transaktionen, inden varene afsendes.

Er det ulovligt? Kan det være rigtigt med de 7 dage?

Nogen der kender mere til dette???

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne

Det er ulovligt at trække penge inden afsendelse og det PBS siger er noget sludder - der findes en funktion i din betaligsgateway hvor du kan udsætte/forny betaligen - tag fat i din host hvis du ikke kan finde det

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

De første 4 uger er der normalt ingen problemer, men jeg ville undersøge om ikke der er specielle regler der vedrører bestillingsvarer. Både m.h.t. betaling/forudbetaling og fortrydelsesretten.

Men ser i hvert fald ofte at der skrives at fortrydelsesretten bortfalder ved skaffevarer, men om man må det ved jeg ikke. Spørg evt. e-handelsfonden.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med min host (www.web-siden.dk) og de siger, at de ikke kan udsætte/forny betalingen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo lidt svært når det er vare kunderne designer selv og får special lavet i Italien. Det tager noget længere tid. Jeg vil prøve at snakke med e-handelsfonden! Tak for rådetBig Smile

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Specialfremstillede varer ligger udenfor normal nethandel.

Du må få fremstillet en form for ordre/produktionsbekræftelse, hvori det fremgår at varen skal betales ved bestilling - og samtidig præcisere hvorfor det forholder sig sådan. Hvis der samtidig står en forventet leveringsdato (3 mdr fremme), har kunden fået sin vare ved betaling - dog kun i form af en ordre/produktionsbekræftelse.

Forudbetaling inden produktionsstart er helt normal indenfor specialfremstillede varer. (f.eks. tryksager)
Det er normalt kun faste kunder, som ligger mange ordrer der kan opnå en form for kredit.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke 100% sikker på denne her, men jeg syntes at have hørt at hvis det er en specielfremstillet vare til dig specielt så må man gerne. Men du skal være 100% på dette, da PBS eller vil komme efter dig. Så ring til PBS og se om du kan dække dig ind her.

Ellers skift PSP til en der kan fornye din auth inden du laver capturen efter 4 uger. Jeg ved at www.dibs.dk kan det.

 

 

Recuro Abonnementsservice er et billigere alternativ til PBS BetalingsService.

www.recuro.dk

Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har betalingsgateway gennem wannafind og der har jeg flere gange gennemført betalinger der er flere måneder gamle, uden problemer, så hvis din udbyder ikke kan klare den, så er det helt klart et stort problem - det må de se at få fikset ellers synes jeg helt klart at du skal finde en anden gateway for det er da slet ikke holdbart at du ikke kan forny transaktionerne.

/Pernille - www.lillebi.dk

 

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu heller aldrig haft problemer med at gennemføre ældre betalinger. Det lyder som underlig udtalelse fra PBS. Lad os høre, hvad du finder frem til....

Mvh Morten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vidste slet ikke at man kunne få en anden løsning end PBS! Det skal jeg have undersøgt nærmere.

Vi har nu fået varene hjem og forsøger at få vores penge men PBS kan ikke trække alle beløbene for varene. Nogle får vi ikke svar på hvorfor vi ikke kan og andre er fordi der ikke er dækning på kontoen! Eftersom jeg ikke må trække pengene før jeg sender varen, har jeg nu sendt vare ud hvor kunden ikke kan betale for dem... Den regl er vist ikke helt gennemtænkt :´-(

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)