Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varevogn

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/7/2006 2:29:24 AM Forfatter: Nikolaj Astrup Madsen Og lige én til: Vi skulle køre fra Fredericia til Kbh, i Middelfart falder lydpotten af på en 18 år gammel Opel ascona - det var satme en lang tur hjem!

 

Sidste år på vej hjem fra Italien knækkede udstødningen lige bag manifolden, da vi passerede grænsen til Østrig. DET var en lang tur hjem!

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicolaj,

 

Jeg er enig med Carsten i at du skal se på hvor meget du kører. Men skal du opspare anciennitet hos et forsikringsselskab, skal bilen stå forsikret i dit navn. Det er ikke nok at stå som bruger. Derfor hvis du køber en ny bil, kan det blive en dyr fornøjelse, hvis den skal forsikres i dit eget navn.

 

Hvor mange km. vurderer du at du kommer til at køre pr. år de næste 2-3år?

Hvis behovet er under km.10.000 om året, så havde jeg helt sikkert købt en ældre brugt bil, og opsparet anciennitet hos forsikringsselskabet. Selvom behovet skulle være større, tror jeg en brugt bil er løsningen for dig. En VW Transporter Diesel kan anbefales. Dem har jeg arbejdet med i gennem nogle år, og det er en stærk vogn. De kan erhverves fra 20.000 kr. og op efter.   

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/7/2006 1:31:14 PM Forfatter: The game
 En VW Transporter Diesel kan anbefales. Dem har jeg arbejdet med i gennem nogle år, og det er en stærk vogn. De kan erhverves fra 20.000 kr. og op efter. 


Men ikke en 1.6 TD - den er i virkeligheden en Golf, som man har bygget en kassevogn udenpå (groft sagt), så en gammel 1,6er har helt sikkert fået en del tæsk inden du får den. Til gengæld er den meget billig i reservedele.

 

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du regner med 3 jobs om måneden - Kan det så overhovedet betale sig at eje en bil?
Du kan leje en nydelig kassevogn for ca 500 kroner pr døgn?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Men ikke en 1.6 TD - den er i virkeligheden en Golf, som man har bygget en kassevogn udenpå (groft sagt), så en gammel 1,6er har helt sikkert fået en del tæsk inden du får den. Til gengæld er den meget billig i reservedele.


mvh Hans

[/QUOTE]

 

- Motoren på 1,6 diesel er fra golf. Det der er det gode ved lige præcis den motor, er at der ikke er så meget bøvl med den, da den ikke er specielt kompliceret.

 

 De 5 cylinderede Transportere er iorden. Også de gamle modeller. Det er nok den jeg bedst kan anbefale.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/8/2006 7:48:13 AM Forfatter: The game

Det der er det gode ved lige præcis den motor, er at der ikke er så meget bøvl med den, da den ikke er specielt kompliceret.



 

F.eks. lader den sig stort set ikke påvirke af, at man træder på speederen.....

Min oplevelse med en 1,6er er, at den har alt for lille trækkraft til at drive en kassevogn med læs. Derfor er det nødvendigt at køre den ret hårdt, og derfor vil den også være temmelig slidt. Min mekaniker anbefalede mig at kigge efter en nyere transporter i stedet.

 

I øvrigt har jeg en Fiat Talento til salg.......

 

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj,

 

Du kan se nogle leasing-priser på www.kronekapital.dk eksempelvis kan man få en Citroen Berlingo til kr. 1.277 pr. måned i 36 måneder med en udbetaling på kr. 12.780.

 

Hilsen Jakob

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey,

 

Mit forslag er følgende

 

Køb en bil privat fra før 1997 (der er en eller anden eksakt dato), så er der ikke afgift på for at benytte den privat (udover vægtafgift selvfølgelig). Sørg for at der er betalt moms.

 

Giv dig selv kørepenge = 3,3 /km, skattefrit - det kan blive til en del, men du må så afholde alle udgifter til bilen privat.

 

Nøjes med en ansvarsforsikring, det kan vel fås til en ca. 10K/år i din alder, men du optjener anciennitet til når du en dag skal have en dyrere bil.

 

Thomas

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/14/2006 3:23:50 PM Forfatter: Thomas1974
Hey,


Mit forslag er følgende


Køb en bil privat fra før 1997 (der er en eller anden eksakt dato), så er der ikke afgift på for at benytte den privat (udover vægtafgift selvfølgelig). Sørg for at der er betalt moms.


Giv dig selv kørepenge = 3,3 /km, skattefrit - det kan blive til en del, men du må så afholde alle udgifter til bilen privat.


Nøjes med en ansvarsforsikring, det kan vel fås til en ca. 10K/år i din alder, men du optjener anciennitet til når du en dag skal have en dyrere bil.


Thomas


Det er personbiler der skifter over fra vægtafgift til grøn ejer afgift fra januar 1997, men man kunne få dispentation med vægtafgift til juni 1997. Derimod er det først i 1998 at varevogne fik den pokkers store jalousi afgift ved privat kørsel. Dog er den ikke så ond hvis du finder en varevogn under 2000 kg. total vægt.

Hvor stor en bil skal du bruge?
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja du har vidst ret, det er 1998, men stadig en bestemt dato.

 

Men hvis bilen vejer under 2000 kg, er der vidst ikke den lave afgift, hvorfor alle varevogne opvejes til minimum 2000 kg så hut jeg hvisker.

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)