Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agentur.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er blevet tilbudt agentur på 7 super lækre tøjmærker i DK.

det er ikke nogle mærker som er her i forvejen, men jeg vil tro de har kæmpe potientiale.

de er alle i målgruppen 15-30år og spreder sig bredt, lige fra rock til pos, til streetwear samt fashion og casual.

jeg har 100.000 at gøre godt med til hjælp til opstart.

har fået nogle super deals tilbudt, hvor jeg ikke skal købe kollektioner, men blodt kan låne dem og retunere dem efter endt kollektion.

desuden vil de betale pr samt messe stande osv for mig i dk.

Hvad er jeres opfattelse af tøjbranchen for tiden? mht. til finanskrisen osv.

 

MVH

Fra København
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg skal også i gang med at forhandle et agentur på 4 nye tøjmærker hvor jeg selv fandt dem og kontaktede producenten, så er lige så nysgerrig på svar som dig, selvom du vist allerede er et stykke foran mig :)

Dog har jeg et par tillægsspørgsmål (håber ikke det gør noget jeg skriver det ind under din forespørgsel, men så er svarene jo mere samlet?) måske du også kan bruge svarene...

De har som det første bedt mig komme til udlandet for at mødes med dem (egenbetalt rejse formoder jeg - jeg har ikke haft et agentur før, men har til gengæld gode kontakter, kender flere der enten selv har eller kender nogen der har forretninger rundt om i landet og har desuden et stort netværk inden for deres respektive målgrupper) og formoder det er for at se hinanden an og muligvis forhandle.

Men hvad kan jeg regne med af procenter - hvis de står for at betale PR, messer, transport til de forskellige mulige forhandlere rundt om i landet osv. - dvs. hvad bør jeg samlet minimum kræve som eneagent? Det hele i % eller % + kontanter? Formoder det så er procenter jeg får for alt salg der måtte foregå i DK...

Kan jeg forvente at blive eneagent og har nogen evt. noget standard kontrakt ell. lign. jeg kan kigge på så jeg ved hvad jeg kan forvente? Skal jo sikre mig der så ikke pludselig forgår handel uden om mig.

Og hvad er de normale/minimums % jeg bør forvente som eneagent eller "dele"-agent hvis jeg selv skal betale for den del (altså PR mv.)? Og ved nogen hvad et rimeligt beløb til PR, Messer mv. vil være?

Har en milliard spørgsmål og håber nogen kan svare, da jeg skal afsted indenfor 14 dage.

Og tak for jeg lige "må" blande mig rommedahl, ikke at du fik et valg  :)

 

/Claire

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

MamaSushi:

Kan jeg forvente at blive eneagent

Det letteste svar på dette er, at du spørger dem. Jeg vil helt klart anbefale dig rejse ned/op/hen til dem, det er nu engang det letteste at snakke face-to-face. For det andet så få fat i en advokat, så ved du, at kontrakten bliver god nok.

Men jeg formoder, at nogen af de 1 milliard spørgsmål, du har, er rettet mod producenten. Så jeg vil da råde dig til at få snakket tingene lidt bedre igennem med dem.

Og til Rommedahl så er min situation god, selvom vi har finanskrise. Dog er der nogen, som har det lidt svært

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)