Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVAD ER SIKKERHEDEN.....?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

som ny bruger herinde spørger jeg nok dumt. men hvad er sikkerheden for at ens ide ikke bliver "stjålet" herinde hvis man ønsker en debat om hvor godt det er ....?

 

Mvh Emil :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Tarding:

Hej Alle.

som ny bruger herinde spørger jeg nok dumt. men hvad er sikkerheden for at ens ide ikke bliver "stjålet" herinde hvis man ønsker en debat om hvor godt det er ....?

 

Mvh Emil :)

Det kan du ikke sikre dig imod i en offentlig tilgængelig debat.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil,

Så længe du ikke har patent på ideen, så er der reelt set ingen sikkerhed. Jeg kan dog sige, at folk herinde er meget loyale.

Jeg vil sige at hvis det er en meget unik ide, så vill jeg holde den til mig selv. Hvis du meget gerne vil diskutere dem med andre, så få dem til at underskrive en fortrolighedserklæring..

Casper.

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Jeg synes det er utrolige fede mennesker herinde.. man kan virkelig komme langt med jeres hjælp.

 

1000 tak :D

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis man oplyser at man har fundet en metode til at gøre æbler firkantede så de nemmere kan stables, så er det jo ikke lige en idé andre kan gå ud og kopiere, og derfor kan man velsagtens godt spørge andre til råds om det nu også er ulejligheden værd.

Hvis man spørger om det er en god idé at sælge grillpølser i et solarium, - så kan ideen nemt kopieres, men spørgsmålet er så hvor stor skade det kan gøre dig?

Generelt tror jeg at vi har en tendens til at overvurdere vores egne idéer, - og andres lyst til at stjæle dem. Der er jo sjældent noget som helst i vejen for at kopiere andres forretning, medmindre vi taler patenter og lign. beskyttelse og det er jo forholdvis sjældent at man kan få (eller har råd til) det som ny iværksætter.

Så vil jeg hellere løbe risikoen og spørge til råds, for på Amino synes jeg ofte at spørgeren får kommentarer omkring ting de ikke lige havde tænkt på, eller kender til. Her tror jeg man kan spare flere penge på at undgå dumheder, end man vil tabe på en evt. kopiering. Hvis nogen kopierer ideen kan man jo også se det fra den lyse side, nemlig at andre tror så meget på det at de skyder penge i det. Der er vel ikke nogen forretning hvor der ikke er plads til mere end én på markedet.

/Michael

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)