Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløst internet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Kort fortalt:

 

  1. Min kone vil have en af de nye små bærbare.  
  2. Jeg vil gerne have ny internetudbydder. 
  3. Vi har internet via antenneforening (bredbånd)
  4. Vi har en trådløs router til at levere det rundt i huset. 

 

Her kommer spørgsmålet så:

Hvis jeg køber trådløst internet sammen med fruens nye bærbar, medfølger der jo en USB dongle-dims-modtager som skal tilsluttes hendes nye bærbar. Kan jeg købe en router som har et usb-stik hvori jeg kan sætte den USB dongeldimsmodtager og derved få internet i resten af huset igen?

Eller hvordan gør jeg?

Jeg kan godt se løsningen med at oprette forbindelsen igennem en allerede tændt Pc´er eller flytte dimsen hen til en anden komputer, men det dur jo ikke i længden.

Håber i forstår spørgsmålet =) 

Hilsen Vulf. 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du faktisk, der findes routere som har usb indgange.

http://media.ncom.dk/index.php/video/id=763 :)

 

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at du kan få sådan en 3G usb-modtager til at virke på din router.

Dem jeg har set, krævede ihvertfald software installeret på den computer det skulle anvendes på, så det vil næppe fungere på en router.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes løsninger der kan gøre det du efterspørger.

Men derfra og til at det er en god ide at gøre det er langt.

3g modems og tilhørende abbonementer er skidesmarte når man er på farten og har brug for at tjekke mail. De dur ikke når man har brug for en fast internet forbindelse til hjemmet.

Brug de 200kr på en billig ADSL linie, det er bedre i længden og så kan du også være online selvom din kone er i byen :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at få en 3G dongle til at sende internet ud gennem en router! :D

Hvis i ser GearTV, så viser de det faktisk. Der fungere det helt ligesom en normal router, som man ellers har!

Så kan det jo være smart at man tage internettet med sig når man er på ferie/sommerhus!
http://gear.comon.dk/news/10.000.radiokanaler.i.bilen_15768.html

Personligt synes jeg det er en god løsning, men nu kan du jo se GearTV indslaget og høre CONGO FM! haha

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jo, jeg tror jeg forstod spørgsmålet ;o)

For det første skal jeg lige vide, om den trådløse router i har stående er jeres egen købte eller en i har fået fra jeres internetudbyder? Hvilken udbyder har i nu, antenneforeningen eller en ny (må jeg spørge om hvilken?)

Og hvis den stadig står der, hvorfor har fruen så kun internet?

For hvis i stadig har den trådløse tilsluttet og fruen er på, bør du også kunne komme på (med mindre der er begrænsninger på antallet af tilsluttede fra udbyders side, men det kan jeg ikke forestille mig, hvis routeren kommer fra dem) ved blot at købe endnu en trådløs modtager til din egen computer. I skal så blot opsætte den trådløse forbindelse igen på den nye dims i køber til din PC, så kan i begge være på.

Hvis det ikke er svar nok, er jeg nødt til at få en bedre beskrivelse af hvordan jeres nuværende løsning er skruet sammen inden jeg evt., kan hjælpe :)

 

Fra København
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah! ... Havde så ikke helt forstået spørgsmålet alligevel, det gik ikke lige op for mig at det er inet via dongle du har, troede bare det var en trådløs usb modtager... I så fal skal du se bort fra mit indlæg, beklager :)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene.  Jeg vil købe mig en D-link 451 og så må vi jo håbe det virker.

Hilsen

Vulf.dk

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare i orden :) Men bemærk at det link jeg skrev til 451'eren er fra engang i 2007.

Jeg ved ikke hvad modellen hedder i dag, men går ud fra der er kommet nye modeller, der kan det samme.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)